| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy

Zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy

Zarządzanie zespołem, w którym występuje różnorodność w postaci wieku, koloru skóry, religii, kultury może powodować strach. Jednakże różnorodność w miejscu pracy jest jednym z kluczowym zasobów organizacji, przyczyniającym się do jej rozwoju i nie należy się jej obawiać.

Wielkie, rozbiegane oczy menadżera, hiring menadżera, osoby kierującej przedsiębiorstwem padają często na różnorodność – wieku, płci, religii, kultury. Można oczy zamknąć i nie widzieć. Na pewien czas jest to skuteczne rozwiązanie. Ale w obliczu globalizacji, dynamicznej wymiany pokoleń, rozwoju technologii, migracji specjalistów i pracowników podstawowych – zmiana wciśnie się pod powieki.

Co zatem zrobić? Przyjrzeć się i oswoić

Większość rekruterów rozpoczynając procesy rekrutacyjne do organizacji otrzymuje formalną informację o zadaniach, jakie ma wykonywać przyszły pracownik, zwaną opisem stanowiska, zakresem obowiązków, job description. Dowiadujemy się z niej, w jakim obszarze pracownik będzie działał, z kim będzie współpracował, co ma być efektem finalnym jego pracy, jakie jest miejsce w strukturze stanowiska, na które prowadzony jest nabór itp.

Polecamy produkt: Personel i Zarządzanie

Poza tą czysto formalną informacją spotykamy się z osobą odpowiedzialną za zatrudnianie pracowników w firmie, z menadżerem zespołu, do którego prowadzona jest rekrutacja lub z inną osobą w organizacji, z którą doprecyzowujemy oczekiwania w stosunku do kandydata z potencjałem rynku.

I wtedy często dowiadujemy się, jaka jest struktura wieku w zespole, jaka jest otwartość na inne kultury, kolory skóry, konkretne nacje. I wtedy to właśnie pojawia się strach przed tym, że osoba, której metryka wskazuje na półwiecze nie znajdzie wspólnego języka ze świeżym absolwentem wyższej uczelni.

Czy obawa jest słuszna? Tak

Pięćdziesięciolatek może nie znać funkcjonalności „apek”, ba, może nie znać nawet tego słowa. Świeżo upieczony absolwent uniwersytetu ma umiarkowaną wiedzę na temat kartoteki.

Czy w takim razie można coś z tym zrobić ? I czy warto? Tak. Zdecydowanie – tak.

Jak?

Nie etykietować. Nie ulegać stereotypom. Ani tym negatywnym, ani tym pozytywnym.

Wzorcowy przedstawiciel „pokolenia x” szybko się nudzi, ciągle poszukuje nowych wrażeń, a nowiny technologiczne nie stanowią dla niego problemu.

Dwa lata temu prowadziłam projekt w niewielkiej organizacji. Poza procesami rekrutacyjnymi byłam odpowiedzialna za wdrożenie pracownika do organizacji, opracowania systemu dystrybucji zadań i weryfikacji stopnia ich realizacji. Zatrudniona na stanowisko wsparcia sprzedaży osoba urodziła się w końcu lat osiemdziesiątych. Po kilku dniach właściciel firmy wzburzony podszedł do mojego biurka: „Ta dziewczyna nie ma pojęcia o pracy! Prosiłem ją o proste zestawienia, przez dwa dni ich nie otrzymałem!”. Właściciel swoje polecenia przekazał mailem. Okazało się, że dziewczyna zawsze pracowała na kliencie poczty – nie wiedziała jak ma odczytać swoją służbową pocztę przez serwer. Trzeciego dnia rano wszystkie zestawienia dotarły do właściciela.

Polecamy serwis: HRM

Data publikacji:

Ekspert:

Fabryka Motywacji

Szkolenia, rekrutacja, coaching i mentoring, doradztwo HR, doradztwo biznesowe.

Autor:

Zdjęcia

Zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy
Zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Magda Judejko

Specjalista stosowania prawa w internecie i PM Project Manager

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »