Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu nagrody. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące nagrody.
Aktualizacja: 19.03.2010
Pracodawcy nie mają obowiązku wypłacania nagród jubileuszowych, nie jest to bowiem świadczenie powszechne ze stosunku pracy. Wielu pracodawców w przepisach pozakodeksowych przewiduje jednak taki bonus. »
Jak wliczać nagrodę roczną do podstawy wymiaru zasiłku opiekuńczego
Aktualizacja: 23.02.2010
Pracownik jest u nas zatrudniony od lutego 2009 r. Wszyscy pracownicy otrzymują stałe wynagrodzenie za pracę, premie przyznawane na podstawie regulaminu premiowania oraz nagrody roczne. Nagrody za poprzedni rok są przyznawane po zamknięciu bilansu za dany rok, czyli u nas w kwietniu lub maju. W związku z chorobą dziecka pracownik przebywa na zwolnieniu lekarskim od 18 do 26 lutego 2010 r. Czy w podstawie wymiaru zasiłku opiekuńczego dla pracownika uwzględnić nagrodę roczną? Jeżeli tak, to w jaki sposób? »
Modelowanie zachowań pracowników za pomocą nagród i kar
Aktualizacja: 27.01.2010
Teoria motywacji to wiedza obszerna i ciągle nie do końca odkryta. W praktyce organizacje tworzą własne systemy motywacyjne, zwykle szczegółowo wpisane w regulaminy i procedury. Na ile jednak te systemy i działania są zgodne z psychologiczną wiedzą na temat motywacji człowieka? W jaki sposób szefowie mają skutecznie motywować pracowników do pracy? »
Tworzenie regulaminu wynagradzania
Aktualizacja: 14.01.2010
Regulamin wynagradzania to dokument określający warunki wynagradzania w danym zakładzie. Można w nim wprowadzić także zapisy dotyczące innych niż pensja świadczeń związanych z pracą, np. premii. »
Czy od nagrody z okazji Dnia Górnika i „barbórkowego” trzeba opłacić składki
Aktualizacja: 18.12.2009
Będziemy wypłacać pracownikom kopalni nagrody z okazji Dnia Górnika. Czy takie nagrody z okazji uroczystego dnia są zwolnione ze składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne? »
Motywowanie pracowników w okresie świątecznym i nie tylko
Aktualizacja: 30.11.2009
Coraz częściej firmy starają się szukać nietypowych form świętowania. Rezygnują z rutynowego „śledzika” i w okresie przedświątecznym nawiązują kontakty z domami dziecka, ośrodkami pomocy społecznej lub hospicjami, dla których przygotowują wigilie, prezenty, zbierają fundusze lub prowadzą różne inne działania w ramach wolontariatu. Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu stają się coraz ciekawszym pomysłem na obchody świąt. »
Wyjazdy incentive jako nowa forma motywacji pracowników
Aktualizacja: 16.10.2009
Na Zachodzie wyjazdy motywacyjne dla pracowników są znanym i często używanym narzędziem marketingowym. W Polsce jest to wciąż nowa forma, ale pracodawcy coraz częściej po nią sięgają. Wyjazdy incentive są świetną formą nagradzania pracowników. Podróże motywacyjne to niezapomniane wyjazdy, łączące program turystyczny z zadaniami organizowanymi w niecodziennych miejscach i okolicznościach. »
Nagrody i wyróżnienia (art. 105)
Aktualizacja: 29.09.2011
Każdy pracownik za dobrze wykonywaną pracę ma prawo otrzymywać nagrody i wyróżnienia. Informacja o takim wyróżnieniu powinna znaleźć się w aktach osobowych pracownika. »
Aktualizacja: 19.08.2009
Nagrody i wyróżnienia mogą być przyznawane pracownikom, którzy wzorowo wypełniają swoje obowiązki, a także przejawiają inicjatywę w pracy i podnoszą jej wydajność, jakość oraz przyczyniają się szczególnie do wykonywania zadań zakładu pracy. Zapis o przyznaniu nagrody lub wyróżnienia składa się do akt osobowych pracownika (art. 105 k.p.). »
Aktualizacja: 06.08.2009
Wynagrodzenie telepracownika powinno być ukształtowane tak samo jak wynagrodzenie „zwykłego” pracownika zatrudnionego na takim samym stanowisku. »
Zjawisko anomii pracowniczej w firmie
Aktualizacja: 26.06.2009
Grupa ludzi wystawiana na pokusę demoralizuje się znacznie łatwiej niż jednostka. Tak właśnie rodzi się podkultura pracowniczych usprawiedliwień i anomia pracownicza. Członkowie takiej podkultury pracowniczej w sytuacjach dotyczących ich osobiście bądź wspólnie doświadczanych, sięgają po moralnie naganne korzyści. »
Aktualizacja: 20.11.2009
Przepisy wewnątrzzakładowe mogą przyznawać pracownikom dodatkowe składniki wynagrodzenia, takie jak premie czy nagrody. Aby jednak nie wypłacać ich co miesiąc, potrzebne są stosowne zapisy w aktach wewnętrznych. »
Jak dokonać potrąceń komorniczych w przypadku kilku wypłat w miesiącu
Aktualizacja: 28.05.2009
Pracownik ma potrącenia komornicze z innych tytułów niż alimenty. Potrącamy mu z pensji 28. dnia każdego miesiąca dozwolone 50% wynagrodzenia. Ponadto dokonujemy potrąceń także z innych świadczeń, jakie otrzymuje pracownik, np. premii, nagród, „trzynastki” itp. Pozostałe świadczenia są wypłacane już po wypłacie pensji, np. piątego dnia następnego miesiąca. Dokonujemy wówczas potrąceń nawet kilka razy w miesiącu w zależności od liczby wypłaconych świadczeń. Czy postępujemy prawidłowo? Pracownik twierdzi, że potrąceń z wynagrodzenia dokonuje się raz w miesiącu łącznie ze wszystkich składników wynagrodzenia, co wynika jego zdaniem z art. 87 § 8 Kodeksu pracy. »
Składki na ubezpieczenia od dodatkowych świadczeń dla pracowników
Aktualizacja: 08.05.2009
Zwolnione od składek są wyłącznie nagrody związane z jubileuszem pracownika. Nagrody wypłacane pracownikom w związku z jubileuszem zakładu pracy nie są zwolnione od opłacania składek na ubezpieczenia społeczne. »
Jak zmotywować pracowników w czasach dekoniunktury?
Aktualizacja: 07.05.2009
Zła sytuacja gospodarcza kraju wpływa na pogarszanie się nastrojów ludzi i powoduje zmniejszenie motywacji do wytężonego wysiłku. A taka motywacja jest teraz szczególnie potrzebna pracownikom wielu przedsiębiorstw. W związku z cięciem kosztów i redukcją zatrudnienia dużo osób traci pracę, a od pozostałych oczekuje się, że przejmą obowiązki wcześniej realizowane przez innych. Jak zatem motywować zatrudnionych do wzmożonej pracy i zapobiec migracjom kadr? »
Wniosek o odroczenie składek za XI
ODO 24 – to firma, która od 2012 roku oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji. Stawia na merytorykę, praktyczne rozwiązania oraz trwałe relacje z klientami budowane w oparciu o partnerstwo, uczciwość i zaufanie. Swoim klientom pomaga chronić dane, minimalizując ryzyko związane z kontrolą, wyciekiem lub ich utratą.
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »