| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Jak małymi gestami można osiągnąć wielkie efekty w motywowaniu podwładnych?

Jak małymi gestami można osiągnąć wielkie efekty w motywowaniu podwładnych?

Motywowanie pracowników to jedno z największych wyzwań stojących przed każdym menedżerem. Jest to szczególnie trudne w okresie spowolnienia gospodarczego, kiedy wydatki na rozwój pracowników czy dodatkowe wynagrodzenia spadają. Co robić, aby utrzymać motywacje pracowników na wysokim poziomie, bez ponoszenia dużych kosztów?

PRAKTYKA PRZYWÓDCZA

CZĘSTOTLIWOŚĆ

MODEL

Telefony (e-maile lub sms-y) do konsultantów przed szkoleniem

1–2 dni przed

1. Powiedz, w jakiej sprawie dzwonisz.

2. Zapytaj, jak wyglądają przygotowania do szkolenia.

3. Zapytaj, czy w czymś możesz pomóc – zapewnij, że jesteś do dyspozycji.

4. Życz powodzenia.

Telefony (e-maile lub sms-y) do konsultantów po szkoleniu

1–2 dni po

1. Powiedz, w jakiej sprawie dzwonisz.

2. Zapytaj, jak poszło szkolenie.

3. Okaż zainteresowanie, dopytaj.

4. Podziękuj za pracę.

Telefony (e-maile lub sms-y) do konsultantów z gratulacjami po szczególnie dobrze ocenionych szkoleniach

Jak najszybciej po uzyskaniu informacji

1. Powiedz, w jakiej sprawie dzwonisz.

2. Pogratuluj wspaniałego osiągnięcia.

3. Powiedz, że to dla Ciebie ważne.

4. Podziękuj za profesjonalizm.

Rozmowy (telefony) motywujące z konsultantami i pracownikami

Raz na jeden, dwa miesiące

1. Zapytaj, co u niej/u niego; czym ostatnio się zajmował.

2. Okaż zainteresowanie, dopytaj.

3. Podziękuj za to, co zrobiła/zrobił.

4. Zapytaj, co przed nią/nim w najbliższym czasie.

5. Zapytaj, jak możesz pomóc.

Rozmowa (telefon) sondująca z konsultantami i pracownikami

Raz na trzy, sześć miesięcy

1. Podziękuj za to, że pracuje dla Ciebie.

2. Zapytaj o oczekiwania i preferencje.

3. Stwórz kartę oczekiwań i preferencji konsultanta/pracownika.

Okazywanie uznania:

1. Pochwały i podziękowania podczas spotkań i szkoleń wewnętrznych.

2. Odręcznie pisane liściki-podziękowania i gratulacje.

3. Wręczanie drobnych upominków: kwiatów, książek, czekolady, bibelotów...

4. Zaproszenia na kolacje lub lunche.

Kiedy potrzeba

1. Opisz to, za co nagradzasz.

2. Nazwij korzyści, jakie dzięki zaangażowaniu tej osoby osiągnąłeś Ty, zespół, firma.

3. Okaż uznanie: pochwal, wręcz list pochwalny, przyznaj upominek czy nagrodę.

4. Poproś ją/jego o reakcję.

5. Pogratuluj!

Oczywiście to tylko część stosowanego w mojej firmie rozwiązania. Zresztą każdy model musi odzwierciedlać specyfikę organizacji, w której jest wdrażany. Ten stosowany w naszej firmie odzwierciedla specyfikę zarządzania organizacją rozproszoną, zbudowaną w oparciu o model sieci. Dlatego ostateczne standardy kierowania i motywowania ludźmi metodą bitową przygotowujemy dla każdego klienta oddzielnie.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Filip Barański

Prawnik, specjalista w zakresie obsługi prawnej podmiotów gospodarczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »