Zasady postępowania w sprawach świadczeń regulują przepisy ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (DzU nr 39, poz. 353 ze zm.). Przepisy ww. ustawy nie określają obligatoryjnego terminu, w którym pracownik ma obowiązek poinformowania pracodawcy o zamiarze przejścia na emeryturę.
Prawo do emerytury ulega zawieszeniu niezależnie od wysokości osiąganego przychodu uzyskiwanego przez emeryta z tytułu zatrudnienia kontynuowanego, bez uprzedniego rozwiązania stosunku pracy z pracodawcą, na rzecz którego wykonywał ją bezpośrednio przed dniem nabycia prawa do emerytury, ustalonym w decyzji organu rentowego.
reklama
reklama
Regulacja ta dotyczy wszystkich zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, bez względu na to, czy ubiegają się o przyznanie emerytury tzw. wcześniejszej czy też po ukończeniu wieku emerytalnego (kobieta 60 lat, mężczyzna 65).