Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu przejście zakładu pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące przejście zakładu pracy.
Aktualizacja: 29.07.2010
Dowiedziałam się, że spółka, w której jestem zatrudniona na czas nieokreślony, zostanie przejęta przez inny zakład. Czy mój pracodawca powinien ze mną rozwiązać umowę o pracę i wyrejestrować mnie z ubezpieczeń społecznych? »
Przejście zakładu pracy - obowiązki i odpowiedzialność
Aktualizacja: 19.05.2010
W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. »
Aktualizacja: 20.05.2010
Kupujący przedsiębiorstwo z momentem jego nabycia staje się odpowiedzialny solidarnie ze zbywcą za jego zobowiązania związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa. »
Przejście zakładu pracy między spółkami tej samej grupy kapitałowej
Aktualizacja: 16.04.2010
Aby można było mówić o przejściu zakładu do spółki należącej do tej samej grupy kapitałowej co przejmowany zakład, musi m.in. dojść do faktycznego zatrudnienia pracowników oraz korzystania z urządzeń potrzebnych do kontynuowania działalności wykonywanej przez poprzednika. »
Aktualizacja: 06.04.2010
Wskutek połączenia dwóch firm pracownicy przeszli do nowego pracodawcy na podstawie art. 231 Kodeksu pracy. W związku z połączeniem nie zaszły zmiany organizacyjne w strukturze zarządzania przedsiębiorstwem ani zmiany wpływające na system organizacji pracy, technikę lub technologię wytwarzania produktów, nie zmienił się też zakres przedmiotu lub kierunku działalności firmy. Jakie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy powinni przejść pracownicy po przejęciu zakładu pracy przez innego pracodawcę? »
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Aktualizacja: 06.04.2010
W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. Oznacza to m.in., że stosunki pracy zawarte przez pracowników z dotychczasowym pracodawcą nie rozwiązują się, lecz trwają nadal. Zmienia się jedynie osoba pracodawcy. »
Dzierżawa przedsiębiorstwa jako przyczyna przejścia zakładu pracy
Aktualizacja: 18.03.2010
Dzierżawa części lub całości zakładu pracy może wywoływać takie same skutki jak przejęcie zakładu pracy na podstawie art. 231 Kodeksu pracy. »
Czy trzeba ustalać nową składkę wypadkową, gdy połączą się dwie firmy
Aktualizacja: 21.12.2009
Nasza spółka powstała w wyniku połączenia dwóch spółek prawa handlowego. Dotychczas obie spółki płaciły składkę na ubezpieczenie wypadkowe w wysokości 1,67%, bo każda z nich zatrudniała mniej niż 10 osób. Jednak od listopada br. w nowo powstałej firmie łącznie pracuje 15 osób. Składka wypadkowa ustalona na nowo na podstawie PKD byłaby niższa. Czy możemy uznać, że jesteśmy nowym podmiotem i opłacać niższą składkę ustaloną według PKD, czy nadal mamy opłacać składkę w wysokości 1,67% podstawy wymiaru? »
Konsekwencje niepowiadomienia o przejściu zakładu pracy
Aktualizacja: 24.11.2009
W razie przejścia zakładu pracy na nowego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. »
Stosunek pracy a przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Aktualizacja: 02.11.2009
Zatrudnienie rozpoczyna się z momentem nawiązania stosunku pracy. »
Obowiązki konsultacyjno-informacyjne pracodawcy wobec związku zawodowego
Aktualizacja: 30.10.2009
Pracodawca musi poinformować związki zawodowe o przejściu zakładu pracy na innego pracodawcę przed planowanym przejęciem. Gdy u pracodawcy nie działają związki zawodowe, informację taką należy przekazać pracownikom co najmniej na 30 dni przed planowanym przejęciem. »
Wynagrodzenie pracowników przy pru zakładu pracy na innego pracodawcę
Aktualizacja: 19.10.2009
Nowy pracodawca ma prawo dokonać zmian w treści umów o pracę przejętych pracowników. Zmiany mogą dotyczyć również wynagrodzeń, pod warunkiem ich dokonania zgodnie z przepisami prawa pracy. »
Regulamin wynagradzania po przejęciu zakładu pracy
Aktualizacja: 12.10.2009
W razie przejęcia zakładu pracy nowego pracodawcę obciążają wszelkie dotąd istniejące zobowiązania oraz wiążą postanowienia obowiązujących regulaminów – w tym regulaminu wynagradzania. »
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę (art. 23 (1))
Aktualizacja: 18.09.2014
W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on pracodawcą w dotychczasowych stosunkach pracy. Jakie prawa i obowiązki wiążą się z tym przejęciem? »
Aktualizacja: 04.08.2009
Rozwiązanie stosunku pracy w trybie art. 231 § 4 Kodeksu pracy nie uprawnia do nabycia odprawy pieniężnej z tytułu zwolnień grupowych na podstawie art. 8 ustawy z 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników), chyba że przyczyną rozwiązania stosunku pracy była poważna zmiana warunków pracy na niekorzyść pracownika (uchwała składu 7 sędziów Sądu Najwyższego z 18 czerwca 2009 r., III PZP 1/09). »
Wniosek o odroczenie składek za XI