Nie. W świetle obowiązującego art. 97 k.p. nie ma konieczności każdorazowego wystawiania pracownikowi świadectwa pracy, jeżeli pracodawca zawiera z pracownikiem kolejną umowę i między jedną a drugą nie ma żadnego dnia przerwy.
Pracodawca ma obowiązek wystawienia świadectwa pracy w razie nawiązania kolejnej umowy o pracę bezpośrednio po rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniego stosunku pracy tylko na wyraźne żądanie pracownika. Żądanie takie pracownik powinien złożyć najpóźniej w dniu nawiązania nowego stosunku pracy.
Taka możliwość istnieje tylko w przypadku nawiązania nowego stosunku pracy bezpośrednio po zakończeniu poprzedniego, a więc jeśli między poprzednim a nowym stosunkiem pracy nie ma przerwy lub występuje przerwa obejmująca jedynie dni wolne od pracy (niedziele, święta, dni wolne). Natomiast jeżeli przerwa taka będzie obejmowała choćby jeden dzień roboczy, wówczas należy wystawić pracownikowi świadectwo pracy po zakończeniu trwania umowy o pracę na czas określony.
Odpowiedziała Beata Skrobisz-Kaczmarek