REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowoczesne systemy ocen pracowników jako istotny element budowy kultury organizacji – wdrożenie systemu w Velvet CARE Sp. z o.o.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Tradycja produkcji papieru w Kluczach ma swój początek w XIX wieku. Pierwsza maszyna papiernicza rusza tu w 1898 roku. Modernizacja zakładów w latach 30. ubiegłego wieku doprowadza moce wytwórcze do poziomu niemal 3 tys. ton papieru i masy celulozowej miesięcznie!

Rok 1976 przynosi przełom. Wraz z uruchomieniem produkcji bibułki higienicznej zmienia się profil produkcyjny zakładu. Bibułka eksportowana jest do Anglii, Niemiec, Austrii, Egiptu oraz na Cypr. Transformacja ustrojowa w Polsce przyciąga zagranicznych inwestorów. W 1996 roku głównym akcjonariuszem firmy zostaje International Paper – amerykański koncern, którego inwestycje w latach 1997–2002 zmieniły Kluczewskie Zakłady Papiernicze w największy obiekt tego typu w tej części Europy. W 1997 roku, rusza produkcja wyrobów higienicznych pod marką Velvet – wielu z nas pamięta zapewne wpadającą w ucho melodię towarzyszącą pierwszej wielkiej kampanii reklamowej tej marki „Velvet…miękki jak aksamit…”. W 2003 roku inwestorem strategicznym zostaje Kimberly Clark – lider globalnego rynku produktów higienicznych. Dziesięć lat od tej zmiany, w 2013 roku, w wyniku transakcji wykupu menedżerskiego, wspieranej przez fundusz Avallon, Zakład zyskuje nowych właścicieli. Pod nazwą Velvet CARE umacnia swoją pozycję na konkurencyjnym rynku.

Korporacyjne standardy wymagają nowych narzędzi

Lata w środowisku wielkich międzynarodowych koncernów sprawiły, że firma zaadaptowała wiele sprawdzonych, korporacyjnych metod w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Teraz Velvet CARE poszukuje narzędzi, które będą mogły zastąpić licencje systemu udostępnianego wcześniej w ramach grupy, do której należała firma. Poszukiwany system ma wspierać procesy zarządzania zasobami ludzkimi i inne procesy tzw. miękkiego HR-u. Istotne są możliwości elastycznego zarządzania przez cele oraz proces ocen okresowych. Znając potrzeby organizacji, zespół specjalistów szuka systemu, który odpowiadałby korporacyjnym standardom i który byłby jednocześnie elastyczny, dając możliwość rozbudowy o kolejne moduły czy procesy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jest sporo do zrobienia…

Projekt rozpoczął się w październiku 2013 r. Zaakceptowany plan projektu zakładał uruchomienie modułu zarządzania modelem kompetencji oraz systemu ocen pracowniczych. Projekt swoim zasięgiem objął wszystkich pracowników – ponad 300 osób pracujących zarówno w Kluczach, jak i w Warszawie. Wdrożenie polegało w pierwszym etapie na możliwie bliskim odwzorowaniu w systemie Elevato działających w Velvet CARE procesów. Część z nich została zmodyfikowana, by maksymalnie wykorzystać możliwości, jakie dawała nowa technologia. Ustalony w fazie analizy zakres projektu obejmował następujące obszary:

  • Zarządzanie firmowym modelem kompetencji
  • Zarządzanie przez cele (MBO)
  • System ocen okresowych, którym oceniane są cele biznesowe, kompetencje miękkie, prowadzony jest proces samooceny, proces zatwierdzania ocen przez przełożonych wyższego szczebla, a na zakończenie odbywa się, wspomagana danymi z całego procesu, rozmowa oceniająca z pracownikiem
  • Wnioski urlopowe – administrowanie nieobecnościami
  • Szkolenia – planowanie rozwoju
  • Narzędzia HR – takie jak aktualności firmowe, biblioteka dokumentów czy Helpdesk HR

Kilka szczegółów dotyczących sposobu realizacji wdrożenia

Projekt został zrealizowany w trzy miesiące. Platforma Elevato została uruchomiona bezpośrednio na serwerach Velvet CARE i zintegrowana ze środowiskiem Active Directory (technologią firmy Microsoft pozwalającą na zarządzanie tożsamościami i relacjami w sieci firmowej). Dzięki temu w systemie Elevato znalazły się informacje i konta wszystkich pracowników Velvet CARE. Do Elevato mogą zalogować się wyłącznie pracownicy posiadający swoje konto w Active Directory. Upraszcza to zdecydowanie procedurę logowania – logując się do Active Directory pracownik ma dostęp do wszystkich aplikacji, z których korzysta w firmie bez konieczności pamiętania wielu loginów i haseł.

Korporacyjne wartości działają także w relacjach b2b

– Wdrażany przez nas system oceny rocznej różnił się dość mocno w porównaniu do wersji demo systemu Elevato. Przede wszystkim zależało nam na zarządzaniu celami zawodowymi pracowników oraz odwzorowaniu przebiegu procesu oceny, który funkcjonował w organizacji od wielu lat. System Elevato został dostosowany w 100 proc. do naszych oczekiwań. W tym roku chcemy dodatkowo poprawić jakość ocen, wykorzystując mechanizmy tzw. extended feedback (ocena kompetencji pracownika przez jego współpracowników). Wyniki takiej oceny będą stanowiły dodatkową pomoc dla kierowników w procesie oceny okresowej. W naszym systemie wiele rzeczy inicjuje w procesach sam pracownik, nie przełożony – to także wymagało dostosowania. Z perspektywy ponad roku korzystania z aplikacji, po przejściu całego procesu oceny, wiem, że podjęliśmy właściwy wybór. Współpraca przy projekcie połączyła nas w jeden zespół – mówi Aleksandra Barczyk, starszy specjalista ds. personalnych w Velvet CARE / lider projektu wdrożenia systemu. – Mogliśmy się wiele nauczyć podczas projektu dla Velvet CARE. Zespół po stronie klienta chętnie dzielił się swoimi doświadczeniami, będąc jednocześnie otwartym na nasze pomysły, czy sugestie. Z pewnością tego typu projekty wzbogacają nasz system. Wsłuchując się w potrzeby różnych organizacji, możemy świadomie decydować, w jakich kierunkach rozwijać nasz produkt – komentuje wdrożenie Krzysztof Dzierżawski odpowiedzialny za realizację projektu po stronie Elevato Software.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co zrobić, gdy z ZUS nie dotarła deklaracja podatkowa PIT?

ZUS zrealizował akcję wysyłkową deklaracji podatkowych PIT-40, PIT-11A i PIT-11. Jednak nie wszystkie deklaracje trafiły do adresatów. Duplikat można dostać przychodząc do ZUS. Można też wydrukować dokument, który jest umieszczony na indywidualnym koncie PUE ZUS.

Employee advocacy na LinkedIn. Jak skutecznie angażować pracowników w budowanie marki pracodawcy?

Employee advocacy to strategia, w której pracownicy aktywnie angażują się w promocję swojej firmy. Na LinkedIn – największej platformie biznesowej na świecie – nabiera to szczególnego znaczenia. Pracownicy mogą budować nie tylko markę organizacji, lecz także własny wizerunek jako ekspertów.

PIE: do 2035 r. na polskim rynku pracy ubędzie 2,1 mln pracowników. Kogo zatrudniać zamiast obywateli Ukrainy?

Zgodnie z danymi Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) do 2035 r. z polskiego rynku pracy ubędzie aż 2,1 mln pracowników. Czy pracownicy z Ukrainy odejdą? Kogo można tanio zatrudnić na te miejsca?

Pracownicy dorabiają na coraz większą skalę. Podstawowa umowa to teraz za mało

Teraz podstawowa umowa o pracę często nie wystarcza. Pracownicy podpisują dodatkowe zlecenia nie tylko dla pieniędzy. Dlaczego Polacy coraz częściej dorabiają? Oto wyniki badania.

REKLAMA

70000 zł odprawy dla zwolnionego pracownika w 2025 r. Czy będzie zmiana w 2026 r.

Pracownik, z którym pracodawca rozwiązał stosunek pracy w ramach zwolnień grupowych lub zwolnienia indywidualnego, ma prawo do odprawy pieniężnej. Jej maksymalna wysokość nie może przekraczać 15-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dniu rozwiązania stosunku pracy. W 2025 r. jest to prawie 70000 zł.

Pomoc ZUS-u dla firm poszkodowanych w powodzi z 2024 r. - podsumowanie

Od jesieni minionego roku przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi mogli skorzystać ze specjalnych form wsparcia i ulg realizowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Opolski ZUS podsumował pomoc udzieloną przedsiębiorcom poszkodowanym w powodzi z 2024 r.

ZUS przypomina: Tylko złożenie wniosku do 30 kwietnia gwarantuje ciągłość wypłaty świadczenia

Zbliża się koniec terminu składania wniosków o 800 plus na nowy okres świadczeniowy. Rodzic powinien złożyć wniosek do 30 kwietnia 2025 r. Jeśli ten termin zostanie dotrzymany, to ciągłość wypłaty świadczenia wychowawczego będzie zachowana i ZUS wypłaci 800 plus do 30 czerwca 2025 r.

21 kluczowych zmian dla prawa pracy w 2025 r. To jest reforma rynku pracy jakiej nie było. Prezydent RP podpisał ustawę.

Takiej reformy rynku pracy niebyło od dawna. Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia składa się XIV działów, 453 artykułów (330 stron) oraz zmienia 51 ustaw! Jeszcze w tym kwartale 2025 r. wejdzie w życie 21 kluczowych zmian dla prawa pracy.

REKLAMA

ZUS: stabilna sytuacja finansowa FUS w 2024 r. Przeciętna wypłata świadczenia emerytalno-rentowego w 2024 r. wyniosła 3735,34 zł

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przedstawił opracowanie ZUS "Podsumowanie sytuacji finansowej FUS z 2024 r." Z opracowania wynika, że sytuacja Funduszu Ubezpieczeń Społecznych jest stabilna, a prognozy ZUS wskazują, że najbliższych latach nadal tak pozostanie. Przeciętna wypłata świadczenia emerytalno-rentowego w 2024 r. wyniosła 3735,34 zł.

Wysokość wynagrodzenia i rodzaj przysługujących benefitów są dla Zetek najważniejszym miernikiem ich wartości

Pracownicy z pokolenia Z przywiązują dużą wagę do wysokości wynagrodzenia i dodatkowych świadczeń z umowy o pracę ze względów nie tylko materialnych. Bezpieczne ekonomicznie i spokojne życie to oczywiście ważna dla nich wartość. Jednak wysokość pensji i inne benefity są jednocześnie miernikiem poczucia własnej wartości, a może nawet i szacunku do nich.

REKLAMA