REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W ciągu najbliższych trzech lat 83 miliony istniejących stanowisk pracy będzie zlikwidowanych lub ewoluuje, a w ich miejsce powstanie aż 69 milionów nowych wakatów . Najbardziej chłonna będzie branża deep tech. Dlaczego warto szkolić się w głębokich technologiach?
Uczenie maszynowe (ang. Machine Learning) to dziedzina sztucznej inteligencji, która umożliwia komputerom naukę i doskonalenie się w wykonywaniu zadań bez wyraźnego programowania. W tradycyjnym podejściu do programowania, ludzie piszą konkretne instrukcje, które komputer musi wykonać.
Rozwój technologiczny ma duży wpływ na zmiany, które zachodzą na rynku pracy. Widać to m.in. po zapotrzebowaniu na nowe kompetencje i kwalifikacje, które pojawiło się wśród pracodawców. Dotyczy ono zarówno obecnych, jak i przyszłych pracowników. Jakich umiejętności wymagają i będą wymagać przedsiębiorcy? Na to pytanie odpowiadają autorzy raportu „Prognoza zapotrzebowania na kompetencje i kwalifikacje w wybranych branżach w związku ze zmianami w gospodarce”, przygotowanego przez Konfederację Lewiatan.
W dzisiejszym dynamicznym świecie, w którym technologia zmienia zasady gry w wielu dziedzinach życia, kompetencje zawodowe stają się coraz bardziej kluczowym czynnikiem sukcesu na rynku pracy. Przyszłość pracy będzie kształtowana przez nowoczesne technologie, zmieniające się trendy i globalne wyzwania. Dlatego warto zastanowić się, jakie umiejętności będą kluczowe w najbliższych latach i jak przygotować się do zmieniających się wymagań zawodowych.
REKLAMA
Rynek pracy wymaga, żeby uczniowie kończący szkoły znali możliwości technologii. Technologie zmienią szkołę – będziemy mogli robić rzeczy ciekawiej, wydajniej i bardziej nowocześnie.
Więcej niż 70 proc. wyjazdów dla dzieci i młodzieży organizują podmioty, które nie mają wpisu do ewidencji organizatorów turystyki. Tak wynika z raportu Oddziału Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej Polskiej Izby Turystyki za 2022 rok. Jakie uprawnienia i szkolenia powinni posiadać opiekunowie letnich kolonii i obozów?
REKLAMA
REKLAMA