reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie

Motywowanie

Ojciec czy pracoholik?

Aktualizacja: 18.05.2010

Czy rzeczywiście firmom bardziej opłaca się zatrudniać zaangażowanych ojców niż dyspozycyjnych pracoholików? Czytając profile kompetencyjne liderów, łatwiej odnajdziemy w nich cechy typowe dla tej pierwszej aniżeli drugiej grupy. »

Pokochać samego siebie

Aktualizacja: 20.04.2010

Rozmowa z Robertem Korzeniowskim, lekkoatletą, czterokrotnym mistrzem olimpijskim, twórcą kanału TVP Sport, prezesem Fundacji Sportowa Polska »

Narzędzia rozwoju kompetencji i motywowania handlowców

Aktualizacja: 20.04.2010

Handlowcy i menedżerowie sprzedaży często stanowią liczną grupę w firmie, której rekrutacja i rozwój jest sporym wyzwaniem nie tylko dla działu HR. Efektywność działu sprzedaży ma duży, a czasem fundamentalny wpływ na wyniki firmy. Okazuje się więc, że warto inwestować w rozwój tych pracowników poprzez np. zastosowanie coachingu na wszystkich poziomach w organizacji. »

Jak zmotywować młodszych od siebie podwładnych?

Aktualizacja: 14.04.2010

Jestem nowym przełożonym zespołu pracującego od wielu lat. Jestem również najmłodszym menedżerem w firmie znajdującej się na rynku od kilkudziesięciu lat. Trudno mi jako nowemu przełożonemu wykrzesać w podległym zespole pracowników tę iskrę – impuls do intensywnego działania. W jaki sposób mam budzić pozytywne emocje w ludziach, którzy uważają, że wiedzą wszystko znacznie lepiej niż ja? »

Oddani sprawie

Aktualizacja: 13.04.2010

Rozmowa z Davidem Zingerem, założycielem firmy David Zinger Employee Engagement Associates i stowarzyszenia The Employee Engagement Network »

Temat znany, ale zaniedbany

Aktualizacja: 13.04.2010

W masowej wyobraźni rozpowszechniony jest obraz przebiegłej korporacji, która w sposób planowy tworzy kulturę polegającą na wyścigu szczurów, wzajemnym kopaniu dołków, wzmacnianiu rywalizacji kosztem współpracy. Takie przekonania znaleźć można zarówno w wypowiedziach na forach internetowych poświęconych firmom, jak i w wywiadach z ekspertami z polskich uczelni. »

W jaki sposób zmotywować pozafinansowo pracownika?

Aktualizacja: 10.03.2010

Zbliżają się święta wielkanocne i zastanawiam się, w jaki sposób mógłbym obdarować moich pracowników. Wprawdzie firma miała ostatnio kłopoty finansowe, ale nie chciałbym, żeby pracownicy poczuli się rozczarowani, nie otrzymując żadnego upominku. Z jakich pozapłacowych form mógłbym skorzystać? »

Jak wyzwolić kreatywność wśród pracowników?

Aktualizacja: 10.03.2010

Jestem szefem komórki HR w 100-osobowej firmie z branży technologicznej. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że nasze wyniki byłyby lepsze, gdyby nasi pracownicy byli bardziej kreatywni. Nie mamy budżetu na promowanie innowacyjności ani na konkursy, ani na wysłanie wszystkich pracowników na szkolenie. Musimy to zrobić własnymi zasobami. Pytanie: jak? »

Pokolenie Y wyzwaniem dla pracodawców

Aktualizacja: 08.03.2010

Dla polskich pracodawców pokolenie Y jest często wyzwaniem, a zarządzanie nim wymaga specjalnej wiedzy i dodatkowych zasobów. Osoby z pokolenia Y nie przywykły do trudu, mają specyficzny stosunek do władzy i chcą być podziwiane. Jak zatem pracodawca ma motywować młodych ludzi do ciężkiej pracy? »

Modelowanie zachowań pracowników za pomocą nagród i kar

Aktualizacja: 27.01.2010

Teoria motywacji to wiedza obszerna i ciągle nie do końca odkryta. W praktyce organizacje tworzą własne systemy motywacyjne, zwykle szczegółowo wpisane w regulaminy i procedury. Na ile jednak te systemy i działania są zgodne z psychologiczną wiedzą na temat motywacji człowieka? W jaki sposób szefowie mają skutecznie motywować pracowników do pracy? »

Kształtowanie nowej misji firmy wskutek kryzysu gospodarczego – opis praktyki

Aktualizacja: 14.01.2010

Misja firmy precyzyjnie wyraża dalekosiężne zamierzenia i aspiracje przedsiębiorstwa. Określa także generalny kierunek działania firmy oraz ułatwia kierownictwu i pracownikom uchwycenie zasadniczych elementów tworzących przewagę konkurencyjną na rynku w długim okresie. Ważne jest zatem, aby wszyscy pracownicy rozumieli i akceptowali wartości promowane w organizacji. »

Czy wykorzystując pozamaterialne czynniki motywacji, można zdobyć lojalność pracowników?

Aktualizacja: 16.12.2009

Z powodu pogorszenia się koniunktury gospodarczej kierownictwo firmy wstrzymało wzrost płac i premii. Jednocześnie firma jest w trakcie zmiany siedziby i wyposażenia. Proces ten jest już na bardzo zaawansowanym etapie i obecnie wycofanie się z dokończenia inwestycji byłoby ekonomicznie nieuzasadnione. Powoduje to jednak dezorientację i oburzenie pracowników. Jak można zmotywować pracowników przy braku możliwości finansowych? »

Motywowanie pracowników w okresie świątecznym i nie tylko

Aktualizacja: 30.11.2009

Coraz częściej firmy starają się szukać nietypowych form świętowania. Rezygnują z rutynowego „śledzika” i w okresie przedświątecznym nawiązują kontakty z domami dziecka, ośrodkami pomocy społecznej lub hospicjami, dla których przygotowują wigilie, prezenty, zbierają fundusze lub prowadzą różne inne działania w ramach wolontariatu. Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu stają się coraz ciekawszym pomysłem na obchody świąt. »

Jak efektywnie kosztowo i ciekawie wynagrodzić pracowników w okresie świąt

Aktualizacja: 30.11.2009

Działania skierowane na budowanie lojalności pracowników oraz ich motywację do pracy mają bez wątpienia długofalowy charakter i rozłożone są na cały rok. Jednak bez względu na to, jakie działania podejmujemy i jak dokładnie je zaplanujemy, celebracja Bożego Narodzenia, choć jest stałym punktem działań marketingu wewnętrznego, zawsze zaskakuje tym samym pytaniem: jak ciekawie wynagrodzić pracowników w okresie świąt? »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

MODUŁ PARTNERSKI

reklama

Ostatnio na forum

reklama

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Anna Kubicz

Doradca podatkowy, Partner Kancelarii LTCA odpowiedzialny za Dział Cen Transferowych i Compliance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama