To trudne zadanie – obecnie funkcjonuje na rynku polskim prawie 3 tysiące aktywnych agencji zatrudnienia1. W obszarze prawnym pewność, że jest to rzetelna agencja, uzyskamy, wymagając od agencji zatrudnienia przedłożenia odpowiedniego certyfikatu. Na stronie internetowej Krajowego Rejestru Agencji Zatrudnienia możemy potwierdzić aktualny wpis agencji oraz – jeśli agencja była zarejestrowana przed zniesieniem wymogu posiadania osobnych certyfikatów na każdy rodzaj działalności2 – również wszystkie certyfikaty wcześniej wydane. Uzyskanie certyfikatu agencji zatrudnienia jest obwarowane sztywnymi wymogami, w tym brakiem zaległości podatkowych oraz składkowych (ZUS, FP, FGŚP). Mamy zatem pewność, że dana agencja jest rzetelnym płatnikiem zobowiązań wobec instytucji państwowych.
Zrzeszeni pod kontrolą
Przynależność agencji pracy tymczasowej do organizacji branżowej, np. Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia, jest świadectwem na stosowanie przez nią wysokich standardów etycznych w prowadzonej działalności, m.in. stałego podnoszenie kwalifikacji personelu obsługującego klientów oraz działań zgodnych z ogólnie pojętą społeczną odpowiedzialnością instytucji rynku pracy. Warto zapytać zatem, do jakiego stowarzyszenia branżowego należy agencja, z którą zamierzamy podjąć współpracę.
Cennym źródłem informacji dla potencjalnego klienta zainteresowanego współpracą w zakresie usługi pracy tymczasowej jest strona internetowa przyszłego usługodawcy. Aktualna witryna, pełna bieżących informacji świadczy o dynamicznej działalności agencji na branżowym rynku. Natomiast aktywność w mediach jest dowodem na to, że stali pracownicy agencji są ekspertami i że zapewnią swoim klientom swobodny dostęp do specjalistycznej wiedzy.
Cenne pomysły, porady oraz dokładność świadczonych usług przez agencję pracy tymczasowej, z której usług korzystamy od ponad czterech lat, przyczyniły się w znaczącym stopniu do sukcesu naszej firmy – dlatego warto również sięgnąć po listy referencyjne stałych klientów danej agencji. To oni, obok pracowników tymczasowych, budują pozytywną lub negatywną opinię o sposobie działania agencji. To, że ich znaki firmowe widnieją w jej materiałach promocyjnych, dowodzi zadowolenia ze znajdowania się w gronie biznesowych partnerów. Możemy się spodziewać, że taka agencja będzie budować z nami układy partnerskie. Zaproponuje nam podpisanie elastycznej umowy współpracy, w której terminy i zasady realizacji zleceń będą jasno sformułowane i oparte na celu w postaci budowania sukcesu firmy – partnera w biznesie.
Od początku współpracy
Profesjonalną agencję pracy tymczasowej będą charakteryzowały:
- szybkość działania – zapewni szybkie i sprawne dostarczaniu zamówionego personelu oraz zagwarantuje płynność i elastyczność uzupełnienia dodatkowego personelu;
- indywidualne podejście do klienta – szczegółowe oferty współpracy oraz projekt umowy zostaną przygotowane na bazie konkretnych potrzeb i oczekiwań;
- dbałość o swój wizerunek wśród pracowników tymczasowych oraz zróżnicowanie możliwych rozwiązań, w tym również różnorodność źródeł pozyskiwania kandydatów do pracy oraz sposobów selekcji personelu.
Serwis 24h – zapewnienie stałej opieki konsultanta, który jest bezpłatnym opiekunem klienta, to już nieodzowny element modelu współpracy agencji pracy tymczasowej – pracodawca użytkownik (klient agencji). Dobra agencja zapewni to swojemu klientowi.
1 Źródło: Krajowy Rejestr Agencji Zatrudnienia, stan na 11.05.2010 r.
2 Pośrednictwo pracy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, pośrednictwo pracy w zakresie kierowania osób do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych, doradztwo personalne, poradnictwo zawodowe, praca tymczasowa.