| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Indywidualne prawo pracy > Ochrona danych osobowych > Wpływ zmiany adresu firmy na ochronę danych osobowych

Wpływ zmiany adresu firmy na ochronę danych osobowych

Zdarza się, że firma musi zmienić adres głównej siedziby (w przypadku osoby prowadzącej działalność gospodarczą, często będzie to adres zamieszkania). Zmianę adresu często trzeba zgłosić w różnych urzędach. A jak to wygląda z punktu widzenia przepisów o ochronie danych osobowych omówię dla trzech przypadków: tymczasowa zmiana adresu głównej siedziby, stała zmiana adres głównej siedziby, zmiana adresu filii/oddziału.

Tymczasowa zmiana adresu głównej siedziby

Jest to sytuacja, w której firma (administrator danych) musi zmienić tymczasowo siedzibę, aby  w określonym, znanym terminie wrócić do pierwotnej siedziby lub przenieść się pod docelowy adres. Tymczasowa przeprowadzka nie skutkuje zmianą adresu w rejestrach, w których figuruje jednostka (CEiDG, RIK, SIO, rejestr REGON, itp.). Oznacza to, że adres siedziby administratora danych nie uległ zmianie, zmienił się jedynie adres korespondencyjny. Tymczasowa zmiana nie wpływa na dane ADO podawane przy wypełnianiu obowiązku informacyjnego z art. 24 i 25 UODO, pozyskiwaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, czy dane w rejestrach prowadzonych przez GIODO. Natomiast konieczne jest niezwłoczne zaktualizowanie wykazu budynków, pomieszczeń oraz części pomieszczeń stanowiących obszar przetwarzania danych osobowych w polityce bezpieczeństwa danych osobowych.

Polecamy produkt: Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

Stała zmiana adres głównej siedziby

Oznacza, że należy zaktualizować dane podmiotu we wszystkich rejestrach, także w rejestrze zbiorów danych osobowych oraz rejestrze Administratorów Bezpieczeństwa Informacji (o ile ABI został do niego zgłoszony) prowadzonych przez GIODO. Należy zmienić adres administratora w klauzulach zgody na przetwarzanie danych osobowych, treści obowiązku informacyjnego z art. 24 i 25, we wzorze upoważnienia do przetwarzania danych oraz oświadczenia o zachowaniu informacji o poufności. Należy także zaktualizować wykaz budynków, pomieszczeń oraz części pomieszczeń stanowiących obszar przetwarzania danych osobowych w polityce bezpieczeństwa danych osobowych.

Zmiana adresu filii/oddziału

Należy jedynie zaktualizować wykaz budynków, pomieszczeń oraz części pomieszczeń stanowiących obszar przetwarzania danych osobowych w polityce bezpieczeństwa danych osobowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

taxonline.pl

Serwis podatkowy PwC

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »