Wpływ zmiany adresu firmy na ochronę danych osobowych
REKLAMA
REKLAMA
Tymczasowa zmiana adresu głównej siedziby
Jest to sytuacja, w której firma (administrator danych) musi zmienić tymczasowo siedzibę, aby w określonym, znanym terminie wrócić do pierwotnej siedziby lub przenieść się pod docelowy adres. Tymczasowa przeprowadzka nie skutkuje zmianą adresu w rejestrach, w których figuruje jednostka (CEiDG, RIK, SIO, rejestr REGON, itp.). Oznacza to, że adres siedziby administratora danych nie uległ zmianie, zmienił się jedynie adres korespondencyjny. Tymczasowa zmiana nie wpływa na dane ADO podawane przy wypełnianiu obowiązku informacyjnego z art. 24 i 25 UODO, pozyskiwaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, czy dane w rejestrach prowadzonych przez GIODO. Natomiast konieczne jest niezwłoczne zaktualizowanie wykazu budynków, pomieszczeń oraz części pomieszczeń stanowiących obszar przetwarzania danych osobowych w polityce bezpieczeństwa danych osobowych.
REKLAMA
Polecamy produkt: Monitor prawa pracy i ubezpieczeń
Stała zmiana adres głównej siedziby
Oznacza, że należy zaktualizować dane podmiotu we wszystkich rejestrach, także w rejestrze zbiorów danych osobowych oraz rejestrze Administratorów Bezpieczeństwa Informacji (o ile ABI został do niego zgłoszony) prowadzonych przez GIODO. Należy zmienić adres administratora w klauzulach zgody na przetwarzanie danych osobowych, treści obowiązku informacyjnego z art. 24 i 25, we wzorze upoważnienia do przetwarzania danych oraz oświadczenia o zachowaniu informacji o poufności. Należy także zaktualizować wykaz budynków, pomieszczeń oraz części pomieszczeń stanowiących obszar przetwarzania danych osobowych w polityce bezpieczeństwa danych osobowych.
Zmiana adresu filii/oddziału
Należy jedynie zaktualizować wykaz budynków, pomieszczeń oraz części pomieszczeń stanowiących obszar przetwarzania danych osobowych w polityce bezpieczeństwa danych osobowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat