Jak rozliczyć składki i podatek od umowy zlecenia zawartej z własnym pracownikiem w trakcie urlopu bezpłatnego
REKLAMA
Nie, składki na ubezpieczenia społeczne od wynagrodzenia należnego za wykonanie zlecenia powinni Państwo rozliczyć na zasadach obowiązujących zleceniobiorców. Umowa zlecenia podpisana z pracownikiem, który przebywa na urlopie bezpłatnym, nie jest pod względem ubezpieczeniowym traktowana jak umowa podpisana z własnym pracownikiem.
Jeśli pracodawca zawiera dodatkową umowę zlecenia z własnym pracownikiem, pod względem ubezpieczeniowym zleceniobiorca ten traktowany jest jak pracownik. Nie należy odrębnie zgłaszać go do ubezpieczeń, a przychód z umowy zlecenia należy traktować tak, jakby został osiągnięty z tytułu stosunku pracy. Pracownik, z którym zawarto umowę cywilnoprawną, podlega ubezpieczeniom na zasadach obowiązujących osoby zatrudnione w ramach stosunku pracy – wszystkie składki na ubezpieczenia społeczne i na ubezpieczenie zdrowotne są dla niego obowiązkowe, bez względu na ewentualne, inne tytuły do ubezpieczeń (art. 8 ust. 2 ustawy systemowej).
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat