REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porady nie od parady. Kłopoty z koncentracją w pracy

Grupa SILVERHAND
International Recruiting Experts
Julita Drąg
Porady nie od parady. Kłopoty z koncentracją w pracy/ fot. Fotolia
Porady nie od parady. Kłopoty z koncentracją w pracy/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Z ubiegłorocznych badań TNS wynika, iż około 25% ludzi w wieku 18-35 lat ma nieustające problemy z koncentracją w pracy. Najtrudniej poradzić sobie z nią w godzinach porannych oraz popołudniowych, kiedy zazwyczaj jest najwięcej do zrobienia. Na efektywność wykonywania zadań wpływa przesyt obowiązków, bez przerwy dzwoniący telefon, niezliczona ilość maili, zła ergonomia pracy, a także wiele innych czynników dotykających nas w naszym środowisku zatrudnienia. Jak temu zaradzić?

Zacznij od spojrzenia na swój stan z kilku poziomów logicznych. Poddaj analizie zachowanie, składowe charakteru, sposób myślenia i warunki do pracy. Odpowiedz sobie uczciwie na kilka pytań, by jak najtrafniej zlokalizować problem. Wiedząc co jest dla ciebie najtrudniejsze, łatwiej będzie ci z tym walczyć.

REKLAMA

REKLAMA

Zastanów się:

  • Co najbardziej ci przeszkadza? Może jest to konkretna osoba w pracy, niefortunne ułożenie biurka, które powoduje, że przez połowę dnia w oczy świeci ci słońce, ewentualnie nieporządzek panujący w twoim otoczeniu?
  • Jak traktujesz swoje zadania w pracy? Podchodzisz do nich z pasją czy masz już je serdecznie dosyć?
  • Co takiego robisz, że masz problemy z koncentracją? Czy jest to natłok zadań, praca na kilku programach komputerowych jednocześnie, a może niewyjaśniona kwestia awansu i ewentualnego podniesienia zarobków?
  • Jak oceniasz swoją osobę? Jesteś sumienny, dotrzymujesz terminów i z determinacją podchodzisz do każdych zadań, czy jednak jesteś roztrzepany i trudno ci dać z siebie wszystko?

Jeśli umiesz szczerze odpowiedzieć na powyższe pytania, to wiesz o swojej sytuacji dostatecznie dużo, by łatwiej było dobrać odpowiednie porady dla ciebie. Pamiętaj, by szukać w nich wskazówek, a nie gotowych recept na wyeliminowanie kłopotów. Gotowy? To startujemy!

REKLAMA

Priorytety

Najważniejszą kwestią jest ustalenie priorytetów. Nie trać czasu na bezsensowne, chaotyczne działania, zapomnij o przekładaniu najpoważniejszych zadań na później, a także usystematyzuj swoją pracę. Każdy dzień rozpocznij od sporządzenia listy zadań – biorąc od uwagę hierarchię ważności, tak by na końcu zająć się już najmniej pilnymi sprawami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy KONFERENCJA: emPOWER HR Był sobie człowiek. Rzecz o zaangażowaniu i równowadze w pracy

Rozmowy telefoniczne

Odbieraj telefony, tylko wtedy, gdy rzeczywiście masz możliwość, by porozmawiać. Jeśli rozmowa jest pilna, a ty nie masz czasu, wyjaśnij swoją sytuację i umów się na telefon w dogodnym dla ciebie momencie. Dzięki temu oszczędzisz niepotrzebnych nerwów zarówno sobie, jak i dzwoniącemu.

Maile

Każdego dnia tracimy potwornie dużą ilość czasu na przeglądanie wszystkich maili, które do nas spłynęły. Postaraj się więc uporządkować swoje działania – rano, kiedy umysł działa najlepiej i teoretycznie powinieneś pracować najwydajniej, koncentruj się na najtrudniejszych zadaniach. Maile zostaw na później, niezwłocznie czytając tylko te, na które czekasz lub te, które skierowane są od osób, którym wiesz, iż musisz odpisać najszybciej, jak tylko się da.

Ergonomia pracy

W zasięgu twoich rąk winny znajdować się tylko przedmioty, których używasz i potrzebujesz do codziennych zadań. Sprzątaj regularnie swoje biurko i nie pozwól, by stos dokumentów zmniejszał twoją przestrzeń do działania. Pamiętaj, by na pulpicie laptopa właściwie nazwać wszelkie dokumenty – tak, byś od razu wiedział czego dotyczą. Pogrupuj je tematycznie, by móc szybciej je odnaleźć.

Rozmowa

Jeśli twoi współpracownicy zbyt często proszą cię o pomoc w rozwiązywaniu ich problemów i na różne sposoby przeszkadzają w pracy, to nie zamykaj się z tym kłopotem w sobie. Najlepszym rozwiązaniem zawsze będzie szczera rozmowa i ustalenie zasad panujących między wami. Bądź spokojny i merytoryczny, ale i połącz sympatię ze stanowczością - rozmowa nie może wyjść poza kontrolę i tym samym przerodzić się w konflikt.

Myśl pozytywnie

Zastanów się nad pozytywnymi aspektami wykonywanej pracy. Myśl o swoim rozwoju, stabilizacji, pieniądzach, drodze do określonego celu, pomysłu na siebie. O wszystkim tym, co dodaje ci wewnętrznych sił i sprawia, że czujesz się pobudzony do działania. Szukaj nowych inspiracji!


Portale społecznościowe, sms, prywatne sprawy

W trakcie pracy nie loguj się na portalach społecznościowych i unikaj przeglądania wiadomości dotyczących pozazawodowych spraw. To pożeracz czasu, który może niepostrzeżenie porwać cię na dłuższy moment, zapychając twoją głowę niepotrzebnymi myślami i sprawami. Twoi bliscy muszą zrozumieć, że czas dla nich jest po pracy, a koncentrując swoją uwagę na nich, będziesz o wiele mniej wydajny i efektywny przy realizacji zadań. Z całą pewnością prędzej czy później zostanie to zauważone...

Muzyka

To bardzo indywidualna kwestia, ale zdecydowanie warta rozważenia. Jeśli potrzebujesz koncentracji, a twoje środowisko pracy nie sprzyja ciszy i harmonii, to zastanów się czy rozwiązaniem problemów nie byłoby słuchanie muzyki przez słuchawki. Dzięki temu oderwiesz się od otoczenia, a w zależności od rodzaju muzyki zrelaksujesz się i wyciszysz lub pobudzisz do działania.

Woda

Człowiek powinien dostarczać sobie co najmniej 2,5 litry wody dziennie. Odwodniony organizm zaczyna odczuwać znużenie, brak energii, ogólne osłabienie. Nie lekceważ tego, albowiem ma to niebagatelny wpływ na twoje zdrowie i samopoczucie.

Wypoczynek

Kilka razy dziennie rób krótkie, kilkuminutowe przerwy w pracy. Kawa, szklanka wody, ciepły posiłek czy rozmowa ze współpracownikiem powinna być z dala od komputera. Pozwoli Ci to zregenerować siły i spojrzeć na wykonywane działania świeższym okiem. Nie zapomnij też o gimnastyce, czyli podstawowym rozciąganiu organizmu. Szczególnie cenne, jeśli spędzasz przed biurkiem znaczący czas w pracy.

Zdrowy tryb życia

Jeśli zadbasz o swoje zdrowie poza pracą, to skutki tych działań będą odczuwalne cały czas, niezależnie od miejsca przebywania. To szeroki zakres tematyczny i trudno tu o brak banału, ale nie zmienia to faktu, że właściwa dieta oraz regularna dawka sportu to nieoceniona wartość dla organizmu. Bądź regularny, a skutki będą nieocenione – począwszy od lepszego snu i samopoczucia, a kończąc na wzroście pewności siebie i koncentracji do działania.

Julita Drąg, SILVERHAND jest jedną z najbardziej innowacyjnych i najszybciej rozwijających się polskich agencji zatrudnienia o zasięgu międzynarodowym. Dzięki nam tysiące ludzi znalazły zatrudnienie zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Zapraszamy do kontaktu - http://silverhand.eu/

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Grudzień 2025: kalendarz do druku (PDF). Pobierz i wydrukuj

Grudzień 2025: darmowy kalendarz do druku z miejscem na notatki w formacie PDF. Grudzień 2025 roku ma aż 11 dni wolnych od pracy. Jakie ważne dni występują w tym miesiącu? Wydrukuj i zrób notatki na kolejny miesiąc.

Grudzień 2025 inny niż zwykle: dni wolne i godziny pracy [Kalendarz]

Grudzień 2025 roku jest inny niż zwykle. Jak zmieniają się dni wolne od pracy i niedziele handlowe w ostatnim miesiącu roku? Jak liczyć godziny pracy w miesiącu? Zobacz przykład wyliczeń na podstawie grudnia. Oto kalendarz grudnia 2025 roku z zaznaczonymi świętami, weekendami i niedzielami handlowymi.

Czy pracodawca może wysłać na przymusowy urlop między Świętami a Nowym Rokiem? W jakich przypadkach?

Okres między Świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem to czas, kiedy w wielu firmach robi się spokojniej. Dla pracowników oznacza to możliwość odpoczynku i spokojnego planowania przerwy świątecznej. Dla pracodawców – moment zastanowienia się, czy mogą wysłać pracownika na urlop „na siłę”. Prawo jasno określa granice, a ich znajomość pozwala uniknąć nieporozumień i stresu w tym wyjątkowym okresie.

4140 zł miesięcznie za zatrudnienie osoby z niepełnosprawnością. Orzeczenie o niepełnosprawności to nie bariera. Pracodawcy zaczynają wykorzystywać potencjał osób niepełnosprawnych

Orzeczenie o niepełnosprawności to nie bariera. Pracodawcy zaczynają wykorzystywać potencjał osób niepełnosprawnych. To konieczność również z tego względu, że rynek pracy nie nadąża za rzeczywistością. Co roku ubywa ogromna liczba pracowników. Należy aktywizować dostępne zasoby, takie jak osoby niepełnosprawne, kobiety w wieku produkcyjnym, najmłodsi i najstarsi pracownicy. Co więcej, można otrzymywać nawet 4140 zł miesięcznie za zatrudnienie osoby z niepełnosprawnością.

