Kategorie

Umowa z pracodawcą

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kodeks pracy określa składniki, które obligatoryjnie powinny znaleźć się w umowie o pracę. Są nimi wskazanie rodzaju pracy, miejsca wykonywania i terminu rozpoczęcia pracy, wysokości wynagrodzenia oraz wymiaru czasu pracy (por. art. 29 k.p.). Umowa o pracę może zawierać również inne postanowienia uzgodnione przez strony. W zakresie tym nie przysługuje im jednak pełna dowolność.
Zleceniobiorca objęty jest jedynie dwoma rodzajami obowiązkowego ubezpieczenia: ubezpieczeniu społecznemu (w tym emerytalnemu, rentowemu wypadkowemu) oraz zdrowotnemu. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej proponuje zmiany - pełne oskładkowanie tej formy zatrudnienia, a tym samym rozszerzenie kręgu osób podlegających obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowemu.