| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Jak małymi gestami można osiągnąć wielkie efekty w motywowaniu podwładnych?

Jak małymi gestami można osiągnąć wielkie efekty w motywowaniu podwładnych?

Motywowanie pracowników to jedno z największych wyzwań stojących przed każdym menedżerem. Jest to szczególnie trudne w okresie spowolnienia gospodarczego, kiedy wydatki na rozwój pracowników czy dodatkowe wynagrodzenia spadają. Co robić, aby utrzymać motywacje pracowników na wysokim poziomie, bez ponoszenia dużych kosztów?

PRAKTYKA PRZYWÓDCZA

CZĘSTOTLIWOŚĆ

MODEL

Telefony (e-maile lub sms-y) do konsultantów przed szkoleniem

1–2 dni przed

1. Powiedz, w jakiej sprawie dzwonisz.

2. Zapytaj, jak wyglądają przygotowania do szkolenia.

3. Zapytaj, czy w czymś możesz pomóc – zapewnij, że jesteś do dyspozycji.

4. Życz powodzenia.

Telefony (e-maile lub sms-y) do konsultantów po szkoleniu

1–2 dni po

1. Powiedz, w jakiej sprawie dzwonisz.

2. Zapytaj, jak poszło szkolenie.

3. Okaż zainteresowanie, dopytaj.

4. Podziękuj za pracę.

Telefony (e-maile lub sms-y) do konsultantów z gratulacjami po szczególnie dobrze ocenionych szkoleniach

Jak najszybciej po uzyskaniu informacji

1. Powiedz, w jakiej sprawie dzwonisz.

2. Pogratuluj wspaniałego osiągnięcia.

3. Powiedz, że to dla Ciebie ważne.

4. Podziękuj za profesjonalizm.

Rozmowy (telefony) motywujące z konsultantami i pracownikami

Raz na jeden, dwa miesiące

1. Zapytaj, co u niej/u niego; czym ostatnio się zajmował.

2. Okaż zainteresowanie, dopytaj.

3. Podziękuj za to, co zrobiła/zrobił.

4. Zapytaj, co przed nią/nim w najbliższym czasie.

5. Zapytaj, jak możesz pomóc.

Rozmowa (telefon) sondująca z konsultantami i pracownikami

Raz na trzy, sześć miesięcy

1. Podziękuj za to, że pracuje dla Ciebie.

2. Zapytaj o oczekiwania i preferencje.

3. Stwórz kartę oczekiwań i preferencji konsultanta/pracownika.

Okazywanie uznania:

1. Pochwały i podziękowania podczas spotkań i szkoleń wewnętrznych.

2. Odręcznie pisane liściki-podziękowania i gratulacje.

3. Wręczanie drobnych upominków: kwiatów, książek, czekolady, bibelotów...

4. Zaproszenia na kolacje lub lunche.

Kiedy potrzeba

1. Opisz to, za co nagradzasz.

2. Nazwij korzyści, jakie dzięki zaangażowaniu tej osoby osiągnąłeś Ty, zespół, firma.

3. Okaż uznanie: pochwal, wręcz list pochwalny, przyznaj upominek czy nagrodę.

4. Poproś ją/jego o reakcję.

5. Pogratuluj!

Oczywiście to tylko część stosowanego w mojej firmie rozwiązania. Zresztą każdy model musi odzwierciedlać specyfikę organizacji, w której jest wdrażany. Ten stosowany w naszej firmie odzwierciedla specyfikę zarządzania organizacją rozproszoną, zbudowaną w oparciu o model sieci. Dlatego ostateczne standardy kierowania i motywowania ludźmi metodą bitową przygotowujemy dla każdego klienta oddzielnie.

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

NOWY KODEKS PRACY 2018

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna "Świeca i Wspólnicy"

Kancelaria Prawna „Świeca i Wspólnicy” Sp. k. jest podmiotem intensywnie rozwijającym się na polskim oraz międzynarodowym rynku usług prawnych. Wyróżnia się przede wszystkim postępowym działaniem, które ma na celu zapewnienie kompleksowego wsparcia prawnego oraz biznesowego zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK