reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Szkolenia i rozwój

Profilowanie osobowości zawodowej i wymagań stanowiska pracy w procesie doboru pracowników oraz kierowania ich karierą

Aktualizacja: 20.07.2011

Zazwyczaj, kiedy mówimy o selekcji, mamy na myśli dobór pracowników „na wejściu” do organizacji, lecz z selekcją mamy do czynienia także w przypadku kierowania karierą (tzw. przejście w organizacji). Te dwa oblicza selekcji różnią się punktem odniesienia. »

Program rozwoju utalentowanych pracowników – studium przypadku

Aktualizacja: 09.06.2011

Realizację programu Talenty w Aster rozpoczęto na przełomie lat 2007 i 2008, czyli w czasie, gdy rynek pracy w Polsce był rynkiem pracownika. Chodziło więc o zatrzymanie kluczowych pracowników, rozchwytywanych przez inne firmy. W Aster uznano, że dobrym rozwiązaniem będzie projekt służący rozwojowi osobistemu najlepszych zatrudnionych kierowników, czyli tzw. talentów. Program zakładał kompleksowe szkolenie i wspieranie rozwoju i motywacji tych, którzy mieli niebawem wspierać działania managementu firmy. »

Testy inteligencji wielorakich - zastosowanie do oceny potencjału pracowników

Aktualizacja: 07.06.2011

Moja córka miała ostatnio w szkole przeprowadzane testy inteligencji wielorakich. Zastanawiam się, czy takie testy można zastosować do oceny potencjału pracowników? »

Możliwości rozwoju zawodowego dla studentów w branży telekomunikacyjnej – opis praktyki

Aktualizacja: 19.05.2011

Telekomunikacja Polska, Orange i inne spółki Grupy TP od lat angażują się w inicjatywy pozwalające na budowanie wśród studentów wizerunku atrakcyjnych pracodawców. Podobnie jak wiele firm z rynku zewnętrznego, tak i Grupa TP obecna jest w ogólnopolskich konkursach, targach pracy, dniach kariery, publikacjach branżowych i studenckich. »

Co zrobić, aby inwestycja w szkolenia nie była zmarnowana?

Aktualizacja: 11.05.2011

Wiele razy inwestowałem w różne programy. Z moich obserwacji wynika, że szkolenia nie przekładają się wcale lub przekładają się w małym stopniu na wyniki, nowe umiejętności etc. Co można zrobić, aby kwota przeznaczona na szkolenie nie była straconą inwestycją? »

Znaczenie predyspozycji osobowościowych dla przebiegu i efektywności sesji coachingowych

Aktualizacja: 09.06.2011

Osobowość menedżera wyznacza swego rodzaju punkt startowy oraz zarys drogi, którą powinien podążać, aby optymalnie spożytkować własne zasoby i rozwinąć skrzydła na polu zawodowym oraz w każdym innym ważnym dla siebie obszarze życia. Zindywidualizowane formy wspierania rozwoju zawodowego, takie jak coaching, muszą wziąć ten fakt pod uwagę. W jaki więc sposób skroić coaching na miarę osobowości menedżera? »

Zaangażowanie, motywacja, wzrost kompetencji w szkoleniach e-learningowych

Aktualizacja: 07.06.2011

Bez nowoczesnych rozwiązań informatycznych oraz komputerów nie byłoby zdalnego nauczania. Trzeba jednak pamiętać, że sama technologia sprawy e-learningu nie wyczerpuje. Zainstalowanie odpowiedniego oprogramowania na komputerze nie kończy procesu wdrażania e-learningu. Najważniejszym atrybutem nowej metody nauczania jest przekazywanie wiedzy i zdobywanie kompetencji przez pracowników. »

Szkolenia bez budżetu

Aktualizacja: 11.05.2011

Jestem menedżerem personalnym w małej firmie. Nasi pracownicy nieustannie upominają się o szkolenia, ale mamy zbyt budżet, aby organizować szyte na miarę szkolenia wewnętrzne. Zewnętrzne szkolenia nie zawsze są dobrze dopasowane do naszych potrzeb. Co mogę zrobić? »

Interaktywny proces, czyli jak przygotować się do wdrożenia projektu coachingowego w organizacji i jak wybrać coacha

Aktualizacja: 09.05.2011

Przy planowaniu wdrażania projektu coachingowego w organizacji najistotniejsze jest, by wiedzieć, czym tak naprawdę jest caoching. Wiedza na ten temat umożliwi efektywne wykorzystanie narzędzia, a także pomoże w precyzyjnym określeniu oczekiwań i celów. Od czego zatem zacząć wdrażanie projektu coachingowego i jak wybrać odpowiedniego coacha? »

Zagrożenia i korzyści wdrożenia programów dla utalentowanych pracowników

Aktualizacja: 28.04.2011

W pewnej średniej wielkości organizacji kilka lat temu prowadzono program dla tak zwanych talentów. Charakterystyczną cechą tego programu była poufność posunięta tak daleko, że nawet talenty nie mogły wiedzieć, że są talentami. Nie trzeba wyjaśniać, jakiej ekwilibrystyki dokonywano w tej firmie, aby rozwijać podopiecznych programu, pozostawiając ich jednocześnie w nieświadomości co do swojego statusu. »

Czuję, więc jestem. Budowanie pozaintelektualnego potencjału pracownika

Aktualizacja: 29.03.2011

Dużo się mówi obecnie o budowaniu intelektualnego potencjału pracownika. Uczymy się, jak sprzedawać, argumentować, negocjować, skuteczniej zarządzać, jak patrzeć i mówić do ludzi, aby nas słuchali. Nauka ta polega na poznawaniu stworzonych dotąd teorii, zdobywaniu informacji i wdrażaniu ich przez zmianę sposobu myślenia, a w konsekwencji zmianę konkretnych zachowań w pracy czy w życiu osobistym. »

Dla ciała i duszy organizacji

Aktualizacja: 21.02.2011

Jak efektywnie wspierać rozwój kompetencji pracowników firmy produkcyjnej? Projekt temu poświęcony i dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej na początku roku zamknęła firma FagorMastercook. Obejmował on szkolenia z zakresu zarządzania przez cele, zarządzania projektami oraz przewodzenia zespołowi produkcyjnemu. Jednym z pierwszych efektów było zwiększenie zaangażowania oraz pojawienie się inicjatyw pracowników, które mogą być realizowane w organizacji. »

Psychologia coachingu. Kiedy inwestowanie w coaching jest uzasadnione

Aktualizacja: 15.02.2011

Coaching jest coraz popularniejszą metodą wspierania rozwoju kadry menedżerskiej. Niekiedy można odnieść nawet wrażenie, że jest spostrzegany jako panaceum na wszelkie potrzeby rozwojowe i luki kompetencyjne. Jednakże głos rozsądku podpowiada, że coaching przyniesie realne korzyści menedżerowi, jak również organizacji tylko wtedy, gdy spełnione zostaną określone warunki. W jakich warunkach inwestowanie w coaching jest uzasadnione? Odpowiedzi dostarcza psychologia coachingu. »

W poszukiwaniu skutecznego trenera

Aktualizacja: 15.02.2011

Rozmowa z dr. Jonathanem Passmorem, dyrektorem Coaching Psychology Unit w School of Psychology University of East London. »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Ostatnio na forum

reklama

MODUŁ PARTNERSKI

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Marek Jurkiewicz

General Manager infoPraca (Grupo Intercom).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama