Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracownik zarządzający. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracownik zarządzający.
Aktualizacja: 20.01.2011
W dzisiejszym świecie coraz częściej zacierają się granice pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Im bardziej odpowiedzialne stanowisko tym większe prawdopodobieństwo, że dana osoba będzie poświęcać więcej czasu kwestiom związanym z pracą, zaniedbując tym samym sprawy osobiste i rodzinne. Dlatego ważne jest, by nauczyć się wyznaczać wyraźne granice pomiędzy tymi dwoma obszarami życia. »
Aktualizacja: 18.01.2011
W najnowszych światowych rankingach uczelni biznesowych EDHEC Business School znajduje się na wysokiej pozycji. „The Economist” program MBA tej szkoły klasyfikuje wśród 50 najlepszych na świecie, a program MIM dla przyszłych menedżerów – Master in Management zdobywa 15. miejsce na międzynarodowej liście „The Financial Times”. »
Po dotacje na szkolenia. Jak środki unijne mogą zmienić organizacje
Aktualizacja: 12.01.2011
W powszechnej opinii na temat projektów unijnych wciąż pokutują mity z czasów, kiedy fundusze startowały w Polsce i nie zawsze były wykorzystywane rzetelnie, a wiele szkoleń miało wówczas jakość adekwatną do ceny – niską lub żadną. Dziś zmieniło się wiele, co potwierdzają osoby, które od kilku lat przygotowują projekty doradczo-szkoleniowe dofinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i zarządzają nimi. »
Nieważna umowa o pracę nie zawsze oznacza, że nie nawiązano stosunku pracy
Aktualizacja: 12.01.2011
Mimo nieważności zawartej umowy o pracę strony mogą nawiązać umowny stosunek pracy przez czynności dorozumiane. Jest to możliwe przez dopuszczenie pracownika do pracy, przyjmowanie pracy przez pracodawcę i realizowanie takiego stosunku prawnego, który odpowiada cechom stosunku pracy określonym w art. 22 k.p. – orzekł SN. »
Jak zachować skuteczność w warunkach stresu?
Aktualizacja: 11.01.2011
Zarządzam kilkunastoosobowym zespołem. Ostatnio w firmie zachodzi dużo zmian w związku z coraz większym udziałem kapitału zagranicznego. W zasadzie jestem przyzwyczajony do zmian, ale ostatnio zauważam u siebie coraz większą irytację i podenerwowanie. Cały czas czuję się spięty. Mam wrażenie, że przenoszę to na swoich pracowników. W domu też nie dzieje się najlepiej... Jak zachować spokój i zdrowy rozsądek pomimo stresu? »
Kultura hierarchii. Jak wygląda rynek pracy i zarządzanie ludźmi w rosyjskich przedsiębiorstwach
Aktualizacja: 13.01.2011
Rosyjska organizacja biznesowa jest zwykle wysoce sformalizowana i zhierarchizowana. Wymaga silnego i twardego przywódcy, stylu zarządzania promującego nie tylko osiągnięcia indywidualne, ale i rezultat grupowy, w którym sukces mierzy się zyskiem i udziałami w rynku. »
Aktualizacja: 04.01.2011
Rozmowa z Michaelem J. Gibbsem, profesorem University of Chicago, Booth School of Business »
Odpowiedzialność kierowników za stan bhp w zakładzie pracy
Aktualizacja: 08.01.2011
Kodeks pracy wśród podmiotów odpowiedzialnych w danym zakładzie pracy za stan bezpieczeństwa i higieny pracy wprowadza dodatkową – obok pracodawcy – kategorię osób mogących ponosić taką odpowiedzialność. Są to osoby kierujące pracownikami. »
Aktualizacja: 01.01.2011
Rozmowa z profesorem doktorem habilitowanym Wojciechem Rybowskim, prezesem Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów i Centrum Edukacji Menedżerskiej oraz profesorem Akademii Morskiej w Gdyni »
Aktualizacja: 31.12.2010
Powodzenie i efektywność organizacji zależą nie tylko od czynników materialnych, technologicznych i finansowych, lecz także od umiejętności i kompetencji pracowników, wyznawanych przez nich wartości, jak również jakości komunikacji interpersonalnej, sposobu organizacji pracy i funkcji pełnionych w zespole. Dlatego coraz większą uwagę zwraca się na sposoby budowania i doskonalenia zespołów pracowniczych. Pomocne w tym mogą być testy psychometryczne. »
Odpowiedzialne przywództwo. Czego kryzys nauczył nas o etyce menedżerów?
Aktualizacja: 13.12.2010
Celem menedżera jest służenie wspólnemu dobru firmy poprzez organizowanie ludzi i zasobów, tak aby budować wartość, której nikt nie może zbudować samodzielnie. W jaki sposób zrobić to zgodnie z zasadami etyki? »
Kto w firmie jest odpowiedzialny za zarządzanie projektami
Aktualizacja: 13.12.2010
Projekty są dzisiaj codziennym zjawiskiem funkcjonowania każdej organizacji. Sprawiają jednak dużo kłopotów, wiele z nich kończy się niepowodzeniem lub nie realizuje wszystkich postawionych przed nimi celów. Projekty wymagają innego zarządzania niż rutynowa działalność operacyjna i to zarząd odpowiada za ustanowienie organizacji i schematów dla wszystkich projektów, które pozwolą na skuteczne ich realizowanie. »
Świadczenia socjalne i rzeczowe dla dyrektorów i specjalistów
Aktualizacja: 13.12.2010
Z raportu „Total Compensation Measurement™” firmy Aon Hewitt wynika, że świadczenia socjalne w polskich firmach są podobne dla specjalistów i dyrektorów. Istotne różnice natomiast występują w obszarze świadczeń rzeczowych, choć nie zawsze na korzyść dyrektora. »
Dodatkowe świadczenia pozapłacowe elementem ofert pracy
Aktualizacja: 08.12.2010
Z obserwacji konsultantów firmy doradztwa personalnego Michael Page International wynika, że atrakcyjność świadczeń pozapłacowych ma decydujący wpływ na wybór pracodawcy. Dodatkowe bonusy w postaci opcji na akcje czy udziału w wypracowanym zysku firmy stają się nieodłącznym elementem ofert pracy na wysokie stanowiska menedżerskie. »
Na jakim stanowisku kierowniczym nie płaci się dodatków za godziny nadliczbowe
Aktualizacja: 03.12.2010
Osoby zajmujące stanowiska kierownicze muszą czasami zostawać w pracy dłużej niż inni. Pracodawca może im nawet zmniejszać prawo do dobowego czy tygodniowego odpoczynku i zarazem nie musi takiej pracy „po godzinach” dodatkowo wynagradzać. Powinien mieć jednak pewność, że osoba, wobec której stosuje tego rodzaju ograniczenia, faktycznie wykonuje zadania kierownika. W razie sporu przed sądem będzie to musiał udowodnić. »
Wniosek o odroczenie składek za XI