| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: regulamin pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu regulamin pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące regulamin pracy.

Czy po uzyskaniu przez pracownika niepełnosprawnego umiarkowanego stopnia niepełnosprawności trzeba zmienić rozkład czasu pracy obowiązujący w zakładzie

Aktualizacja: 19.10.2009

Zatrudniamy pracownika niepełnosprawnego. We wrześniu br. dostarczył do działu kadr orzeczenie lekarza orzecznika ZUS kwalifikujące go do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności. Wcześniej był niepełnosprawny w stopniu lekkim. Wiemy, że musimy mu zmniejszyć czas pracy do 7 godzin na dobę i 35 godzin tygodniowo. Czy musimy również zmieniać rozkład czasu pracy podany w regulaminie pracy, gdzie jest określone, że pracownicy pracują od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00? Jeśli tak, to jaki zapis należy zawrzeć w regulaminie pracy? Pracownik będzie pracował w godz. od 8.00 do 15.00. »

Alkohol w zakładzie pracy

Aktualizacja: 01.09.2009

Zatrudniani przeze mnie pracownicy często robią zakupy w sąsiednim sklepie. Oprócz artykułów spożywczych czasami kupują piwo i wino. Zabroniłem pracownikom wnosić alkohol na teren zakładu. Proszę o informację, czy mam do tego prawo? Czy jest jakiś przepis, na podstawie którego mogę wprowadzić taki zakaz? »

Regulamin pracy

Aktualizacja: 02.10.2009

Pracodawca ma obowiązek wprowadzić w zakładzie pracy regulamin pracy, jeżeli zatrudnia co najmniej 20 pracowników, a w zakresie organizacji i porządku pracy nie obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy. »

Naruszenie przez pracodawcę zakładowych źródeł prawa pracy

Aktualizacja: 17.08.2009

W razie trudnej sytuacji finansowej pracodawcy można na okres do 3 lat zawiesić na podstawie porozumienia stosowanie postanowień układów zbiorowych pracy, porozumień zbiorowych, regulaminów pracy, statutów. »

Palarnia w zakładzie pracy

Aktualizacja: 16.06.2009

Obecnie zmieniamy regulamin pracy obowiązujący w naszej firmie. Czy jeśli wprowadzimy w nim zapis, że na terenie zakładu pracy nie można palić, a złamanie tego zakazu jest ciężkim naruszeniem podstawowych obowiązków pracowniczych, zwolni to nas od obowiązku tworzenia palarni? »

Czy w jednym zakładzie można ustalić różne pory nocne

Aktualizacja: 15.06.2009

Chcemy wprowadzić w naszej firmie różne pory nocne dla poszczególnych grup pracowników. Inne pory nocne obowiązywałyby pracowników pracujących w biurze, inne pracujących na produkcji, a jeszcze inne wykonujących pracę w terenie. Czy jest dopuszczalne ustalenie w regulaminie pracy różnych pór nocnych obowiązujących w tym samym zakładzie? »

Czy harmonogram czasu pracy powinien być uzgadniany ze związkami zawodowymi

Aktualizacja: 14.05.2009

Chcemy zmienić dotychczasowy zwyczaj, który polega na konsultowaniu ze związkami zawodowymi harmonogramu czasu pracy naszych pracowników (ponad 100 osób) i wywieszaniu go na tablicy ogłoszeń. Związki nie wyrażają zgody na inną formę powiadamiania pracowników o ich planie pracy. Czy możemy im się sprzeciwić i powiadamiać pracowników indywidualnie o ich grafikach pracy bez uzgodnień ze związkami zawodowymi? »

Korzystanie z prywatnego telefonu w pracy

Aktualizacja: 16.04.2009

Czy pracodawca może zakazać korzystania w pracy z prywatnych telefonów komórkowych? »

Obowiązki pracodawców przy zatrudnieniu 20 pracowników

Aktualizacja: 06.04.2009

Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników zobowiązany jest m.in. do wprowadzenia regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania oraz do utworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. »

W jaki sposób można zmieniać przepisy wewnątrzzakładowe

Aktualizacja: 01.04.2009

Trudna sytuacja ekonomiczna zmusza pracodawców do zmiany obowiązujących w zakładzie przepisów wewnętrznych, np. regulaminu pracy czy regulaminu wynagrodzeń. Dokonując zmiany przepisów wewnętrznych pracodawcy mogą pozbawić pracowników dodatkowych świadczeń, które były im przyznane na podstawie wewnątrzakładowych regulacji. »

Czy agencja pracy tymczasowej musi tworzyć regulamin pracy

Aktualizacja: 13.01.2010

Prowadzę agencję pracy tymczasowej. Poza stałym personelem firmy (5-6 osób zatrudnionych na podstawie umów o pracę) często zatrudniam na bardzo krótkie okresy pracowników tymczasowych (w większości przypadków są to umowy o pracę). Czy przy ustalaniu obowiązku wydawania regulaminów pracy i wynagradzania mogę brać pod uwagę tylko pracowników stałych? Specyfika pracy pracowników tymczasowych właściwie nie pozwala nawet na stworzenie dla nich ogólnego regulaminu pracy. »

Ustalenie rozkładu czasu pracy

Aktualizacja: 22.12.2008

Nasza firma działa w godzinach od 8.00 do 20.00. Niektórzy pracownicy zatrudnieni na pełny etat chcieliby pracować w godz. od 12.00 do 20.00. Natomiast pracownicy pracujący na 1/2 etatu chcieliby pracować w godz. od 16.00 do 20.00, a jeszcze inni zatrudnieni na pełny etat woleliby pracować w soboty i niedziele (chcą mieć wolne poniedziałki i wtorki). Prezes firmy zaakceptował te propozycje. W jaki sposób (najłatwiejszy dla firmy) powinniśmy ustalić takie rozkłady i godziny pracy dla pracowników? »

Tajemnica wynagrodzenia

Aktualizacja: 15.12.2008

Pracodawca, ujawniając wysokość zarobków pracownika, może narazić się na odpowiedzialność z tytułu naruszenia dóbr osobistych. »

Dodatkowe odwołanie od kary porządkowej

Aktualizacja: 08.12.2008

Nasz oddział jako jeden z kilku podlega organizacyjnie pod centralę. Działający w naszym oddziale związek zawodowy wystąpił z wnioskiem, aby do regulaminu pracy wprowadzić zmianę. Na jej podstawie pracownik będzie mógł odwołać się do szefa centrali od decyzji dyrektora w przypadku odrzucenia przez niego sprzeciwu od nałożonej kary porządkowej. Czy wprowadzenie takiej zmiany do regulaminu pracy jest dopuszczalne? »

Wprowadzenie pracy zmianowej w zakładzie

Aktualizacja: 11.12.2008

W naszym przedsiębiorstwie nie było jak dotąd konieczności wprowadzenia zmianowej organizacji pracy. Obecnie ze względu na zmieniający się profil produkcji chcemy ustalić w zakładzie pracę zmianową. W radzie pracowników są członkowie organizacji związkowej naszego zakładu. Czy wprowadzając pracę zmianową, wystarczy, że poinformuję tylko radę pracowników o swoim zamiarze, czy muszę dodatkowo poinformować o tym związki zawodowe? Dodam, że nasz zakład zatrudnia 84 pracowników. »

POLECANE

REWOLUCJA W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ 2019

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

KPRF Law Office

Nowy wymiar obsługi prawnej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »