Ochrona danych osobowych pracownika
REKLAMA
Ochrona danych osobowych pracownika – to obowiązek pracodawcy w stosunku do swoich pracowników, polegający na zapewnieniu dostępu do danych osobowych zatrudnionych u niego osób wyłącznie uprawnionym podmiotom. Jego przejawem są liczne ograniczenia w zakresie rodzaju danych osobowych, w których posiadaniu może być podmiot zatrudniający.
Pracodawca może żądać od pracownika podania takich danych osobowych, jak: imię (imiona) i nazwisko, imiona rodziców, data urodzenia, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), wykształcenie oraz przebieg dotychczasowego zatrudnienia, numer PESEL, innych danych osobowych pracownika, a także imion i nazwisk oraz dat urodzenia dzieci pracownika, jeżeli ich podanie jest konieczne ze względu na korzystanie przez pracownika ze szczególnych uprawnień. Żądanie przez pracodawcę podania innych danych niż wskazane jest zasadne tylko wtedy, gdy obowiązek ich podania wynika z odrębnych przepisów.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat