Kiedy należy przeprowadzić wybory uzupełniające do rady pracowników
REKLAMA
Wybór rady pracowników następuje na podstawie przepisów ustawy z 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (zwanej dalej ustawą). Jej przepisy stosuje się do pracodawców wykonujących działalność gospodarczą, którzy zatrudniają nie mniej niż 50 pracowników (art. 1 ust. 2 ustawy). W związku z powyższym obowiązku stosowania ustawy nie mają pracodawcy, którzy nie prowadzą działalności gospodarczej, nawet gdy zatrudniają 50 bądź więcej pracowników. Nie istnieją przeszkody, aby w takim przypadku stosowanie ustawy w zakresie dotyczącym wyboru rady pracowników następowało dobrowolnie.
WAŻNE!
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat