| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Którzy pracownicy mają największe szanse na awans?

Którzy pracownicy mają największe szanse na awans?

Firmy chętnie przyjmują do pracy osoby kreatywne i ambitne, umożliwiając im szybkie pięcie się po szczeblach kariery. Największe szanse na awans mają osoby charakteryzujące się wysoką motywacją oraz umiejętnościami interpersonalnymi.

Zdaniem ekspertów z Michael Page International kluczowe dla rozwoju zawodowego i osiągnięcia pożądanej pozycji jest pierwsze dziesięć lat pracy. W szybkich awansach pomagają także: posiadanie odpowiednich cech i kompetencji oraz umiejętność wyeksponowania ich w taki sposób, by zostały zauważone przez przełożonych.

Wynagrodzenie osób podejmujących pierwszą pracę >>

Planowanie kariery trzeba zacząć jak najwcześniej. Przed wysłaniem CV do potencjalnego pracodawcy należy dokładnie przemyśleć, jakie chcemy osiągnąć cele zawodowe i którzy pracodawcy mogą nam to umożliwić. „Nasze doświadczenia pokazują, że około 85 proc. pracowników poniżej 30 roku życia nie wie bądź nie analizuje tego, co i jak chce osiągnąć w życiu zawodowym” – podkreśla Paweł Wierzbicki, Manager Banking & Financial Services w Michael Page International. – „Zmiana pracy jest w ich przypadku podyktowana motywacją negatywną, czyli ogólnie rozumianym niezadowoleniem z obecnego pracodawcy, niż motywacją pozytywną, która jest kluczowa dla rozwoju profesjonalnego i realizacji celów zawodowych”.

Planowanie kariery - nowe szkolenie Akademii PARP >>

Podstawowym czynnikiem decydującym o awansie jest zaangażowanie w pracę. Zauważone przez pracodawcę, może otworzyć drogę do poszerzenia zakresu odpowiedzialności i promocji na wyższe stanowisko” – opowiada Radosław Szafrański, Executive Manager z Michael Page International. – „Dobrym pomysłem jest wybieranie projektów najbardziej obiecujących, a w trakcie ich realizacji – angażowanie się w zadania priorytetowe. Wykazanie samodzielności i kreatywności w rozwiązywaniu kluczowych spraw będzie nie tylko dowodem naszego zaangażowania, ale również pokazem umiejętności hierarchizowania zadań – umiejętności ważnej zarówno na stanowisku specjalisty, jak i menadżera”.

Zakres obowiązków pracownika >>

Przełożeni oczekują, że pracownik będzie angażował się w wykonywaną pracę, zarówno w czasach koniunktury, jak i w trudniejszych dla firmy okresach. „Duża motywacja do pracy, nastawienie na sukces i chęć rozwoju powinny towarzyszyć pracownikowi stale” – tłumaczy Radosław Szafrański. – „Rynek podlega częstym zmianom, do których firmy potrafią się dostosować i przetrwać gorsze momenty. Pracownik, który wykazał się dużym zaangażowaniem w czasach kryzysu, jako pierwszy może liczyć na bardziej odpowiedzialne stanowisko w momencie, gdy poprawi się sytuacja firmy”.

Czy kłamiący kandydat do pracy może być dobrym pracownikiem >>

Istotnym czynnikiem zawodowego sukcesu jest umiejętność współpracy z innymi osobami w firmie. Dobre stosunki z przełożonymi, osobami na stanowiskach równorzędnych oraz z podwładnymi są zaliczane przez ekspertów do kluczowych elementów decydujących o awansie. „Nawet najlepszy specjalista nie zostanie doceniony i nie zdobędzie szansy na awans, jeśli nie będzie potrafił porozumieć się z innymi” – tłumaczy Radosław Szafrański. – „Umiejętność komunikacji pozwala znaleźć kompromisowe rozwiązania, niezbędne w pracy zespołowej. Jest także konieczna w zarządzaniu zespołem. Jeśli nie będziemy w stanie skutecznie delegować zadań na podwładnych, nasza praca stanie się mniej efektywna i zostanie gorzej oceniona”.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Sylwia Konik

Współwłaściciel Recrutamos, Konsultant projektów Direct Search/Executive Search

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »