Szkolenie "Budowanie zaangażowania pracowników"
REKLAMA
IDEA SZKOLENIA:
Zaangażowanie pracowników jest pochodną kilku czynników. Dwa z nich bezpośrednio zależą od kadry kierowniczej:
Postawa menedżerska – postrzeganie swojej roli jako kierownika względem pracowników, zespołu i Firmy.
Umiejętności menedżerskie – codzienne sytuacje w relacji kierownik – pracownik wymagają umiejętnego postępowania – stosowania technik ułatwiających uzyskanie określonych rezultatów, celów kierowniczych.
REKLAMA
Postawa menedżerska
Tu praca szkoleniowa powinna odbywać się na poziomie postaw. Rola menedżera w budowaniu zaangażowania pracowników kluczowa. Można ją uzyskać na dwa sposoby:
- metoda transakcyjna – kierownik traktuje pracowników jak najemników kontraktowych. Za dobrą pracę wynagradza, a za złą karze. Pracownicy wykonują swoją pracę bo chcą uzyskiwać nagrody bądź uniknąć kary. Kierują się głównie motywacją zewnętrzną. Kierownik w tym modelu nie musi stosować się do zasad, które ustala. Pracownicy tak długi wykonują swoje obowiązku jak im się to opłaca. Konsekwencja: tam gdzie nie sięga kontrola standardy pracy nie są przestrzegane.
- metoda transformacyjna – kierownik w tym modelu „nie kontraktuje” pracowników. Zamiast tego wpływa na nich tak, aby mieli motywację wewnętrzną do pracy wg wysokich standardów. W modelu transformacyjnym kierownik modeluje postawę wobec firmy. Przestrzega wysokich standardów pracy (np. jeśli oczekuje, żeby pracownicy się nie spóźniali to sam jest punktualny) . Kierownik pełni rolę służebną – pomaga pracownikom realizować cele przed nimi stawiane.
Przekształcenie lidera transakcyjnego w transformacyjnego wymaga zmiany postawy. Zmiana postrzegania swojej roli w procesie bycia menedżerem – z osoby wymagającej, kontraktującej na osobę wspierającą, pomagającą jest kluczowe dla realizacji celu biznesowego.
Zobacz również serwis: HRM
GRUPA DOCELOWA:
Szkolenie skierowane jest do kadry menedżerskiej, osób zarządzających projektami w organizacjach, pracowników działów HR.
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI / KOMPETENCJE:
- Umiejętność przeprowadzania rozmów z podwładnymi – oceniających i rozwojowych.
- Jak prowadzić rozmowy oceniające uwzględniające twarde i miękkie aspekty
- Schematy rozmów: np. Jak chwalić? Jak udzielać negatywnej informacji zwrotnej? Jak reagować na pytanie o podwyżkę?
- Umiejętność stosowania pytań angażujących pracowników w rozwiązywanie problemów na stanowisku pracy, pytań poszukujących udoskonaleń. Takie prowadzenie rozmowy, żeby pracownik sam znajdywał rozwiązania
- Sztuka chwalenia pracowników – kiedy, jak, do czego odnosić pochwałę
- Budowanie relacji opartych na zaufaniu, autentyczności
- Umiejętność rozwijania pracownika na stanowisku pracy
- Stwarzanie możliwości nauki i rozwoju pracownikom
- Stawianie celów, zlecanie zadań
http://www.manager.projektgamma.pl/szkolenia/budowanie-zaangazowania
Zadaj pytanie: Forum Kadry
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat