Praca w okresie urlopu macierzyńskiego
REKLAMA
Dyrektor może ze swoją pracownicą przebywającą na urlopie macierzyńskim zawrzeć dodatkową umowę cywilnoprawną na obsługę księgową placówki. Przychody uzyskiwane z tytułu dodatkowej umowy są objęte składkami emerytalno-rentowym dobrowolnie na wniosek pracownika. Natomiast od umowy-zlecenia obowiązkowo odprowadzane są składki zdrowotne. Jeżeli będzie zawarta umowa o dzieło, pracodawca nie odprowadza żadnych składek.
W okresie pobierania zasiłku macierzyńskiego pracodawca nie wypłaca pracownicy z łączącego ich stosunku pracy wynagrodzenia. W związku z tym pracownica pobierająca zasiłek macierzyński, z którą pracodawca zawiera umowę o dzieło bądź zlecenie, nie jest traktowana dla celów ubezpieczeniowych jako własny pracownik i nie ma obowiązku odprowadzania składek emerytalno-rentowych.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
REKLAMA