Jakie korzyści dla pracodawców wynikają z zatrudniania telepracowników
REKLAMA
Z definicji stosunku pracy wynika, że praca jest świadczona pod nadzorem (kierownictwem) pracodawcy (art. 22 Kodeksu pracy). Pogląd, zakładający, że praca może być efektywnie wykonywana tylko w miejscu pracy rozumianym jako siedziba pracodawcy, co umożliwia stałe kontrolowanie pracownika, jest cały czas aktualny w przeważającej części świadomości pracodawców. Faktem jest, że charakter części prac (zawodów) świadczonych przez pracowników wymaga wykonywania jej w siedzibie pracodawcy lub w innym miejscu wskazanym do jej wykonywania. Rozwój technologii umożliwiającej porozumiewanie się na odległość, a także przekazywanie wyników pracy za pomocą np. poczty elektronicznej, sprawił, że część zawodów czy czynności określonych kategorii pracowników może być z powodzeniem wykonywana np. w domu. Takie rozwiązanie jest najczęściej korzystne zarówno dla pracownika, jak i przede wszystkim dla pracodawcy.
Jednak nie zawsze warunki pozwalają pracodawcy na zatrudnianie telepracowników. Ta forma zatrudnienia może mieć zastosowanie wszędzie, gdzie pracownik może wyniki swojej pracy przekazywać regularnie drogą elektroniczną. W formie telepracy mogą zatem pracować przedstawiciele np. wolnych zawodów (prawnicy, dziennikarze, informatycy).
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat