Firmy poszukują nowych sposobów na podniesienie sprzedaży, zaangażowanie pracowników, związanie ze sobą kontrahentów. Wyjazdy grupowe w niebanalne miejsca są odpowiedzią na te potrzeby. Dostarczają pracownikom niecodziennych wrażeń, które są nieporównanie bardziej skuteczne niż gotówka czy nagrody rzeczowe. Tym samym wyjazdy motywacyjne stanowią niezwykle skuteczny bodziec do dalszej pracy.
Zmotywować zespół
– Wyjazdy typu incentive to nie tylko skuteczna forma motywowania pracowników przez zabawę i wypoczynek – stwierdza Ewa Król-Sawicka, dyrektor generalny Agencji Konkret PR – to również doskonały czas na usprawnienie komunikacji wewnątrz firmy. Podczas wspólnego wyjazdu relacje nie tylko między pracownikiem a pracodawcą, ale i wśród pracowników są swobodniejsze, dlatego warto wykorzystać ten moment na szczere rozmowy. Tego typu wyjazdy to oczywiście ważny element motywacyjny, ponieważ to głównie motywacja decyduje o wytrwałości i intensywności wysiłków, jakie podejmuje pracownik, aby jak najefektywniej zrealizować swoje zadania. Zarządzając Agencją Public Relations traktuję incentive jako jedno z ważniejszych narzędzi nie tylko motywacyjnych, lecz także budujących relacje między nami. Dla PR-owców otwarta komunikacja interpersonalna ma szczególne znaczenie, jest ona kluczowa nie tylko we współpracy z naszymi Klientami, ale pozwala stworzyć dobre relacje w firmie, które gwarantują lepszą współpracę przy realizacji naszych projektów – dodaje Ewa Król-Sawicka.
Szansa na nowy kontrakt
Wyjazdy motywacyjne to nie tylko wyjazdy dla pracowników, lecz także wyjazdy dla kontrahentów. Ponadto organizacja tego rodzaju wyjazdów jest także jednym ze sposobów walki ze spowolnieniem gospodarczym. Firmy, które zlecają organizację wyjazdu, chcą przede wszystkim, aby uczestnicy wrócili z wrażeniem, że byli w niezwykłym miejscu. Rodzaj wyjazdu zależy od celu, jaki firma chce osiągnąć. – Jeżeli wyjeżdżają pracownicy, celem naszego klienta jest zazwyczaj integracja zespołu. Jeżeli zaproszonymi gośćmi są kontrahenci – zazwyczaj celem jest rozwinięcie współpracy w przyszłości. Dla naszych klientów organizowaliśmy też na pokładzie „minitargi”, gdzie zaproszeni kontrahenci mogli podpisywać kontrakty i składać zamówienia. Często organizujemy wyjazdy związane z wprowadzaniem nowego produktu na rynek. Niezwykłe otoczenie tego zdarzenia – statek na pełnym morzu – nadaje dodatkowej aury wyjątkowości promowanemu produktowi – relacjonuje Agnieszka Zembrzycka, rzecznik prasowy przewoźnika Stena Line, który organizuje wyjazdy grupowe.
Jacek Czernichowski, starszy specjalista ds. marketingu firmy Du Pont Poland Sp. z o.o., opowiada, jakie korzyści odnajduje w wyjazdach incentive organizowanych dla kontrahentów współpracujących z ich firmą. – Wyjazdy motywacyjne organizowane dla naszych Klientów mają na celu pogłębienie relacji z kluczowymi klientami oraz budowanie lojalności między obiema stronami. Do tej pory odwiedziliśmy wspólnie już kilkanaście ciekawych miejsc w Polsce i za granicą. Bardzo istotną i nieodłączną częścią tych wyjazdów są interaktywne sesje z klientami, gdzie staramy się testować nasze pomysły dotyczące rozwoju środków, czy też akcji promocyjnych. Podczas wyjazdów zagranicznych przedstawiamy też informacje na temat agrobiznesu w danym kraju oraz sytuacji rynkowej. Bez części edukacyjnej incentive są nieatrakcyjne dla klientów. Oczywiście ważną częścią są również atrakcje turystyczne miejsca, do którego jedziemy, oraz zorganizowany program. Bardzo istotne jest, aby wyjazd był spójny ze strategią sprzedażową firmy. Wtedy efektywność takiego wyjazdu jest zdecydowanie wyższa i pomaga w osiągnięciu zamierzonych celów. Dobrze zorganizowany incentive to już zaczątek sprzedaży do konkretnych klientów na następny sezon. Klient zadowolony z wyjazdu, czyli miejsca, programu, atmosfery, jest dużo bardziej chętny do zakupów naszych produktów, aniżeli klient niezadowolony. To właśnie dlatego incentive musi być zorganizowany na najwyższym poziomie. Atrakcje, niespodzianki powinny być ważnym punktem takiego wyjazdu – dodaje.
Przygoda na morzu
Organizując wyjazdy pamiętajmy, że najważniejsze w tego typu wyjazdach grupowych jest niecodzienne miejsce! Przykładem niecodziennego miejsca może być prom na pełnym morzu. Uczestnicy wyjazdów chcą poczuć i przeżyć coś nowego, pobyć w niebanalnym otoczeniu. Ważną sprawą jest dopasowanie oferty pod firmę i jej pracowników.
– Każdą ofertę „szyjemy na miarę”, przygotowujemy ją jednostkowo, pod konkretną grupę – zapewnia Agnieszka Zembrzycka. – I tu dochodzimy do tajemnicy udanych wyjazdów: współpracy organizator–zleceniodawca. Ciężar organizacji całej imprezy bierzemy na siebie. Dzięki temu nasi Klienci czują się komfortowo. Znajdujemy optymalne rozwiązania dla konkretnej grupy. Dobrze znamy Skandynawię. Jesteśmy w stanie zorganizować wyjątkowe zdarzenie, specjalnie dla Klienta. Zorganizowaliśmy choćby spotkanie polskich samorządowców z ich odpowiednikami w magistracie kopenhaskim.
Konferencje
Stena Line od lat organizuje na pokładzie promu cieszące się dużym zainteresowaniem konferencje.
Spotkanie przy kei – spotkanie biznesowe na promie – już od 60 złotych za osobę. W poniedziałki przy gdyńskim terminalu promowym w godzinach 11:00–17:00 do dyspozycji jest pokład promu Stena Baltica, na którym można niekonwencjonalnie ugościć swoich kontrahentów lub w niecodziennym otoczeniu przeprowadzić krótkie spotkanie biznesowe, szkolenie czy konferencję. Za dodatkową opłatą, dla dużych grup (od 200 osób), Stena Line jest w stanie zorganizować krótki rejs po Zatoce Gdańskiej, dający przedsmak przygody, jaka wiąże się z podróżą morską.
Morska Bryza – konferencja na morzu – cena promocyjna 178 złotych za osobę. 24-godzinny rejs promem Stena Baltica z noclegiem w kabinie dwuosobowej, typu standard; pakiet konferencyjny (wynajęcie sali plus przerwa kawowa); lunch (szwedzki stół, napoje wliczone w cenę).
Wyjazdy motywacyjne
Stena Line oferuje rejsy (od 24godzinnych rejsów do cztero-dniowych) dla firm. Podczas wyjazdu znajdzie się również czas na realizację scenariuszy integracyjnych, które zapewnią uczestnikom doskonałą zabawę. Podróż pozwoli zintegrować pracowników i dodatkowo zmotywować do efektywnej pracy.
48-godzinny rejs – „Okno z widokiem na archipelag”.
Wyprawa rozpoczyna się w czwartkowy wieczór od uroczystej kolacji. Resztę nocy goście mogą spędzić, bawiąc się w dyskotece czy podczas jednego z programów integracyjnych, kiedy uczestnicy rejsu staną się piratami i przejdą prawdziwy chrzest morski!
Poranek warto spędzić na pokładzie zewnętrznym, obserwując morze i piękne widoki zbliżającej się Karlskrony. Po śniadaniu autokar zabierze uczestników rejsu na zwiedzanie Szwecji. Pierwszym punktem w programie będzie średniowieczny zamek kalmarski. Stąd, po lunchu, grupa wybierze się 6-kilometrowym mostem na wyspę Olandię. To kraina ponad 400 wiatraków, kamieni runicznych oraz długich i piaszczystych plaż.
Popołudnie zostanie przeznaczone na odkrywanie uroków Karlskrony, miasta położonego na 33 wyspach. Uczestnicy wycieczki będą tu szukać skarbów wikingów – rozsianych po całym mieście kryształowych łez Thora. To doskonała okazja do współzawodnictwa oraz poznania urokliwych zakamarków Karlskrony. Wieczór rozpoczyna się od kolacji serwowanej w postaci bufetu. Następnie na gości czeka znów dawka rozrywki w dyskotece i barach.
Rejsy dla firm mogą trwać od 24 godzin do czterech dni. Minimalna liczba uczestników rejsu to 15 osób, maksymalna 500 osób.
Wyjazdy motywacyjne SPA i wellness
Stena Line oferuje jedno- i dwudniowe rejsy, podczas których można rozkoszować się widokiem morza po horyzont oraz zabiegami pokładowego Wellness Center – masażami, peelingami, zabiegami na twarz. Wachlarz egzotycznych masaży dostępnych na promie Stena Baltica jest bardzo bogaty. Można zafundować sobie masaż aromatyczny (cynamonowy, kokosowy, szafranowy, czekoladowy), antycellulitowy, ajurwedyjski, sportowy albo masaż bambusami czy gorącymi kamieniami. Ponadto na promie Stena Baltica można skorzystać z zabiegów fryzjerskich.