REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Efektywność osobista, Odpowiedzialność pracownika

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak przekonać pracowników do uczenia się i zdobywania nowej wiedzy

PROBLEMStoję na czele zespołu trenerów wewnętrznych w dużej korporacji. Moi podwładni są wysokiej klasy specjalistami w swoich dziedzinach. Potrafią świetnie wytłumaczyć każdą trudną kwestię, ich prezentacje są bardzo dobrze przygotowane. Podstawową trudnością moich pracowników jest zakorzeniony w ludziach opór przed uczeniem się. Trudno to pojąć, bo na znaczną część szkoleń zapisują się sami, a w ankietach deklarują rozwój zawodowy. W ubiegłym roku zaplanowano mniej zajęć szkoleniowych i z tego powodu narzekaniom i ostrym słowom nie było końca. Z drugiej strony wiadomo jednak, że każde prawie szkolenie, jeżeli trenerowi naprawdę zależy na efektach, jest swego rodzaju drogą przez mękę. Jak zmienić tę idiotyczną grę między trenerami a uczestnikami szkoleń?

Czy równolegle z pracownikami powinni się szkolić ich przełożeni

PROBLEMPracuję w małej spółce, o płaskiej strukturze organizacyjnej. Panuje u nas dobra atmosfera, choć od czasu do czasu dochodzi również do konfliktów. Dbamy o to, aby w firmowym życiu było jak najmniej formalizmu, staramy się wprowadzać określone procedury tylko wtedy, gdy jest to niezbędne. Ostatnio z kolegami z zarządu doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy działań szkoleniowych, które w efekcie udrożnią nam komunikację, polepszą współpracę i w większym niż dotychczas stopniu umotywują zespół. Zależy nam na tym, by takie zajęcia uświadomiły naszym ludziom, że każdy z nich jest odpowiedzialny za wynik firmy. Czy nie będą one jednak stratą czasu i pieniędzy, przecież każdy z pracowników zna swoje cele?

Jak projektować szkolenia, by spełniały swoją rolę

Przy wytyczaniu celów biznesowych i nakreślaniu kierunków, w których organizacja powinna zmierzać, należy brać pod uwagę rozwój potencjału pracowników. Szkolenia bowiem podwyższają poziom kompetencji pracowników, pozwalają rozbudzić na nowo nieco przygasłe zaangażowanie podwładnych, dają wiedzę, jak budować lepszą współpracę i zrozumienie. Aby uzyskać takie efekty trzeba dobrze dostosować szkolenia do konkretnej sytuacji. Skroić je niczym szyty na miarę garnitur. Jak zatem to zrobić?

Przekroczenie limitu paliwa

Czy pracodawca ma prawo potrącić z wynagrodzenia kierowcy kwotę będącą przekroczeniem normy zużycia paliwa? Kierowcy przyjmowani do pracy podpisują oświadczenie o zapoznaniu się z normami i o tym, że zgadzają się na potrącenie ze swojego wynagrodzenia kwot ewentualnego przekroczenia normy.

Wiedzieć znaczy móc

Rosnąca zamożność polskiej klasy średniej sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie rozszerzonych usług w formie spersonalizowanej. Personel pierwszego kontaktu musi być wyposażony w specjalistyczną wiedzę. Stąd potrzeba wprowadzenia systemów zarządzania wiedzą klienta w firmach, które oferują obsługę osobistą. Liderem we wdrażaniu takich rozwiązań są banki detaliczne. Od nich mogą uczyć się także firmy z innych branż.

Klucz do (e-)sukcesu

Redukcja kosztów szkolenia, szybsze tempo nauki prowadzonej w dowolnym miejscu i w dogodnym dla użytkownika czasie, obiektywizm narzędzi do weryfikowania poziomu wiedzy i oceny efektywności kursu - to kilka podstawowych zalet elektronicznych metod nauczania. Na co jednak warto zwrócić uwagę, aby wdrożenie e-learningu przynosiło pracodawcom i pracownikom rzeczywiste korzyści, a nie wzbudzało obawy przed nowoczesną formą przekazywania wiedzy?

Czy jest możliwe potrącenie kosztów naprawy służbowego samochodu

Zatrudniam na podstawie umowy zlecenia kilku rozwozicieli gazet. Jeden z nich na podstawie zapisów umowy zlecenia korzysta z auta będącego własnością mojej firmy. Kilka dni temu zleceniobiorca wjeżdżając na wysoki krawężnik obok kiosku uszkodził miskę olejową w samochodzie. Auto, niestety, nie posiadało ubezpieczenia AC. Czy mogę w tej sytuacji potrącić koszt naprawy samochodu z wynagrodzenia zleceniobiorcy? Zaznaczam, że nie podpisaliśmy żadnej dodatkowej umowy dotyczącej warunków używania przez niego auta.

Czy coaching jest dobry na wszystko?

PROBLEMMam dosyć niewielkie doświadczenie w zarządzaniu ludźmi, pracuję od kilku miesięcy jako menedżer liniowy w dużym zakładzie produkcyjnym. Największym problemem jest dla mnie bardzo napięta atmosfera wśród moich podwładnych, częste konflikty i kłótnie. Słyszałem, że w takich sytuacjach zarówno moim pracownikom, jak i mnie samemu może pomóc coaching. Czy to możliwe?

Skutki nieprzekazania ZUS przez pracodawcę informacji o zarobkach

Dowiedziałem się, że pracodawca zatrudniający osoby pobierające świadczenie przedemerytalne lub zasiłek przedemerytalny jest zobowiązany poinformować ZUS o przychodach tych pracowników do 31 maja 2006 r. Co mam zrobić w sytuacji, gdy zatrudniam takich pracowników, a wymaganej informacji nie wysłałem? Czy jeżeli zrobię to w czerwcu, poniosę konsekwencje zaistniałej zwłoki?

Wypadek przy pracy- pracownik pod wpływem alkoholu

Pracownik, który pracował na rusztowaniu, spadł z niego podczas pracy i zginął na miejscu. Okazało się, że był pod wpływem alkoholu. Czy w takiej sytuacji rodzinie zmarłego przysługują jakiekolwiek świadczenia z ubezpieczenia wypadkowego (chodzi mi przede wszystkim o jednorazowe odszkodowanie)? Czy zdarzenie to może zostać zakwalifikowane jako wypadek przy pracy?

Choroba podczas urlopu

Jeden z moich pracowników zachorował w trakcie urlopu wypoczynkowego i nie zawiadamiając przełożonych przedłużył sobie urlop o 6 dni. Następnie rozwiązaliśmy z nim z tej przyczyny umowę bez wypowiedzenia w trybie art. 52 § 1 pkt 1 k.p. Kilka dni temu pracownik pojawił się w firmie z zaświadczeniem lekarskim o niezdolności do pracy i zapowiedział odwołanie się do sądu. Kto ma rację?

Potrącenie kary pieniężnej za udzielenie zamówienia publicznego bez zachowania procedury

Prowadzę sprawy kadrowo-płacowe w powiatowym urzędzie pracy. Dyrektor urzędu poinformował mnie o konieczności potrącenia specjaliście ds. zamówień publicznych kary pieniężnej w wysokości 7299 zł (trzykrotności miesięcznego wynagrodzenia) za udzielenie zamówienia publicznego bez wcześniejszego zamieszczenia ogłoszenia o udzielenie takiego zamówienia. Jak zastosować karę w związku z przepisami o potrąceniach z wynagrodzenia? Czy mogę potrącić karę bez zgody pracownika, a jeżeli tak, to jaka część wynagrodzenia pracownika powinna zostać wolna od potrąceń?

REKLAMA