REKLAMA

Nawet 50 tys. zł kary za nielegalne zatrudnienie i do 6000 zł mandatu za pracownika za pozorny outsourcing. O tym nie wiedzą pracodawcy

Przeciwdziałanie patologiom rynku pracy, walka z wyzyskiem i realne zabezpieczenie praw cudzoziemców to główne cele nowych przepisów, które już obowiązują. Państwowa Inspekcja Pracy oraz Straż Graniczna otrzymały szersze uprawnienia kontrolne, w tym możliwość nakładania kar, mandatów i kierowania wniosków o ukaranie do sądu. W ograniczaniu nielegalnego zatrudnienia mają pomóc również nowe zasady dla agencji pracy m.in. 2-letni okres karencji dotyczący świadczenia usług na rzecz zatrudniania cudzoziemców. O czym jeszcze muszą wiedzieć pracodawcy, którzy w szczególnie gorącym okresie przedświątecznym szukają rąk do pracy „na już”?

Czy można zatrudniać młodocianych do pracy w niskich temperaturach? Przepisy BHP szczególnie chronią młodych pracowników

Czy można zatrudniać młodocianych do pracy w niskich temperaturach? Przepisy BHP szczególnie chronią młodych pracowników. Reguluje to rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2023 r. w sprawie wykazu prac wzbronionych młodocianym i warunków ich zatrudniania przy niektórych z tych prac.

6140,20 zł: nowa kwota graniczna przychodu emeryta i rencisty od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. i kwota graniczna przychodu w całym 2025 r. [ZUS]

6140,20 zł - tyle emeryci i renciści mogą dorabiać do emerytury bez żadnych konsekwencji dla swojego głównego świadczenia. Nowe kwoty dorabiania obowiązują od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. Ile wynoszą kwoty graniczne przychodu w całym 2025 r.?

Bielizna ochronna trudnopalna – wymóg prawny czy standard najlepszej praktyki? [Rozporządzenie UE]

Z perspektywy zapewnienia efektywnej i kompletnej ochrony pracownikom w obszarach zagrożonych wybuchem, noszenie bielizny o właściwościach trudnopalnych jest uznawane za bezwzględnie konieczne. Chociaż polskie ramy prawne mogą nie zawierać bezpośredniego i jednoznacznego przepisu nakazującego wprost stosowanie bielizny trudnopalnej pod odzieżą ochronną, obowiązek ten wynika pośrednio z ogólnych regulacji dotyczących bezpieczeństwa pracy. Producenci środków ochrony indywidualnej (ŚOI) są zobowiązani do przestrzegania unijnych wymagań określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 oraz odpowiednich norm branżowych.

REKLAMA

36 miliardów zł rocznie strat dla polskiej gospodarki. Tyle kosztuje nas pandemia XXI wieku!

36 miliardów zł rocznie strat dla polskiej gospodarki. Tyle kosztuje nas pandemia XXI wieku! W ubiegłym roku NFZ przeznaczył ponad 4 mld zł na koszty leczenia chorób bezpośrednio związanych z nadwagą i otyłością, takich jak cukrzyca typu 2, choroby układu krążenia czy zwyrodnienia stawów. To tylko wierzchołek góry lodowej i część prawdziwego kosztu. Według raportu Najwyższej Izby Kontroli, całkowity koszt otyłości dla polskiej gospodarki sięga 36 miliardów złotych rocznie. Współczesne środowisko, pełne wysoko przetworzonej żywności, pracy siedzącej i stresu, jest „otyłotwórcze”. Jak pokazują analizy ekspertów zawarte w książce „OTYŁOŚĆ, Zdrowie, Zrównoważony Rozwój”, urbanizacja, automatyzacja i łatwy dostęp do kalorycznych produktów stworzyły warunki, w których organizm człowieka, ewolucyjnie przystosowany do niedoboru, nie radzi sobie z nadmiarem.

Reforma PIP może zdestabilizować polski sektor IT. SoDA apeluje o pilne korekty projektu

Polska branża technologiczna alarmuje: projekt reformy Państwowej Inspekcji Pracy, zakładający administracyjną i natychmiast wykonalną możliwość ustalania istnienia stosunku pracy przez inspektorów PIP, może doprowadzić do poważnych zakłóceń w funkcjonowaniu firm technologicznych i osłabić konkurencyjność całej polskiej gospodarki cyfrowej. SoDA - Organizacja Pracodawców Usług IT, zrzeszająca blisko 120 firm i ponad 30 tysięcy specjalistów – przedstawia stanowisko, które szczegółowo analizuje skutki zmian i wskazuje, że projekt w obecnym kształcie stoi w sprzeczności z realiami rynkowymi oraz wieloletnią polityką państwa.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA