REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najbardziej depresyjny dzień roku 2022

Blue Monday 2022 to najbardziej depresyjny dzień roku - 17 stycznia 2022
Blue Monday 2022 to najbardziej depresyjny dzień roku - 17 stycznia 2022
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Najbardziej depresyjny dzień roku 2022 r. to tzw. Blue Monday. Kiedy wypada? Jak pracodawca może wpływać na poprawę samopoczucia pracowników?

Blue Monday 2022

Już w poniedziałek [red. 17 stycznia 2022 roku] wypada najbardziej depresyjny dzień w roku. W tym dniu możemy odczuwać znaczny spadek sił zwłaszcza w pracy. Krótki dzień, niskie nasłonecznienie oraz pierwsze niezrealizowane postanowienia noworoczne mogą odbić się na efektywności w pracy. Pracodawcy powinni wesprzeć pracownika i dostarczyć energii do działania.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Najbardziej depresyjny dzień roku 2022

Blue Monday to najbardziej depresyjny dzień w roku, za który uznawany jest zawsze trzeci poniedziałek stycznia. W 2022 roku wypada 17 stycznia.

Co wpływa na złe samopoczucie pracowników?

Pandemia i przeniesienie pracy z biura do domu sprawiło, że pracownikom zaczęło brakować wielu elementów z codziennej, biurowej pracy takich jak bezpośrednie kontakty ze współpracownikami – 85%, spotkania przy kawie – 78% czy po prostu atmosfery biura – 68% - jak wynika z badania Dailyfruits. Brak bezpośredniego kontaktu pracowników utrudnia budowanie atmosfery i integrację zespołów, a także wpływa negatywnie na ich samopoczucie, a to może odbić się na jakości pracy zwłaszcza w okresie zimowym.

Jak pracodawca może poprawić samopoczucie pracowników?

Realizowane przez pracodawców działania na rzecz pracowników, powinny uwzględniać największe i bieżące potrzeby, również obecnie w zakresie samopoczucia. Gorsza koncentracja i kondycja psychiczna pracowników wynika również ze zmęczenia formą pracy zdalnej. Najczęściej respondenci wskazali, że największym wsparciem byłoby przeniesienie wybranych benefitów z przestrzeni biurowej do domu – 47% odpowiedzi, stworzenie ergonomicznego miejsca pracy – 23% wskazań, bezpłatne spotkania ze specjalistami np. dietetykiem czy psychologiem – 19% odpowiedzi, szerszy pakiet opieki medycznej – 10% wskazań. 

REKLAMA

- Z perspektywy ostatniego roku obserwujemy, że coraz więcej pracodawców zauważa potrzebę budowania więzi z pracownikami na odległość. Próbuje zaskoczyć ich pozytywnie, decydując się na różne akcje, np. wysłanie pracownikom na home office paczek z owocami, warzywami i innymi zdrowymi produktami, odpowiadając jednocześnie na ich potrzeby i obawy. Zestawy wysyłane do pracowników coraz częściej zawierają środki ochrony osobistej czy produkty stymulujące odporność takie jak imbir, sok malinowy, cytrusy czy czosnek. To zwiększa poczucie bezpieczeństwa i związuje pracowników z pracodawcą, który pokazuje takimi działaniami, ze pracownik jest dla niego ważny. Szukając nowych propozycji na integrację pracowników, firmy coraz częściej decydują się na organizację nietypowych wydarzeń firmowych jak np. live cooking online czy śniadania online, co popularyzuje zdrowe gotowanie w domach a forma eventu i wspólnego spędzania czasu po pracy lub innego niż rutynowego rozpoczęcia dnia, skutecznie budują relacje i redukują poziom stresu. To świetna reakcja na bieżące potrzeby pracowników w obszarze integracji i emocjonalnego wsparcia. – mówi Magdalena Kartasińska, dietetyk kliniczny i kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Samopoczucie pracowników a efektywność pracy

Pracodawcy, którzy potrafią dopasować się do zmieniających się warunków i potrzeb swoich pracowników, wiedzą że obecnie zadbanie o ich samopoczucie i energię do pracy to kluczowe zadania. Kluczowym sposobem na utrzymanie efektywności zawodowej i zaangażowania pracowników jest dostosowanie się do ich potrzeb. Organizacje, które będą starać się wspierać realnie osoby w pracy zdalnej, oferując wartościowe benefity, korzystnie wpływające na dobrostan psychiczny i fizyczny pracowników, zyskają nie tylko biznesowo, ale także wizerunkowo.

Źródło: Dailyfruits

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn: czy nierówny wiek emerytalny w Polsce to dyskryminacja?

W Polsce funkcjonuje nierówny wiek emerytalny dla kobiet i mężczyzn. Kobiety mogą przejść na emeryturę w wieku 60 lat, a mężczyźni w wieku 65 lat. Czy to nie jest dyskryminacja? Czy ustalony wiek emerytalny Polek i Polaków narusza zasadę równości wyrażoną w Konstytucji RP?

7 najważniejszych zmian w układach zbiorowych pracy. Parlament zakończył prace nad ustawą

Parlament zakończył prace nad ustawą dotyczącą układów zbiorowych. Będzie łatwiej zawrzeć układ, a więc i ustanowić przepisy bardziej korzystne dla pracowników, np. dodatkowe dni urlopu czy systematyczne podwyżki wynagrodzeń. Oto 7 najważniejszych zmian w ustawie.

Podpisanie umowy o pracę w formie elektronicznej. Jak to zrobić zgodnie z przepisami prawa pracy

Współcześnie pracownicy bardzo często pracują zdalnie. Niekiedy łączy ich z pracodawcą znaczna odległość. W takich sytuacjach firmy proponują podpisanie umowy o pracę w formie elektronicznej. Jak można to zrobić zgodnie z przepisami prawa pracy? Czy kwalifikowany podpis elektroniczny to profil zaufany?

W 2035 r. na polskim rynku pracy ma brakować nawet 2,1 mln pracowników. Co roku ubywa od 150 do 200 tys. pracowników. Mamy poważne problemy demograficzne

Mamy poważne problemy demograficzne. W 2035 r. na polskim rynku pracy może brakować nawet 2,1 mln pracowników. Co roku ubywa od 150 do 200 tys. pracowników. Polska coraz bardziej zależna od imigracji zarobkowej. Co z nowymi przepisami o zatrudnianiu cudzoziemców i nowelizacją ustawy o PIP?

REKLAMA

Era zdalnych rent, zasiłków, świadczeń: orzeczenia komisji bez wychodzenia z domu, uproszczone procedury, szybsze decyzje, brak stawiennictwa [ROZPORZĄDZENIE W MOCY]

To istna rewolucja w orzecznictwie: uproszczone procedury, szybsze decyzje, brak stawiennictwa a w konsekwencji przyznanie świadczenia. Dotychczas wydanie decyzji o przyznaniu lub odmowie przyznania świadczenia (renty, zasiłku i innych) wiązało się z obecnością pacjenta u lekarza-orzecznika, często nawet wielokrotną. Podobne procedury obowiązywały na poziomie odwoławczym, gdy wnioskodawca musiał stawiać się przed komisją lekarską. Teraz będzie to już możliwe bez udziału pacjenta. Większość spraw zostanie rozstrzygnięta „zaocznie”, co oznacza mniej stresujących i kosztownych wizyt u orzecznika i przed komisją lekarską - czytamy w komunikacie KRUS.

Ogromny problem polskich seniorów i Polski: system opieki długoterminowej, starzenie się społeczeństwa i wiele innych. Co dalej?

Ogromny problem polskich seniorów: system opieki długoterminowej. Co dalej? Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) opublikowała swój najnowszy, cykliczny raport „Health at a glance”, który stanowi kompleksową analizę systemów ochrony zdrowia w krajach członkowskich. W tegorocznej edycji dokumentu szczególny nacisk położono na kwestie związane ze zdrowiem osób starszych oraz kondycją systemów opieki długoterminowej. Niestety, dane dotyczące Polski pokazują że Polska nie tylko odstaje od średniej dla krajów rozwiniętych, ale w kluczowych obszarach znajduje się na szarym końcu stawki.

Nowelizacja ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej. Polska dostosowuje przepisy do unijnych zasad, Prezydent podpisuje

W polskim porządku prawnym pojawił się nowy, choć wąski, ale znaczący element dotyczący zawodu pielęgniarki. Ustawa z 9 października 2025 r. o zmianie ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej wprowadza szczegółowe rozwiązania w zakresie uznawania kwalifikacji zawodowych pielęgniarek, które kształciły się w Rumunii. Jak wynika z informacji opublikowanej przez Kancelarię Prezydenta RP, celem nowelizacji jest zapewnienie spójności przepisów krajowych z prawem Unii Europejskiej, w szczególności z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/505.

Coraz bliżej reforma orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zmienią się m.in. kontrole zwolnień lekarskich, wydawanie orzeczeń i zasady utraty zasiłku

Kluby koalicji rządzącej poparły w środę podczas drugiego czytania w Sejmie projekt reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. PiS wstrzyma się od głosu, a Konfederacja nie zagłosuje przeciw. Zgłoszono również poprawki i wniosek o niezwłoczne przystąpienie do trzeciego czytania.

REKLAMA

W 2026 r. trzynasta pensja dla każdego etatowego pracownika na minimalnej płacy – otrzymaj nawet 5.379,20 zł więcej w skali roku!

Już od września 2025 r. są znane kwoty wynagrodzenia minimalnego miesięcznego oraz minimalnej stawki godzinowej. Jest sposób aby zarabiać więcej będąc na minimalnej płacy – nawet o jedną dodatkową minimalną pensję w roku! Konkretnie mowa o 5.379,20 zł więcej w skali roku.

Do 31 marca 2026 r. trwa okres zimowy. Sprawdź 5 obowiązków pracodawcy w tym czasie

Od 1 listopada 2025 r. do 31 marca 2026 r. trwa okres zimowy ustalany na potrzeby przepisów BHP. Sprawdź 5 obowiązków, jakie muszą spełniać pracodawcy w tym czasie. Czy dotyczą wszystkich pracowników?

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA