Co zrobić, gdy zachowania pracownika są sprzeczne z wartościami organizacji
REKLAMA
Kulturę organizacji możemy zdefiniować jako zestaw zachowań, które pracownicy uważają za wymagane, aby „pasować” do organizacji, odnosić sukcesy czy po prostu „przetrwać”. Są to inaczej normy zachowań funkcjonujące w danej organizacji. Normy te nie muszą w rzeczywistości pokrywać się z tym, co jest deklarowane i/lub pożądane przez zarządzających organizacją.
Kultura organizacji opiera się w zasadniczej mierze na wartościach, które są deklarowane jako oficjalne wartości organizacji i/lub na tych, które są rzeczywiście wartościami członków tej organizacji. Oczywiste jest, że deklarowane wartości to te, które są pożądane i oczekiwane od wszystkich, oraz te, które mają w założeniu wspierać misję organizacji i ułatwiać realizację strategii.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat