Jak podtrzymać wysoką motywację do pracy wśród podwładnych?
REKLAMA
Nie bez powodu wiele się mówi i pisze na temat motywowania do pracy. Motywacja do pracy, rozważana w kategoriach zaangażowania w realizację obowiązków zawodowych i konsekwentnego wykazywania postawy typu „chcę”, jest przecież nieodłącznym elementem kompetencji zawodowych. Sprawne wykorzystanie specjalistycznej wiedzy i profesjonalnych umiejętności do realizacji celów i zadań, jakie organizacja stawia przed pracownikiem, w dużej mierze zależy od motywacji – trzeciego, obok wiedzy i umiejętności, składnika kompetencji. Istnieje przy tym silna tendencja do szukania przyczyn braku oczekiwanych efektów w deficytach motywacji. W tym kontekście zrozumiałe jest, dlaczego najczęściej pisze się o podwyższaniu motywacji pracowników – zwiększaniu ich zaangażowania w pracę i realizację wyznaczonych celów. Motywacja nie ma stałego poziomu. Można ją zwiększyć, lecz może ona także ulec zmniejszeniu.
Co więcej, zmiany w zakresie poziomu motywacji są zjawiskiem powszechnym i z tej przyczyny uważanym niemal za nieuchronne. Oznacza to, że wyzwaniem jest utrzymanie zaangażowania pracownika na wysokim, najlepszym poziomie – tak, abyśmy nie mieli do czynienia ani z deficytem, ani z nadmiarem motywacji (na przykład w formie nadmiernego i zarazem dezorganizującego pobudzenia lub rozbudzonych, lecz płonnych i nierealistycznych oczekiwań). Jeśli zależy nam na utrzymaniu optymalnego poziomu motywacji wśród współpracowników, warto zapoznać się z kilkoma zasadami – jeśli będziemy działać w zgodzie z nimi, będzie nam łatwiej zarządzać poziomem zaangażowania wśród członków naszego zespołu.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
REKLAMA