ZUS przypomina o podpisie elektronicznym
REKLAMA
Od tej daty także nie będą obsługiwane w systemie Elektronicznej Wymiany Danych wszystkie certyfikaty wystawione za pośrednictwem Punktów Rejestracji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (w dedykowanej ZUS infrastrukturze klucza publicznego) oraz związane z nimi klucze publiczne i prywatne przekazane na dyskietkach i używane przez płatników składek do podpisywania tworzonych w programie Płatnik przesyłek.
ZUS przypomina, że od 21 lipca 2009 r. wszystkie przekazywane do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dokumenty elektroniczne należy podpisywać bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego certyfikatu kwalifikowanego.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (DzU nr 64, poz. 565, ze zm.).
Więcej informacji na stronie: www.zus.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat