Pracownik ma obowiązek zgłosić pracodawcy swoją nieobecność w pracy. Powinien zawiadomić pracodawcę o przyczynach nieobecności oraz o przewidywanym okresie trwania nieobecności.
Pracownik najpóźniej powinien tego dokonać w drugim dniu nieobecności.
Zobacz: Zwolnienie na opiekę nad chorą córeczką
Przekroczenie terminu może być usprawiedliwione szczególnymi okolicznościami, zwłaszcza obłożną chorobą połączoną z brakiem lub nieobecnością domowników albo innym zdarzeniem losowym.
Zobacz serwis: Urlop na żądanie
Należy pamiętać, że pracownik może rozwiązać umowę z pracownikiem, który nie usprawiedliwia swojej nieobecności w pracy. Rozwiązanie następuje w trybie natychmiastowym.
Podstawa prawna: Art. 52 par. 1 Kodeksu pracy
Rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy