| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie

Zarządzanie

Ciche przywództwo

Aktualizacja: 29.08.2011

Rozmowa z prof. Josephem L. Badaracco, profesorem etyki biznesu w Harvard Business School »

Wyzwania dla działów personalnych na najbliższe lata

Aktualizacja: 22.08.2011

Członkowie zarządów i dyrektorzy personalni są pozytywnie nastawieni do kluczowych trendów w przedsiębiorstwach, oczekując wzrostu dochodów i inwestycji w tym roku. Jednocześnie wiedzą, że przed nimi jeszcze sporo trudnych wyzwań. W ich podejmowaniu w coraz większym stopniu zdaniem badanych powinien uczestniczyć HR, którego strategiczna rola będzie rosła. »

Przywódca na trudne czasy. Kierunki zmian w zarządzaniu zasobami ludzkimi

Aktualizacja: 22.08.2011

Jak wybrać dobrego lidera na trudne czasy? Dlaczego po metodach podejmowania decyzji można rozpoznać menedżera o cechach prawdziwego przywódcy? Na czym polega najważniejsza rola działu HR w warunkach niestabilnej sytuacji gospodarczej w Europie i na świecie? To kilka pytań, na które starali się odpowiedzieć międzynarodowi eksperci goszczący na Kongresie Kadry & Expo w Warszawie. »

Przewiduj i bądź szczery

Aktualizacja: 09.08.2011

Rozmowa z Jérôme Lafuite’em, dyrektorem zarządzającym w firmie Michael Page International »

Klimat do rozwoju

Aktualizacja: 04.08.2011

Rozmowa z Grzegorzem Święchem, prezesem zarządu Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości »

Tajemnica przewodzenia ludziom czyli co powinien wiedzieć szef, by skutecznie zarządzać ludźmi

Aktualizacja: 04.08.2011

Historia dostarcza wielu przykładów imponujących osiągnięć firmy, z których większość nie miałaby miejsca, gdyby nie odbywała się pod znakomitym przywództwem. Ludzie prowadzeni przez prawdziwych liderów, którzy są nimi nie tylko z nazwy, angażują się znacznie bardziej w osiąganie celów. W czym tkwi w takim razie tajemnica przewodzenia ludziom? »

Rola internetowych sieci społecznych w zarządzaniu

Aktualizacja: 22.07.2011

Internetowe sieci społeczne przyciągają setki milionów internautów na całym świecie, którzy używają ich do celów prywatnych i służbowych. Co tak naprawdę skłania ludzi do używania tych platform? Firmy rozumiejące cele, którymi kierują się użytkownicy, będą w stanie czerpać korzyści z istnienia tych platform. »

Jak prawidłowo przeprowadzić exit interview

Aktualizacja: 07.06.2011

Odejście pracownika z firmy to trudny moment zarówno dla niego, jak i dla przedsiębiorstwa. Trzeba zastąpić odchodzącą osobę oraz przekazać jej obowiązki innym. W dodatku, jeśli pracownik jest zatrudniony na kluczowym stanowisku, pojawia się pytanie o możliwość zaoferowania mu takich warunków, które skłoniłyby go do cofnięcia decyzji o odejściu. Najlepszym narzędziem w tym wypadku jest exit interview. »

Bolączka europejskich pracowników

Aktualizacja: 09.05.2011

Środowisko pracy w państwach członkowskich UE poddawane jest w coraz większym stopniu presji wynikającej z globalizacji, zmian technologicznych, uelastyczniania sposobów zatrudnienia i organizacji pracy. Pracownicy muszą się permanentnie dostosowywać do zmian. Taki stan rzeczy powoduje, że zaczyna narastać problem zagrożeń psychospołecznych w miejscu pracy. »

Ustawienia systemowe w biznesie

Aktualizacja: 19.06.2011

Metoda ustawień systemowych w biznesie od kilkunastu lat dynamicznie rozwija się i zdobywa popularność w Europie Zachodniej. Korzystały z niej takie firmy, jak Daimler-Chrysler, IBM, McDonald’s, Microsoft czy BMW. Jednak metoda budzi kontrowersje, a większość osób w pierwszym kontakcie z nią reaguje sceptycyzmem i niedowierzaniem. »

Wykorzystanie zrównoważonej karty wyników w zarządzaniu – studium przypadku

Aktualizacja: 24.06.2011

Zastosowanie w firmie Whirlpool zrównoważonej karty wyników pozwoliło organizacji na zdefiniowanie tych obszarów działalności, których poprawa przyczyni się do osiągania jeszcze lepszych wyników. Działania, których wykonanie zaplanowano za pomocą BSC, rozplanowano pomiędzy różne działy, ale prawie wszystkie mają swoje odniesienia do zadań, za które odpowiedzialny jest dział HR. »

Równowaga praca–życie kluczowym elementem zdrowej organizacji

Aktualizacja: 19.06.2011

Zachowanie równowagi praca–życie znacząco wpływa na efektywność pracownika. Im wyższe poczucie równowagi, tym bardziej jest on zaangażowany w pracę, jest w lepszej kondycji psychicznej, lepszym stanie zdrowia, a poziom odczuwanego przez niego stresu jest znacznie niższy. Mniej chętnie rozpatruje również opcję zmiany pracy. Co zatem może zrobić firma, a co sam pracownik, żeby ten balans zachować? »

Zastosowanie gier i symulacji w przedsiębiorstwie

Aktualizacja: 13.06.2011

Pilot, nim siądzie za sterami boeinga, spędza wiele godzin w symulatorze wiernie odzwierciedlającym kokpit prawdziwego samolotu. Coraz więcej polskich pracowników robi podobnie. Szkolą się w symulatorze będącym makietą ich firmy. »

Studium przypadku - strategia employer branding w eurobanku

Aktualizacja: 07.06.2011

W eurobanku zdecydowano się w 2008 roku na zbudowanie nowej strategii wizerunkowej, której celem było pokazanie firmy od środka, jej pracowników, miejsc pracy oraz przekonanie kandydatów, że standy w centrach handlowych nie są jedynym rodzajem placówek, w jakich jest proponowana praca w charakterze doradcy klienta. Do kampanii zaangażowano samych pracowników. »

POLECANE

REWOLUCJA W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ 2019

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Dominika Miśkiewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »