Nowa teczka akt osobowych dla pracownika zatrudnionego na zastępstwo
REKLAMA
Przepisy nie precyzują, czy przy ponownym zatrudnianiu tego samego pracownika należałoby stworzyć nową teczkę akt osobowych. Ale zwarzywszy na fakt, że pracodawca przechowuje teczki pracowników, nie ma potrzeby zakładania nowych akt. Należy jednak pamiętać o uaktualnieniu niezbędnych danych dotyczących pracownika.
Przepisy prawa pracy nakładają na pracodawcę obowiązek prowadzenia dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników. Dodatkowo pracodawcy mają obowiązek przechowywania takiej dokumentacji i akt osobowych pracowników w warunkach niegrożących uszkodzeniem lub zniszczeniem (art. 94 pkt 9a i 9b k.p.).
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat