| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Ubezpieczenia > Emerytury i renty > Termin powiadomienia pracodawcy o przejściu na emeryturę

Termin powiadomienia pracodawcy o przejściu na emeryturę

W roku 2009 chciałabym przejść na emeryturę. W jakim terminie muszę powiadomić o tym fakcie mojego pracodawcę?

Zasady postępowania w sprawach świadczeń regulują przepisy ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (DzU nr 39, poz. 353 ze zm.). Przepisy ww. ustawy nie określają obligatoryjnego terminu, w którym pracownik ma obowiązek poinformowania pracodawcy o zamiarze przejścia na emeryturę.

Prawo do emerytury ulega zawieszeniu niezależnie od wysokości osiąganego przychodu uzyskiwanego przez emeryta z tytułu zatrudnienia kontynuowanego, bez uprzedniego rozwiązania stosunku pracy z pracodawcą, na rzecz którego wykonywał ją bezpośrednio przed dniem nabycia prawa do emerytury, ustalonym w decyzji organu rentowego.

Regulacja ta dotyczy wszystkich zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, bez względu na to, czy ubiegają się o przyznanie emerytury tzw. wcześniejszej czy też po ukończeniu wieku emerytalnego (kobieta 60 lat, mężczyzna 65).

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Rabczewski

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »