| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Którzy pracownicy mają największe szanse na awans?

Którzy pracownicy mają największe szanse na awans?

Firmy chętnie przyjmują do pracy osoby kreatywne i ambitne, umożliwiając im szybkie pięcie się po szczeblach kariery. Największe szanse na awans mają osoby charakteryzujące się wysoką motywacją oraz umiejętnościami interpersonalnymi.

Zdaniem ekspertów z Michael Page International kluczowe dla rozwoju zawodowego i osiągnięcia pożądanej pozycji jest pierwsze dziesięć lat pracy. W szybkich awansach pomagają także: posiadanie odpowiednich cech i kompetencji oraz umiejętność wyeksponowania ich w taki sposób, by zostały zauważone przez przełożonych.

Wynagrodzenie osób podejmujących pierwszą pracę >>

Planowanie kariery trzeba zacząć jak najwcześniej. Przed wysłaniem CV do potencjalnego pracodawcy należy dokładnie przemyśleć, jakie chcemy osiągnąć cele zawodowe i którzy pracodawcy mogą nam to umożliwić. „Nasze doświadczenia pokazują, że około 85 proc. pracowników poniżej 30 roku życia nie wie bądź nie analizuje tego, co i jak chce osiągnąć w życiu zawodowym” – podkreśla Paweł Wierzbicki, Manager Banking & Financial Services w Michael Page International. – „Zmiana pracy jest w ich przypadku podyktowana motywacją negatywną, czyli ogólnie rozumianym niezadowoleniem z obecnego pracodawcy, niż motywacją pozytywną, która jest kluczowa dla rozwoju profesjonalnego i realizacji celów zawodowych”.

Planowanie kariery - nowe szkolenie Akademii PARP >>

Podstawowym czynnikiem decydującym o awansie jest zaangażowanie w pracę. Zauważone przez pracodawcę, może otworzyć drogę do poszerzenia zakresu odpowiedzialności i promocji na wyższe stanowisko” – opowiada Radosław Szafrański, Executive Manager z Michael Page International. – „Dobrym pomysłem jest wybieranie projektów najbardziej obiecujących, a w trakcie ich realizacji – angażowanie się w zadania priorytetowe. Wykazanie samodzielności i kreatywności w rozwiązywaniu kluczowych spraw będzie nie tylko dowodem naszego zaangażowania, ale również pokazem umiejętności hierarchizowania zadań – umiejętności ważnej zarówno na stanowisku specjalisty, jak i menadżera”.

Zakres obowiązków pracownika >>

Przełożeni oczekują, że pracownik będzie angażował się w wykonywaną pracę, zarówno w czasach koniunktury, jak i w trudniejszych dla firmy okresach. „Duża motywacja do pracy, nastawienie na sukces i chęć rozwoju powinny towarzyszyć pracownikowi stale” – tłumaczy Radosław Szafrański. – „Rynek podlega częstym zmianom, do których firmy potrafią się dostosować i przetrwać gorsze momenty. Pracownik, który wykazał się dużym zaangażowaniem w czasach kryzysu, jako pierwszy może liczyć na bardziej odpowiedzialne stanowisko w momencie, gdy poprawi się sytuacja firmy”.

Czy kłamiący kandydat do pracy może być dobrym pracownikiem >>

Istotnym czynnikiem zawodowego sukcesu jest umiejętność współpracy z innymi osobami w firmie. Dobre stosunki z przełożonymi, osobami na stanowiskach równorzędnych oraz z podwładnymi są zaliczane przez ekspertów do kluczowych elementów decydujących o awansie. „Nawet najlepszy specjalista nie zostanie doceniony i nie zdobędzie szansy na awans, jeśli nie będzie potrafił porozumieć się z innymi” – tłumaczy Radosław Szafrański. – „Umiejętność komunikacji pozwala znaleźć kompromisowe rozwiązania, niezbędne w pracy zespołowej. Jest także konieczna w zarządzaniu zespołem. Jeśli nie będziemy w stanie skutecznie delegować zadań na podwładnych, nasza praca stanie się mniej efektywna i zostanie gorzej oceniona”.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

NOWY KODEKS PRACY 2018

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelarie Radców Prawnych Cyran Polak

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK