Kategorie

Zarządzanie zespołem

Organizacja zespołów w czasie pandemii może przynieść wiele korzyści. Rynek pracy podlega dynamicznym przeobrażeniom. Zmiany te wpływają na funkcjonowanie nie tylko całych firm, ale również poszczególnych zespołów. Jak więc je organizować, by skutecznie stawiały czoła wyzwaniom? Oto 3 wskazówki.
Jak zadbać o pracownika? Dopiero pandemia COVID-19 i powszechna praca zdalna spowodowały, że dla kadry kierowniczej dobrostan pracowników i ich zdrowie psychiczne mocno zyskało na znaczeniu. – Inwestycje w pracowników powinny być priorytetem w organizacji, bo to właśnie oni w dużej mierze radzić sobie będą z kolejnymi kryzysami na pierwszym froncie. Co więcej, menadżerowie muszą tak przemodelować swoje strategie, żeby to zatrudnieni pełnili w nich kluczową rolę – tłumaczy Joanna Świerzyńska z Deloitte.
Teoria trzech kolorów mózgu (pień mózgu - zielony, kresomózgowie - czerwony, międzymózgowie - niebieski) pomaga w rekrutowaniu pracowników. Należy stworzyć ogłoszenie o pracę w taki sposób, aby zgłosiły się osoby odpowiednie na dane stanowisko. Jak przydzielić zrekrutowanych ludzi do zespołów w firmie?