REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.
Wynagrodzenie postojowe należy się pracownikowi za czas, w którym pracownik jest gotowy do pracy, ale nie może pracować z przyczyn dotyczących pracodawcy. Przepisy Kodeksu pracy wskazują, kiedy należy się wynagrodzenie za przestój. Określają także zasady wynagradzania pracownika za jego okres. Wynagrodzenie to nie może być niższe niż płaca minimalna.
Przestój to przerwa w procesie pracy, do której doszło wskutek nieprzewidzianych, niezaplanowanych zdarzeń. Czy pracownik ma prawo do wynagrodzenia za czas przestoju? Czy pracodawca może skierować go do innej pracy?
Za czas, kiedy pracownik jest gotów do pracy, ale nie może pracować z przyczyn dotyczących pracodawcy pracownikowi należy się wynagrodzenie postojowe. Ile wynosi wynagrodzenie za czas przestoju? Wyjaśniamy.
REKLAMA
Wynagrodzenie postojowe należy się pracownikowi za czas, kiedy był gotów do pracy, ale nie mógł pracować z przyczyn dotyczących pracodawcy. W jakich sytuacjach pracodawca ma obowiązek zapłacić pracownikom za czas przestoju? Jaka jest wysokość wynagrodzenia postojowego?
REKLAMA
REKLAMA