| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: postępowanie powypadkowe

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu postępowanie powypadkowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące postępowanie powypadkowe.

Czy w przypadku samobójstwa pracownika należy przeprowadzać postępowanie powypadkowe?

Aktualizacja: 17.02.2010

Pracownik firmy ochroniarskiej, który posiadał pozwolenie na broń służbową i był licencjonowanym agentem ochrony, zastrzelił się podczas pracy. Pozostawił list pożegnalny, który wyraźnie wskazywał, że było to samobójstwo. Czy pracodawca powinien przeprowadzić postępowanie powypadkowe? »

Czy pracodawca ma obowiązek tworzenia rejestru wypadków, jeśli nie było ich na terenie zakładu pracy?

Aktualizacja: 15.01.2010

Na terenie zakładu pracy nie odnotowano żadnego wypadku przy pracy, dlatego pracodawca nie założył rejestru wypadków przy pracy. Podczas kontroli inspektor pracy zażądał okazania takiego rejestru. Czy pracodawca ma obowiązek jego utworzenia, mimo że na terenie zakładu pracy nie wystąpiły zdarzenia wypadkowe? »

Jaka jest różnica między przyczyną wypadku przy pracy a zdarzeniem?

Aktualizacja: 11.12.2009

Zespoły powypadkowe powoływane przez pracodawcę w celu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku w sporządzanych protokołach powypadkowych, często w miejsce właściwych przyczyn wypadku określają wydarzenie, jakie miało miejsce („przyczyną wypadku był upadek z wysokości”). Jaka jest różnica między przyczyną wypadku a zdarzeniem? »

Odpowiedzialność pracodawcy za wypadek przy pracy

Aktualizacja: 22.12.2008

Jeżeli praca jest wykonywana przy użyciu maszyn lub urządzeń napędzanych siłami natury, tj. energią elektryczną, paliwami płynnymi, gazami itp., wówczas odpowiedzialność pracodawcy za szkody wynikające z wypadku przy pracy jest oparta na zasadzie ryzyka. Aby pracodawca nie był odpowiedzialny za wypadek, musi dowieść wyłącznej winy pracownika (wyrok Sądu Najwyższego z 9 kwietnia 2008 r., II PK 283/07). »

Jak prawidłowo sporządzić protokół wypadku przy pracy pracownika

Aktualizacja: 09.12.2008

Pracownik, który uległ wypadkowi przy pracy, ma obowiązek niezwłocznie powiadomić o tym zdarzeniu swojego przełożonego, jeżeli jego stan zdrowia na to pozwala. Wypadek należy zgłosić na piśmie. Obowiązek zgłoszenia wypadku mają również wszyscy pracownicy, którzy byli świadkami zdarzenia. »

Czy ZUS jest związany protokołem powypadkowym

Aktualizacja: 09.12.2008

Jednym z obowiązków pracodawcy jest ustalanie okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy. »

Wypadek przy pracy - co robić

Aktualizacja: 09.12.2008

W razie wypadku przy pracy pracodawca oprócz udzielenia poszkodowanym pierwszej pomocy musi ustalić okoliczności i przyczyny wypadku. »

Wypadek przy pracy - co robić

Aktualizacja: 22.12.2008

W razie wypadku przy pracy pracodawca oprócz udzielenia poszkodowanym pierwszej pomocy musi ustalić okoliczności i przyczyny wypadku. »

Obowiązki pracodawcy w razie wypadku przy pracy

Aktualizacja: 09.12.2008

Tryb postępowania pracodawcy w razie wypadku przy pracy jest ściśle określony przez przepisy. Pracodawca, który nie reaguje na powstałe zdarzenie albo uchybia swoim obowiązkom, musi liczyć się z odpowiedzialnością wykroczeniową i karną. »

Wypadek przy pracy pracownika młodocianego

Aktualizacja: 09.12.2008

W naszym zakładzie (drukarnia) zatrudniamy kilku pracowników młodocianych. Jeden z nich podczas obsługi maszyny uległ wypadkowi. Czy w przypadku pracowników młodocianych obowiązują takie same procedury postępowania jak w przypadku innych pracowników? »

POLECANE

REWOLUCJA W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ 2019

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Eksperci portalu infor.pl

Nasz Świat

Portal dla Polaków we Włoszech

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »