Aplikacja mobilna mZUS, dostępna na smartfony z systemem Android i iOS, przekroczyła próg 700 tysięcy użytkowników. Umożliwia szybki i wygodny dostęp do usług Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, takich jak składanie wniosków o 800+, „Dobry Start” czy rezerwacja e-wizyt.
- Jak aktywować aplikację mobilną mZUS?
- mZUS – co to za aplikacja i kto może z niej korzystać?
- Jakie usługi oferuje aplikacja mZUS? Lista funkcji
Jak aktywować aplikację mobilną mZUS?
Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że liczba użytkowników aplikacji mobilnej mZUS przekroczyła 700 tys. Od momentu uruchomienia cieszy się ona rosnącym zainteresowaniem ułatwiając klientom szybki i wygodny dostęp do niektórych usług ZUS za pomocą smartfona.
Z programu można korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Wystarczy pobrać go ze sklepu Google Play lub App Store. Aby aktywować program, należy powiązać go ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS.
mZUS – co to za aplikacja i kto może z niej korzystać?
Narzędzie, dostępne od 2022 r., ma coraz więcej zastosowań. Początkowo głównie oferowało m.in. szybkie składanie wniosków o świadczenie wychowawcze i „Dobry Start”. Dziś tych zastosowań jest zdecydowanie więcej. Z aplikacji mogą korzystać ubezpieczeni, świadczeniobiorcy oraz rodzice, korzystający ze świadczeń „Aktywny Rodzic”, 800+ czy 300+.
- Aplikacja mZUS to nowoczesne i przyjazne rozwiązanie. Dzięki niej klienci mogą, będąc w dowolnym miejscu, złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze 800+ lub „Dobry Start”. Z aplikacji zarezerwują e-wizytę w ZUS, czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS, albo też połączą się z infolinią. Jeśli klient woli wysłać wiadomość do ZUS – aplikacja też daje taką możliwość – mówi Beata Kopczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie śląskim.
Jakie usługi oferuje aplikacja mZUS? Lista funkcji
W aplikacji mZUS użytkownicy mogą:
- składać wnioski o świadczenia: wychowawcze (800+), „Dobry Start” czy z Programu Aktywny Rodzic;
- umawiać e-wizyty i wykonywać uwierzytelnione połączenia z Centrum Kontaktu Klientów ZUS – aplikacja sama wybierze numer, jeśli klient wyrazi zgodę;
- korzystać z kalkulatora emerytalnego do prognozowania przyszłej wysokości emerytury;
- sprawdzać rodzaj pobieranych świadczeń emerytalnych i rentowych z ostatniego roku;
- przeglądać zaświadczenia lekarskie (ZLA) wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy;
- weryfikować pobrane zasiłki z ostatnich 6 miesięcy;
- kontrolować dane dotyczące ubezpieczeń, składek, kapitału początkowego oraz stanu konta w ZUS; a także zgłoszeń członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego;
- umawiać wizyty w wybranych placówkach ZUS w dogodnym terminie;
- wysyłać wiadomości do ZUS i odczytywać odpowiedzi.