Komisja do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy
REKLAMA
Komisja do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy – to organ doradczy i opiniodawczy pracodawcy w sprawach z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Komisję do spraw bhp zobowiązany jest powołać pracodawca zatrudniający więcej niż 250 pracowników. Nie ma jednak przeszkód, aby taka komisja funkcjonowała w zakładzie pracy zatrudniającym mniej osób, niż określono to w Kodeksie pracy.
W skład komisji bhp wchodzą w równej liczbie przedstawiciele pracodawcy oraz pracownicy służby bhp i lekarz sprawujący profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a także przedstawiciele pracowników, w tym społeczny inspektor pracy. Przedstawiciele pracowników są wybierani przez zakładowe organizacje związkowe, a jeżeli u pracodawcy takie organizacje nie działają – przez pracowników w trybie przyjętym w zakładzie pracy. Przepisy nie określają kryteriów, jakie powinni spełniać przedstawiciele pracowników – kandydaci na członków komisji.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat