Kto powinien wystawić legitymację rodzinną dla członków rodziny ubezpieczonego
Zatrudniamy 10 osób, w tym również zleceniobiorców, którzy podlegają ubezpieczeniu zdrowotnemu. Czy jako firma, która zatrudnia pracowników, mamy obowiązek wystawiać legitymacje rodzinne i dokonywać w niej wpisów? Na podstawie jakich dokumentów wpisywać w legitymacji dzieci i małżonka?
RADA
Legitymacje ubezpieczeniowe dla członków rodziny osób zgłoszonych przez Państwa do ubezpieczenia wystawia ZUS. Pracownik powinien zgłosić do ubezpieczenia zdrowotnego w zakładzie pracy członka rodziny, który będzie korzystał z bezpłatnych świadczeń zdrowotnych. Na tej podstawie Państwo powinni dokonywać kolejnych wpisów w legitymacji ubezpieczeniowej.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »

Umowy zlecenia, umowy o dzieło i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2022 r.
Tylko teraz
29,90 zł
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
Świadczenia emerytalno-rentowe

Jak zdobyć Certyfikat:
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
1/10
Emerytury i renty podlegają corocznie waloryzacji od dnia:
1 stycznia
1 marca
1 czerwca
1 września
Komentarze(0)
Pokaż: