REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Zdaniem ekspertów rozwijanie kompetencji związanych w inteligencją emocjonalną pozytywnie wpływa na rozwój kariery. Pracownik buduje dzięki temu właściwe relacje w zespole, co przekłada się na jakość i dynamikę współpracy. Na których umiejętnościach miękkich najlepiej się skupić i je rozwijać?
Trzy czwarte polskich nastolatków uważa, że umiejętność korzystania z nowoczesnych technologii ma znaczenie dla ich kariery zawodowej, a wśród kluczowych kompetencji najczęściej wskazują te miękkie. Dlatego kolejna odsłona realizowanego przez firmę oraz Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości programu #YouthEmpowered skupiać się będzie właśnie na rozwoju tych obszarów. W webinarze otwierającym tegoroczną edycję wzięło udział ponad 4 tys. osób z Polski i krajów bałtyckich.
Umiejętności miękkie, znane również jako umiejętności interpersonalne, to cechy osobiste, kompetencje i umiejętności, które pozwalają skutecznie współdziałać z innymi ludźmi, zarządzać emocjami, rozwiązywać konflikty i osiągać sukces w relacjach społecznych oraz zawodowych. Są one niezwykle ważne nie tylko w pracy, ale także w codziennym życiu.
Współczesny rynek pracy przechodzi dynamiczne przemiany, napędzane rozwojem technologicznym i innowacjami. Firmy, które pragną utrzymać się na czele i odnieść sukces, muszą adaptować się do tych zmian i inwestować w umiejętności nie tylko techniczne, ale również miękkie.
REKLAMA
Trudno jest znaleźć pracowników odpornych na stres, z umiejętnością adaptacji, analizy i krytycznego myślenia – tak uważa co trzeci polski pracodawca. Kompetencje miękkie stają się równie ważne jak umiejętności twarde.
REKLAMA
REKLAMA