REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawo europejskie, Rady pracowników

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak liczyć pracowników

Zatrudnienie w mojej firmie waha się. W niektórych miesiącach na początku miesiąca zatrudnialiśmy ponad 60 pracowników, a pod koniec tego miesiąca już tylko niespełna 50 osób. Obecnie mamy zatrudnionych 53 pracowników. Jak mam w takim przypadku obliczyć liczbę zatrudnionych z danego miesiąca, aby ocenić, czy mam obowiązek przekazać pracownikom informację o możliwości utworzenia rady pracowników?

Kiedy nie trzeba informować pracowników o możliwości utworzenia rady pracowników

Od kilku lat zatrudniamy niewiele powyżej 50 pracowników. Przed wejściem w życie ustawy o radach pracowników, tj. 23 maja 2006 r., powołaliśmy w naszym zakładzie przedstawicielstwo pracowników o uprawnieniach zbliżonych do rady pracowników. Informację o tym przesłaliśmy wówczas do Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Czy w związku z tym mamy obowiązek poinformować pracowników w okresie od 24 marca do 23 lipca br. o możliwości utworzenia rady pracowników i jej uprawnieniach? Czy musimy tworzyć radę pracowników? Wydaje nam się, że skoro w naszym zakładzie działa już organ reprezentujący pracowników, to nie mamy takiego obowiązku. W naszym zakładzie nie działają związki zawodowe, a zakład jest firmą prywatną.

Rady pracowników muszą powstać nie tylko w dużych firmach

Od 24 marca 2008 r. u pracodawców zatrudniających co najmniej 50 pracowników powinny zostać powołane rady pracowników. Jeżeli na terenie zakładu pracy nie działają związki zawodowe, radę powołują sami pracownicy. Jeśli pracodawca będzie utrudniał jej utworzenie, grozi mu kara ograniczenia wolności lub grzywna.

Kiedy można zwolnić z pracy członków rad pracowników

Na mocy art. 17 ustawy o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji, członkom rad pracowników przysługuje szczególna ochrona trwałości stosunku pracy. Czy to oznacza, że pracodawca nie może w ogóle zwolnić z pracy takich osób?

Czy menedżer cudzoziemiec podlega polskim ubezpieczeniom

Zamierzamy podpisać umowę menedżerską z osobą, która jest cudzoziemcem. Czy będziemy zobowiązani zgłosić go do ubezpieczeń społecznych i opłacać składki w Polsce (będzie to jego jedyna praca)?

REKLAMA