To dlatego coraz więcej pracodawców decyduje się na zakup kart podarunkowych dla swoich pracowników. Dodatkowym benefitem dla obdarowanych może być fakt, że od takiej formy nagrody nie będą musieli odprowadzać podatku – pod pewnymi warunkami.
Co sprawia, że pracownicy odchodzą z pracy?
Istnieje wiele czynników wpływających na podejmowanie decyzji o odejściu z pracy. Według badania z 2022 r. realizowanego przez Monitor Rynku Pracy 48 proc. ankietowanych jako powód swojego odejścia wskazało wyższe wynagrodzenie u innego pracodawcy, a 34 proc. korzystniejszą formę zatrudnienia w innej firmie. Dane te wskazują, że warunki finansowe i potrzeba poczucia stabilizacji są priorytetowe i bardziej istotne niż np. możliwości rozwoju czy miła atmosfera w pracy. Taki trend może wynikać z trudnej sytuacji ekonomicznej w Polsce i bardzo wysokiej inflacji. Istnieje jednak kilka innych dobrych metod na zatrzymanie wartościowego pracownika w swoich szeregach. Można do nich zaliczyć na przykład dodatkowe benefity w postaci kart podarunkowych na zakupy lub usługi.
Budowanie dobrego PR-u w oczach zatrudnionych
Według raportu opublikowanego przez Antal aż 9 na 10 pracodawców finansuje lub współfinansuje swoim pracownikom różnego rodzaju usługi: opiekę medyczną, karty na siłownie, kursy językowe, szkolenia itp. Ponadto niemal 41% badanych wskazało benefity pozapłacowe jako jeden z ważniejszych czynników określających atrakcyjność pracodawcy.
Oferowanie okolicznościowych kart podarunkowych może okazać się zatem doskonałym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy, motywowanie pracownika i tworzenie dobrego PR-u na zewnątrz firmy. Informacje o atrakcyjnych benefitach dla pracowników szybko roznoszą się pocztą pantoflową i motywują do wzięcia udziału w rekrutacji. Dla firmy oznacza to wymierne korzyści w postaci większego wyboru kandydatów podczas prowadzenia naboru na nowe stanowiska.
Karta podarunkowa a zwolnienie z podatku PIT
Dofinansowanie pracownika, czy to w postaci nagrody jubileuszowej, czy dodatkowych świadczeń z innych okazji, jak np. zbliżające się święta, w świetle prawa jest związane z obowiązkiem podatkowym. Warto jednak pamiętać, że jeżeli nagrody materialne i pozamaterialne są finansowane ze środków przeznaczonych na prowadzenie działalności lub z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, można potraktować je jako świadczenia socjalne, które do pewnej kwoty nie podlegają opodatkowaniu. Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT limit nieopodatkowanych świadczeń nie może jednak przekroczyć 1000 złotych. Jeżeli pracodawca zdecyduje się na wręczenie pracownikowi karty podarunkowej, której wartość przekroczy tę kwotę, nadwyżka będzie opodatkowana.
Aktualne trendy w świadczeniach pozapłacowych
Pandemia COVID-19 wpłynęła na propagowanie zdrowego trybu życia. Izolacja i praca zdalna dla wielu osób były jednocześnie okresem stagnacji fizycznej. To właśnie w tym czasie większą popularnością zaczęły się cieszyć usługi trenerów personalnych i zajęć fitness organizowanych online. Obecnie powszechny stał się model pracy hybrydowej. Pracodawcy przywiązują coraz większą wagę do efektywności pracy. Zapobieganie siedzącemu trybowi życia oraz dbanie o kondycję fizyczną i psychiczną pracowników dla wielu firm stało się priorytetem. Wiele działów HR decyduje się nie tylko na proponowanie rozszerzonych pakietów fitness, lecz także oferuje pracownikom karty podarunkowe do wykorzystania w sklepach sportowych.
Karta podarunkowa to również oszczędność na zwolnieniach
Bardzo ciekawych informacji dostarczają wyliczenia Benefit Systems z 2018 roku. Z zaprezentowanych w nich danych wynika, że propagowanie aktywności fizycznej wśród pracowników wpływa na poprawę ich zdrowia i, co za tym idzie, na oszczędności wynikające z braku zwolnień lekarskich. Według wyliczeń jest to kwota rzędu 2000 złotych na jedną osobę zatrudnioną.
Dlaczego warto wybrać – i jak zamówić – kartę podarunkową Decathlon?
Karta podarunkowa Decathlon dla pracowników jest dobrym pomysłem na zapewnienie dodatkowego benefitu z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Kartę honoruje ponad 60 sklepów stacjonarnych oraz sklep online. Środki z karty podarunkowej Decathlon są ważne przez dwa lata i można je wykorzystać na wszystkie produkty i usługi oferowane przez firmę. Marka w swoim asortymencie ma produkty przeznaczone do uprawiania aż 90 dyscyplin sportowych. Karty podarunkowe dostępne są online na stronie: kartapodarunkowadlabiznesu.decathlon.pl.
Ile kosztuje karta podarunkowa Decathlon?
Decathlon oferuje swobodny wybór wysokości zasilenia karty podarunkowej. Może to być kwota do wykorzystania w przedziale od 20 do 1000 złotych. W przypadku chęci sfinalizowania transakcji na wyższą kwotę różnicę dopłaca posiadacz karty.
Karta podarunkowa Decathlon dla firmy – zalety
Karta podarunkowa Decathlon jest kartą wielokrotnego użytku. Podczas jednej transakcji posiadacz karty może wykorzystać maksymalnie sześć kart podarunkowych. W gestii pracodawcy pozostaje limit przyznany na karcie. Można zdecydować się na wiele kart zasilanych tą samą kwotą i swobodnie przyznawać je pracownikom. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jeden pracownik otrzymał na przykład trzy karty podarunkowe o tej samej wartości, a inny jedną lub dwie. Można również zamówić karty o różnym limicie – w zależności od potrzeb pracodawcy. Istnieje też możliwość wyboru rodzaju karty podarunkowej Decathlon. Może to być dostępna w 24 godziny karta elektroniczna lub przesłana w ciągu trzech dni roboczych jej ekologiczna, fizyczna forma. Na specjalne życzenie karty są personalizowane – na przykład logotypem firmy lub imieniem i nazwiskiem obdarowywanego pracownika.
Rosnąca świadomość społeczeństwa w zakresie zdrowego stylu życia jest tym, co warto wykorzystać w praktyce. Inwestycja w kartę podarunkową Decathlon może być jednym z lepszych pomysłów na atrakcyjne i mile widziane pozapłacowe wynagradzanie pracowników – nie tylko na święta.