reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: organizacja pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu organizacja pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące organizacja pracy.

W jaki sposób doskonalić kondycję interpersonalną?

Aktualizacja: 01.12.2011

Programy typu workplace wellness są znamiennym sygnałem wskazującym, że pracodawcy coraz częściej wdrażają w praktykę mądrość zawartą w słowach w zdrowym ciele zdrowy duch. Wspieranie pracowników w prowadzeniu zdrowego trybu życia i dbaniu o kondycję fizyczną ma na celu oczywiście zwiększenie ich wigoru do pracy, zaś w konsekwencji produktywności. Ponieważ każdy z nas pracuje z innymi ludźmi, a przynajmniej dla innych ludzi, włączając w to przełożonych i klientów, otoczenie naszej pracy ma charakter interpersonalny. Zwiększenie produktywności w takim otoczeniu wymaga więc dbałości nie tylko o tężyznę fizyczną, lecz także o kondycję interpersonalną.Czym ona jest? W jaki sposób można ją zwiększyć? »

Jedno biurko, kilka firm. Coworking sposobem na pracę zdalną

Aktualizacja: 03.11.2011

Coraz częściej zdalnie pracują graficy, trenerzy, dziennikarze, PR-owcy, konsultanci i handlowcy. Ta forma pracy ma jednak jedną, istotną wadę. Jest nią, paradoksalnie, największa zaleta telepracy, czyli praca w domu. Na dłuższą metę życie zawodowe wymieszane z prywatnym, brak kolegów i koleżanek z biura czy spędzanie całego dnia w jednym miejscu, potrafią skutecznie obniżyć motywację i wydajność. Zza oceanu przywędrował jednak pewien trend: coworking. Warto mu się bliżej przyjrzeć i zastanowić się, czy jest w stanie rozwiązać wiele problemów napotykanych podczas zatrudniania pracowników zdalnych. »

Jak poradzić sobie z nadmiarem obowiązków w pracy menedżera

Aktualizacja: 13.10.2011

Zmiany zachodzące w ostatnich latach w świecie biznesu, związane z niebywale dynamicznym postępem technologicznym, rozwijającą się w skali globalnej konkurencją, ale również przemianami na płaszczyźnie stosunków międzyludzkich sprawiają, że głównym wyzwaniem osób zarządzających w organizacjach staje się kompleksowość. Sprawność w radzeniu sobie i redukowaniu tej kompleksowości warunkuje sukces bądź porażkę. »

Czy pracownik musi zawsze wykonywać polecenia pracodawcy

Aktualizacja: 13.10.2011

Wykonywanie poleceń przełożonych należy do obowiązków każdego pracownika. Jednak władza pracodawcy wydawania poleceń pracownikom nie ma charakteru absolutnego, gdyż zakres podporządkowania pracowników ogranicza się do poleceń zgodnych z prawem i umową o pracę. »

Dodatkowe zatrudnienie w godzinach pracy

Aktualizacja: 28.09.2011

Pracownik ma obowiązek sumiennie i starannie wykonywać pracę oraz dbać o dobro zakładu pracy. Oznacza to, że powinien w czasie pracy wykonywać jedynie czynności związane z pracą, tak aby w sposób pełny i efektywny wykorzystać czas przeznaczony na pracę. »

Nakładanie kar porządkowych

Aktualizacja: 19.08.2011

W naszej firmie zatrudniamy przedstawicieli handlowych, którzy odpowiadają za nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z klientami – odbiorcami naszych produktów. W celu wzmocnienia nadzoru nad tą grupą pracowników kilka miesięcy temu zażądaliśmy od nich cotygodniowych raportów o podjętych działaniach, spotkaniach z klientami itp. Początkowo wszyscy składali raporty, ale obecnie coraz częściej zdarzają się opóźnienia, a raporty są niepełne i enigmatyczne. Kilku pracowników stwierdziło wręcz, że pisanie raportów to strata czasu i zaprzestało ich przygotowywania. W naszym zakładowym regulaminie pracy posiadamy katalog przewinień, za które pracownicy ponoszą odpowiedzialność dyscyplinarną, ale nie ma w nim mowy o raportach. Czy możemy zdyscyplinować pracowników przez kary porządkowe? »

Komu należy doręczyć pisemne zakresy czynności

Aktualizacja: 18.08.2011

W naszym zakładzie w sezonie letnim pracuje do 60 osób zatrudnionych na stanowiskach biurowych i produkcyjnych. Pracownicy biurowi mają stałe angaże i pisemne zakresy czynności. Czy mamy obowiązek sporządzenia pisemnych zakresów czynności także pracownikom produkcyjnym? »

Klimat porozumienia, czyli rola menedżera w procesie komunikacji w firmie

Aktualizacja: 17.08.2011

Komunikacja to społeczna konieczność. Dzięki komunikowaniu się ludzie realizują działania o bardzo złożonej strukturze. Komunikując się, określają i kreują otaczającą ich rzeczywistość społeczną – podejmują, realizują i koordynują własne działania z działaniami innych ludzi. Wypełniają społeczne rytuały, zaspokajają własne potrzeby emocjonalne, a także wyjaśniają sens dokonanych i podjętych działań własnych i cudzych. »

Inwestycja w komunikację

Aktualizacja: 19.07.2011

Rozmowa z Barbarą Fagan-Smith, założycielem i prezesem ROI Communication »

Ustalanie wykazu prac wykonywanych przez co najmniej dwie osoby

Aktualizacja: 08.06.2011

Pracodawca jest uprawniony i obowiązany do ustalenia zakładowego wykazu prac, które powinny być wykonywane co najmniej przez dwie osoby. Jakimi przesłankami powinien kierować się pracodawca, ustalając bądź aktualizując wykaz prac? »

Ręczne prace transportowe

Aktualizacja: 08.06.2011

Najwyższe półki regału są na wysokości 2,50 m. Na regale mają być składowane paczki o ciężarze do 10 kg. Jakie wymagania powinny być spełnione, aby układanie na półkach i zdejmowanie paczek z półek regału było bezpieczne? »

Ustawienia systemowe w biznesie

Aktualizacja: 19.06.2011

Metoda ustawień systemowych w biznesie od kilkunastu lat dynamicznie rozwija się i zdobywa popularność w Europie Zachodniej. Korzystały z niej takie firmy, jak Daimler-Chrysler, IBM, McDonald’s, Microsoft czy BMW. Jednak metoda budzi kontrowersje, a większość osób w pierwszym kontakcie z nią reaguje sceptycyzmem i niedowierzaniem. »

Równowaga praca–życie kluczowym elementem zdrowej organizacji

Aktualizacja: 19.06.2011

Zachowanie równowagi praca–życie znacząco wpływa na efektywność pracownika. Im wyższe poczucie równowagi, tym bardziej jest on zaangażowany w pracę, jest w lepszej kondycji psychicznej, lepszym stanie zdrowia, a poziom odczuwanego przez niego stresu jest znacznie niższy. Mniej chętnie rozpatruje również opcję zmiany pracy. Co zatem może zrobić firma, a co sam pracownik, żeby ten balans zachować? »

Telepraca - zasady zatrudniania

Aktualizacja: 13.06.2011

Kodeks pracy nie określa, jakie rodzaje pracy mogą być wykonywane w formie telepracy, czyli pracy wykonywanej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej. Jakie zatem warunki muszą zostać spełnione, by pracownik mógł stać się telepracownikiem i jakie w związku z tym spoczywają na pracodawcy obowiązki? »

Czy awans oznacza spadek efektywności?

Aktualizacja: 19.05.2011

Naukowcy przeprowadzili symulacje różnych strategii awansowania pracowników. Okazało się, że promocja najbardziej efektywnych pracowników przyczyniła się do spadku efektywności całego przedsiębiorstwa. Natomiast awansowanie osób najmniej efektywnych doprowadziło do wzrostu ogólnego poziomu efektywności organizacji. »

reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Stronyireszta.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama