Czy mam prawo do dwóch odpraw?
REKLAMA
REKLAMA
W przypadku kiedy pracownik jest zatrudniony u więcej niż jednego pracodawcy, przysługuje mu odprawa u każdego z nich. Dzieje się tak bowiem prawo do odprawy emerytalnej przysługuje pracownikowi z tytułu każdego stosunku pracy.
REKLAMA
Jest tylko jeden przypadek, kiedy pracodawca nie otrzyma odprawy emerytalnej. W sytuacji, kiedy zostaje rozwiązany stosunek pracy ponownie z emerytem, który już wcześniej otrzymał odprawę emerytalną.
Zobacz: Co oprócz odprawy pośmiertnej wypłacić rodzinie zmarłego pracownika?
W przypadku, kiedy pracownik już otrzymał odprawę rentową, nie otrzyma odprawy emerytalnej. Otrzymanie przez pracownika odprawy rentowej wyłącza prawo do odprawy emerytalnej.
Pracownik, który otrzymał odprawę w związku z przejściem na rentę lub emeryturę, a następnie podjął zatrudnienie, które ustało w związku z ponownym przejściem na emeryturę lub rentę, kolejnej odprawy nie otrzyma.
Odprawa emerytalna i rentowa są świadczeniami jednorazowymi. Nie ma przy tym znaczenia, czy prawo do odprawy powstało u tego samego pracodawcy czy u różnych pracodawców. Jeżeli pracownik był zatrudniony w dwóch firmach, otrzyma dwie odprawy emerytalne.
Zobacz serwis: Wynagrodzenie zasadnicze
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat