Ochrona danych osobowych pracowników
REKLAMA
Jednym z obowiązków pracodawcy jest ochrona danych osobowych dotyczących pracowników. Dotyczy to informacji zgromadzonych zarówno przed nawiązaniem umowy o pracę, jak i w trakcie jej trwania. Ochrona ta polega m.in. na uprawnieniu pracodawcy do żądania tylko tych informacji, których zakres określony został przepisami Kodeksu pracy, i przetwarzaniu innych danych tylko za zgodą pracownika. Przepisy prawne jednak nie tylko wytyczają zakres informacji, których może żądać pracodawca, ale i nakładają na pracodawcę obowiązek określonego postępowania ze zgromadzonymi danymi. Zasady przetwarzania danych osobowych określa ustawa z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (DzU z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm., zwana dalej uodo) oraz przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
REKLAMA