| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > 35 dni urlopu wypoczynkowego od 2015 r.

35 dni urlopu wypoczynkowego od 2015 r.

35 dni urlopu wypoczynkowego zamiast 26 dni przewiduje przygotowywana unijna dyrektywa - tak twierdzi Gazeta Wrocławska. 35 dni urlopu wypoczynkowego miało zacząć obowiązywać od 2015 r. w krajach, w których wiek emerytalny wynosi 67 lat. Jak wiadomo, w Polsce wiek emerytalny został podniesiony.

35 zamiast 26 dni urlopu

Nie 26 dni, a aż 35 dni w roku - tak długi miał być już od 2015 roku urlop wypoczynkowy w Polsce - informuje „Gazeta Wrocławska”. Wbrew przewidywaniom w 2015 r. pracownicy w Polsce nie mają do wykorzystania aż 35 dni urlopowych, lecz maksymalnie 26, czyli tak jak było dotychczas.

Według informacji gazety, taki zapis znajdzie się w przygotowywanej unijnej dyrektywie. Mówi ona, że pracownikom będzie przysługiwało 35 dni urlopu, jeśli wiek emerytalny w danym kraju członkowskim wynosi 67 lat.

Wiek emerytalny podniesiono nie tylko w Polsce, również w Danii, Holandii czy Hiszpanii. Dlatego unijni urzędnicy postanowili wynagrodzić dodatkowe lata pracy urlopem. Tam, gdzie pracuje się do 67 roku życia, ma być 35 dni urlopu rocznie, a w krajach z progiem emerytalnym 68 lat – 37 dni urlopu.

Rekomendowany produkt: 100 pytań o urlopy wypoczynkowe + CD

Według gazety obrady Komisji Europejskiej w tej sprawie miały odbyć się jeszcze w tym 2014 roku. Przewidywano, że dyrektywa wejdzie w życie już w 2015 r.

Więcej informacji: Dłuższe urlopy wypoczynkowe - 35 dni urlopu

Źródło: NSZZ Solidarność/Gazeta Wrocławska

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »