Wypowiedzenie umowy z powodu trudnej sytuacji firmy
REKLAMA
REKLAMA
Wypowiedzieliśmy pracownikowi umowę o pracę za 2 tygodniowym okresem wypowiedzenia. Uzasadnieniem jest trudna sytuacja finansowa pracodawcy. Pracownikowi temu będzie przysługiwał ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany urlop wypoczynkowy. Jednak z powodu braku środków finansowych na dzień rozwiązania umowy nie będzie wypłacony. Czy świadectwie pracy zamieszczamy informację o niewypłaceni tego ekwiwalentu?
REKLAMA
Tak, taką informację umieszcza się w świadectwie pracy w ust. 6.
Pracodawca w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy wydaje pracownikowi świadectwo pracy, które jest to dokumentem potwierdzającym zatrudnienie pracownika, a także dostarczającym niezbędnych informacji kolejnemu pracodawcy.
Świadectwo pracy powinno być wydane pracownikowi niezwłocznie po rozwiązaniu lub wygaśnięciu stosunku pracy.
Poza tym w przypadku, gdy pracownik pracuje nadal u tego samego pracodawcy na podstawie kolejnej umowy nawiązanej bezpośrednio po rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniej umowy o pracę - pracodawca obowiązany jest wydać świadectwo pracy na żądanie pracownika.
Wśród informacji, które powinny być zamieszczone w świadectwie pracy znajdują się informacje uzupełniające, do których zaliczamy informacje o należnościach ze stosunku pracy uznanych przez pracodawcę i niewypłaconych pracownikowi do dnia ustania stosunku pracy z powodu braku środków finansowych.
Podstawa prawna: Art. 97 Kodeksu pracy
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat