| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Szkolenia i rozwój

Zakres odpowiedzialności coacha i klienta w trakcie sesji coachingowej

Aktualizacja: 12.02.2012

Coaching jest nie tyle określoną metodologią działania, ile relacją. Jego skuteczność zależy bardziej od zdolności coacha do pracy „na relacji” niż od konkretnych umiejętności czy znajomości różnego typu narzędzi. Wiedza o narzędziach jest ważnym elementem coachingu, ale nie najważniejszym. W coachingu, szczególnie w coachingu koaktywnym, ogromną rolę odgrywa partnerstwo w relacji między coachem a coachee (klientem). Występują oni na równorzędnym poziomie, ale mają odmienne role. »

Skuteczność metod edutainment w szkoleniach kadr

Aktualizacja: 07.02.2012

Moda na szkolenia trwa, jednak zdewaluowały się już pewne standardowe metody pracy. Teraz liczy się albo wysoka specjalizacja usług, albo oryginalne metody. Dopasowywanie oferty szkoleniowej dla danej firmy poprzedzone bywa procesem identyfikowania jej potrzeb szkoleniowych. Jeśli oferta ta jest atrakcyjna, inspirująca dla uczestników i adekwatnie dobrana do potrzeb, inwestowanie w kadry ma sens, a szkolenie najprawdopodobniej przyniesie odpowiednią stopę zwrotu. »

Jak efektywnie planować swój czas?

Aktualizacja: 01.02.2012

Czas jest najcenniejszym i zarazem najbardziej trwonionym majątkiem, w jaki jesteśmy wyposażeni. Wiele osób poświęca większość czasu na zajmowanie się wieloma – przeważnie marginalnymi problemami i zadaniami, zamiast skoncentrować się na niewielu, za to ważnych życiowo kwestiach. Na co zatem warto zwracać uwagę, planując swój czas? »

Czym jest i co oznacza profesjonalny networking?

Aktualizacja: 30.01.2012

Networking zdobył rzeszę zwolenników i z każdą minutą sieć kontaktów rośnie w postępie geometrycznym. Co stanowi o sile tego zjawiska i dlaczego warto z networkingu korzystać? »

Sposób na doskonałą prezentację na zebraniu firmowym

Aktualizacja: 25.01.2012

Raz w tygodniu mamy w firmie zebrania wszystkich zespołów. Trwają one po kilka godzin, czasem ponad pół dnia. Są nudne i męczące, a prawie wszystko, co jest tam omawiane, i tak nie zostaje zapamiętane. Jestem szefem jednego z działów, jak sprawić, aby moja prezentacja została zapamiętana? »

Wdrażanie działań CSR w obszarze HRM - korzyści dla firm

Aktualizacja: 24.01.2012

Działania CSR wymagają nadania nowej jakości funkcjonowania firmy, zmiany sposobu myślenia o biznesie i jego otoczeniu. Konieczny jest przemyślany plan i odpowiedni budżet. Tylko jak przekonać tych, którzy są sponsorami tego typu aktywności w firmie, czyli dyrektorów finansowych? Pomocny będzie język konkretnych korzyści, pokazujących wydatki na CSR jako inwestycję, a nie koszt. »

Zalety programów rozwojowych typu blended

Aktualizacja: 03.01.2012

Najczęściej, gdy zajdzie potrzeba aktualizacji lub udoskonalenia kompetencji pracowników, postępowanie jest z góry do przewidzenia. Można je podsumować hasłem „wyślijmy ich na jakieś szkolenie”. Gotowość do inwestowania w rozwój personelu jest godna pochwały. Warto więc zastanowić się, jak można inaczej zaadresować potrzeby rozwojowe pracowników z korzyścią dla nich (bardziej wartościowy i interesujący proces uczenia się) oraz korzyściami dla organizacji (większy zwrot z inwestycji w pracownika, wyższa efektywność kosztowa). Korzystnym wyborem są w tym przypadku programy rozwojowe typu blended. »

W jakim kierunku rozwijać dzisiaj menedżerów

Aktualizacja: 16.12.2011

Menedżerowie są obecnie konfrontowani z coraz trudniejszymi wyzwaniami, a standardowe tematy szkoleń obejmujące w swym zakresie klasyczne funkcje menedżerskie nie są już wystarczające. Sami zaś menedżerowie, przynajmniej ci doświadczeni, idą na kolejne szkolenie z motywowania pracowników ze znudzoną miną. W jakim kierunku rozwijać dzisiaj menedżerów, w czasach kiedy zarówno oni, jak i ich podwładni muszą zmierzyć się z nowym żywiołem, jakim jest kompleksowość. »

Plan rozwoju

Aktualizacja: 15.11.2011

Rozmowa z prof. Davidem Clutterbuckiem, współzałożycielem Stowarzyszenia European Mentoring & Coaching Council (EMCC) »

Szkolenia i doradztwo na trudne czasy

Aktualizacja: 28.10.2011

Większość firm obawia się, że kryzys finansowy przeistoczy się w kryzys gospodarczy.  Plany rządowe, które zakładały, że w tym roku uda się obniżyć bezrobocie do niespełna 11 proc. w obecnej sytuacji wydają się nierealne, pokazują to chociażby ostatnie dane GUS o bezrobociu. Firmy – obawiając się kryzysu nie chcą zatrudniać a nawet planują zwolnienia. »

Sezam przedsiębiorstwa. Wiedza jako zasób strategiczny firmy

Aktualizacja: 05.10.2011

Czy wraz z odejściem pracownika z firmy znikają także jego umiejętności, które zdobył w trakcie zatrudnienia? Jeśli tak, to znak, że przedsiębiorstwo potrzebuje narzędzi, za pomocą których zabezpieczy i zgromadzi wiedzę w organizacji. Dziś nie wystarczy szkolić pracowników, by zwiększać konkurencyjność firmy, należy stworzyć kulturę dzielenia się wiedzą. Aby to osiągnąć, warto wypracować warunki sprzyjające wymianie w zespole tego, co poszczególne osoby najlepiej potrafią. »

W drodze do dojrzałości projektowej

Aktualizacja: 05.10.2011

Rozmowa z Martą Westrych-Andrzejczyk, dyrektorem personalnym w firmie DPD Polska, na temat wdrażanego programu szkoleniowo-rozwojowego Droga Projektowej Dojrzałości »

Duża branża z jeszcze większymi barierami – branża szkoleniowa w badaniu Bilans Kapitału Ludzkiego

Aktualizacja: 29.08.2011

Jak wynika z badania Bilans Kapitału Ludzkiego, rynek usług szkoleniowych w Polsce jest silnie zróżnicowany. Obok dużych instytucji szkoleniowych, o długim stażu i zróżnicowanej ofercie, działają firmy bardzo młode, specjalizujące się w wąskiej tematyce bardzo podatne na wahania rynku i zmienność zapotrzebowania na szkolenia. »

Jak zbudować system szkoleń w firmie?

Aktualizacja: 25.08.2011

Jestem pracownikiem działu kadr i dostałem zadanie stworzenia systemu szkoleń dla pracowników naszej firmy. Ponieważ taki system czy procedura nigdy w firmie nie funkcjonowały, nie wiem nawet, od czego mam zacząć. »

Wykorzystanie self-coachingu do kształtowania kompetencji menedżerskich

Aktualizacja: 17.08.2011

Czy skuteczne doskonalenie umiejętności oraz zwiększanie efektywności funkcjonowania metodą coachingu wymaga bezpośredniego kontaktu z coachem? Otóż niekoniecznie. Praktyka oraz badania nad self-coachingiem, zwanym niekiedy także samocoachingiem, dostarczają dowodów na to, że po wstępnym instruktażu, wspomagając się odpowiednio opracowanymi materiałami pomocniczymi, każdy z nas może z powodzeniem samodzielnie pracować nad kształtowaniem własnych umiejętności. Na czym więc polega self-coaching oraz w jaki sposób optymalnie wykorzystać tkwiące w nim możliwości? »

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Dariusz Budnik

Radca Prawny - Kancelaria Prawna Cyman i Wspólnicy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »