REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porady nie od parady. Kłopoty z koncentracją w pracy

Grupa SILVERHAND
International Recruiting Experts
Julita Drąg
Porady nie od parady. Kłopoty z koncentracją w pracy/ fot. Fotolia
Porady nie od parady. Kłopoty z koncentracją w pracy/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Z ubiegłorocznych badań TNS wynika, iż około 25% ludzi w wieku 18-35 lat ma nieustające problemy z koncentracją w pracy. Najtrudniej poradzić sobie z nią w godzinach porannych oraz popołudniowych, kiedy zazwyczaj jest najwięcej do zrobienia. Na efektywność wykonywania zadań wpływa przesyt obowiązków, bez przerwy dzwoniący telefon, niezliczona ilość maili, zła ergonomia pracy, a także wiele innych czynników dotykających nas w naszym środowisku zatrudnienia. Jak temu zaradzić?

Zacznij od spojrzenia na swój stan z kilku poziomów logicznych. Poddaj analizie zachowanie, składowe charakteru, sposób myślenia i warunki do pracy. Odpowiedz sobie uczciwie na kilka pytań, by jak najtrafniej zlokalizować problem. Wiedząc co jest dla ciebie najtrudniejsze, łatwiej będzie ci z tym walczyć.

REKLAMA

REKLAMA

Zastanów się:

  • Co najbardziej ci przeszkadza? Może jest to konkretna osoba w pracy, niefortunne ułożenie biurka, które powoduje, że przez połowę dnia w oczy świeci ci słońce, ewentualnie nieporządzek panujący w twoim otoczeniu?
  • Jak traktujesz swoje zadania w pracy? Podchodzisz do nich z pasją czy masz już je serdecznie dosyć?
  • Co takiego robisz, że masz problemy z koncentracją? Czy jest to natłok zadań, praca na kilku programach komputerowych jednocześnie, a może niewyjaśniona kwestia awansu i ewentualnego podniesienia zarobków?
  • Jak oceniasz swoją osobę? Jesteś sumienny, dotrzymujesz terminów i z determinacją podchodzisz do każdych zadań, czy jednak jesteś roztrzepany i trudno ci dać z siebie wszystko?

Jeśli umiesz szczerze odpowiedzieć na powyższe pytania, to wiesz o swojej sytuacji dostatecznie dużo, by łatwiej było dobrać odpowiednie porady dla ciebie. Pamiętaj, by szukać w nich wskazówek, a nie gotowych recept na wyeliminowanie kłopotów. Gotowy? To startujemy!

REKLAMA

Priorytety

Najważniejszą kwestią jest ustalenie priorytetów. Nie trać czasu na bezsensowne, chaotyczne działania, zapomnij o przekładaniu najpoważniejszych zadań na później, a także usystematyzuj swoją pracę. Każdy dzień rozpocznij od sporządzenia listy zadań – biorąc od uwagę hierarchię ważności, tak by na końcu zająć się już najmniej pilnymi sprawami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy KONFERENCJA: emPOWER HR Był sobie człowiek. Rzecz o zaangażowaniu i równowadze w pracy

Rozmowy telefoniczne

Odbieraj telefony, tylko wtedy, gdy rzeczywiście masz możliwość, by porozmawiać. Jeśli rozmowa jest pilna, a ty nie masz czasu, wyjaśnij swoją sytuację i umów się na telefon w dogodnym dla ciebie momencie. Dzięki temu oszczędzisz niepotrzebnych nerwów zarówno sobie, jak i dzwoniącemu.

Maile

Każdego dnia tracimy potwornie dużą ilość czasu na przeglądanie wszystkich maili, które do nas spłynęły. Postaraj się więc uporządkować swoje działania – rano, kiedy umysł działa najlepiej i teoretycznie powinieneś pracować najwydajniej, koncentruj się na najtrudniejszych zadaniach. Maile zostaw na później, niezwłocznie czytając tylko te, na które czekasz lub te, które skierowane są od osób, którym wiesz, iż musisz odpisać najszybciej, jak tylko się da.

Ergonomia pracy

W zasięgu twoich rąk winny znajdować się tylko przedmioty, których używasz i potrzebujesz do codziennych zadań. Sprzątaj regularnie swoje biurko i nie pozwól, by stos dokumentów zmniejszał twoją przestrzeń do działania. Pamiętaj, by na pulpicie laptopa właściwie nazwać wszelkie dokumenty – tak, byś od razu wiedział czego dotyczą. Pogrupuj je tematycznie, by móc szybciej je odnaleźć.

Rozmowa

Jeśli twoi współpracownicy zbyt często proszą cię o pomoc w rozwiązywaniu ich problemów i na różne sposoby przeszkadzają w pracy, to nie zamykaj się z tym kłopotem w sobie. Najlepszym rozwiązaniem zawsze będzie szczera rozmowa i ustalenie zasad panujących między wami. Bądź spokojny i merytoryczny, ale i połącz sympatię ze stanowczością - rozmowa nie może wyjść poza kontrolę i tym samym przerodzić się w konflikt.

Myśl pozytywnie

Zastanów się nad pozytywnymi aspektami wykonywanej pracy. Myśl o swoim rozwoju, stabilizacji, pieniądzach, drodze do określonego celu, pomysłu na siebie. O wszystkim tym, co dodaje ci wewnętrznych sił i sprawia, że czujesz się pobudzony do działania. Szukaj nowych inspiracji!


Portale społecznościowe, sms, prywatne sprawy

W trakcie pracy nie loguj się na portalach społecznościowych i unikaj przeglądania wiadomości dotyczących pozazawodowych spraw. To pożeracz czasu, który może niepostrzeżenie porwać cię na dłuższy moment, zapychając twoją głowę niepotrzebnymi myślami i sprawami. Twoi bliscy muszą zrozumieć, że czas dla nich jest po pracy, a koncentrując swoją uwagę na nich, będziesz o wiele mniej wydajny i efektywny przy realizacji zadań. Z całą pewnością prędzej czy później zostanie to zauważone...

Muzyka

To bardzo indywidualna kwestia, ale zdecydowanie warta rozważenia. Jeśli potrzebujesz koncentracji, a twoje środowisko pracy nie sprzyja ciszy i harmonii, to zastanów się czy rozwiązaniem problemów nie byłoby słuchanie muzyki przez słuchawki. Dzięki temu oderwiesz się od otoczenia, a w zależności od rodzaju muzyki zrelaksujesz się i wyciszysz lub pobudzisz do działania.

Woda

Człowiek powinien dostarczać sobie co najmniej 2,5 litry wody dziennie. Odwodniony organizm zaczyna odczuwać znużenie, brak energii, ogólne osłabienie. Nie lekceważ tego, albowiem ma to niebagatelny wpływ na twoje zdrowie i samopoczucie.

Wypoczynek

Kilka razy dziennie rób krótkie, kilkuminutowe przerwy w pracy. Kawa, szklanka wody, ciepły posiłek czy rozmowa ze współpracownikiem powinna być z dala od komputera. Pozwoli Ci to zregenerować siły i spojrzeć na wykonywane działania świeższym okiem. Nie zapomnij też o gimnastyce, czyli podstawowym rozciąganiu organizmu. Szczególnie cenne, jeśli spędzasz przed biurkiem znaczący czas w pracy.

Zdrowy tryb życia

Jeśli zadbasz o swoje zdrowie poza pracą, to skutki tych działań będą odczuwalne cały czas, niezależnie od miejsca przebywania. To szeroki zakres tematyczny i trudno tu o brak banału, ale nie zmienia to faktu, że właściwa dieta oraz regularna dawka sportu to nieoceniona wartość dla organizmu. Bądź regularny, a skutki będą nieocenione – począwszy od lepszego snu i samopoczucia, a kończąc na wzroście pewności siebie i koncentracji do działania.

Julita Drąg, SILVERHAND jest jedną z najbardziej innowacyjnych i najszybciej rozwijających się polskich agencji zatrudnienia o zasięgu międzynarodowym. Dzięki nam tysiące ludzi znalazły zatrudnienie zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Zapraszamy do kontaktu - http://silverhand.eu/

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Do wypalenia zawodowego dochodzi cyfrowe przesycenie. Jak im przeciwdziałać? [WYWIAD]

We współczesnym świecie do niebezpieczeństwa wypalenia zawodowego dochodzi wypalenie cyfrowe. Czy to odpowiednia nazwa? Jak im skutecznie przeciwdziałać? Na pytania infor.pl odpowiada dr hab. Andrzej Silczuk.

PPK z aktywami blisko 44 mld zł. PFR Portal PPK zapowiada propozycję podniesienia dopłaty rocznej

PPK bije rekordy – aktywa zbliżają się do 44 mld zł, a liczba uczestników rośnie w tempie trzech osób co cztery minuty. Jak zapowiada Marta Damm-Świerkocka z PFR Portal PPK, podczas przeglądu ustawy w 2026 r. pojawi się propozycja zwiększenia dopłaty rocznej, by wzmocnić długoterminowe oszczędzanie.

Zwolnienie z pracy: jakie przyczyny naprawdę akceptują polskie sądy? Oto lista przyczyn i błędy, które kosztują pracodawców fortunę, a pracownikowi dają szansę na wygraną w sądzie

Każdego roku tysiące Polaków odwołuje się do sądów pracy od wypowiedzenia umowy. Statystyki są bezlitosne – pracodawcy przegrywają mnóstwo spraw, bo nie potrafią właściwie uzasadnić zwolnienia. Co musi zawierać wypowiedzenie, żeby sąd uznał je za zasadne? Jakie przyczyny są akceptowane, a jakie błędy prowadzą do przegranej? Przeanalizowaliśmy orzecznictwo i przygotowaliśmy przewodnik.

Grudzień 2025: ważne terminy dla kadr i płac. Są nowości - trzeba pamiętać

Grudzień 2025 r. to szczególny czas, koniec roku i wiele różnych rozliczeń. Działy kadry i płac powinny więc pamiętać o kluczowych terminach na grudzień 2025 r. jak i nowych regulacjach prawnych, które wchodzą w życie właśnie w grudniu 2025 r.

REKLAMA

Czy dla państwa tak ważne są składki i podatki - że ograniczy wolność pracy na wybranej podstawie? Decyzja PIP ustalająca stosunek pracy - co nowego?

Co z konstytucyjną wolnością pracy, co z wolą stron, co ze swobodą umów z KC, co ze swobodą kształtowania stosunków prawnych - w tym stosunku pracy? W ostatnich tygodniach w Polsce toczą się zażarte dyskusje wokół projektowanej nowelizacji ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy (PIP). Projekt ten, który miał rozszerzyć kompetencje inspektorów pracy, nie został przyjęty na ostatnim posiedzeniu Stałego Komitetu Rady Ministrów. Co jednak ważniejsze – dyskusja wokół tego konkretnego projektu nie kończy się tutaj. W najbliższych tygodniach rządu ponownie podejmie się prac, bo propozycji było wiele, a organizacje pracodawców czekają na zmiany, które mogłyby złagodzić obawy dotyczące pewności prawa i konsekwencji finansowych dla przedsiębiorców, a z drugiej strony związki zawodowe czekają na szerszą ochronę dla zatrudnionych. A co na to wszystko sami zainteresowani?

Więcej pieniędzy w kieszeni pracownika od stycznia. Podwyżka 9. świadczeń pracowniczych w 2026 r.

Pracownicy będą mieli więcej pieniędzy w kieszeni od stycznia. Wraz ze wzrostem minimalnego wynagrodzenia za pracę rosną inne świadczenia. Oto podwyżka 9. ważnych świadczeń pracowniczych w 2026 r.

Komu rząd da podwyżki w 2026 roku, a kogo pominie? Duża grupa pracowników czuje się oszukana

Rozmowy o podwyżkach zakończyły się fiaskiem. 2 grudnia przy jednym stole zasiedli przedstawiciele rządu, resortów finansowych, strona społeczna i pracodawcy. Mimo pełnego składu nie udało się ustalić absolutnie nic. Nie ma porozumienia w sprawie mechanizmu waloryzacji, nie ma terminu podwyżek, a rząd wciąż nie pokazuje żadnych środków na ich sfinansowanie. Związki mówią o poczuciu zdrady i próbie zamrożenia płac kosztem zwykłych pracowników. Rząd odpowiada, że budżet pęka w szwach. Emocje rosną, konflikt narasta, a cały system wchodzi w najbardziej napięty moment od lat.

Syndrom oszusta w erze AI: 1/3 pracowników czuje, że oszukuje korzystając ze sztucznej inteligencji

Choć sztuczna inteligencja zwiększa efektywność pracy, aż 34 proc. polskich pracowników czuje, że oszukuje wykonując zadania z pomocą narzędzi AI. Co więcej, 28 proc. z nich ukrywa przed przełożonymi fakt używania tej technologii – podaje raport „Jak pracować, by nie żałować? W dobie rewolucji AI” przygotowany przez portale pracy rocketjobs.pl i justjoin.it oraz Totalizator Sportowy. Eksperci podkreślają, że syndrom oszusta u pracowników to jeden z kosztów psychologicznych rewolucji AI.

REKLAMA

Nowość: Rada Rodziny i Demografii już działa. Czy będą nowe świadczenia dla rodzin na skalę 800+? Co nowa Rada da Polakom?

2 grudnia 2025 r. Prezydent RP Karol Nawrocki powołał przy sobie nowy organ doradczy – Radę Rodziny i Demografii. Gremium złożone z ekspertów od polityki społecznej, ekonomii, demografii i socjologii ma wspierać Pałac Prezydencki w tworzeniu długofalowej polityki rodzinnej i odpowiedzi na narastający kryzys demograficzny w Polsce.

Karta podarunkowa – świąteczny standard w firmach. A jak w 2025 r.?

Aż 82% pracowników w Polsce otrzymuje prezent świąteczny od swojego pracodawcy, a 90% uważa, że takie wsparcie powinno być standardem.Pracownicy najczęściej otrzymują świąteczne upominki o wartości 101-300 zł (25%), 301-600 zł (28%) oraz 601-1000 zł (21%).Dla 62% pracowników wsparcie świąteczne jest ważne, ponieważ uznają je za wyraz docenienia i szacunku, a według 60% zatrudnionych jest to pomoc w pokryciu kosztów związanych ze świętami.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA