Kategorie

Zatrudnianie pracowników, Podróż służbowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zleceniodawcy powinni zwracać zleceniobiorcy koszty podróży, jeżeli była ona niezbędna do prawidłowego wykonania zlecenia. W celu rozliczenia wydatków mogą być stosowane przepisy dotyczące pracowników, pod warunkiem że odpowiednie zapisy znajdą się w umowie-zleceniu.
Pracodawca, powołując się na brak dyspozycyjności, może rozwiązać umowę o pracę z pracownikiem, który jest często nieobecny w pracy i trzeba organizować za niego zastępstwa.
Pracodawca wysyłający pracownika w zagraniczną podróż służbową powinien mu wypłacić nie tylko diety, ale również zwrócić inne poniesione wydatki, np. koszty związane z wynajęciem pokoju hotelowego.
Otwarcie 1 maja 2011 r. rynku pracy przez Niemcy i Austrię dla obywateli ośmiu środkowoeuropejskich państw UE nie wywoła nowej fali emigracji zarobkowej z Polski - ocenił w Berlinie wiceminister gospodarki Rafał Baniak.
Prawo pracy reguluje wyłącznie zagadnienia związane z podróżami służbowymi pracowników, czyli osób zatrudnionych przez pracodawców na podstawie stosunku pracy. Jednak w ramach prowadzonej działalności podróże służbowe odbywają także przedsiębiorcy. Ze względu na to, iż nie są oni pracownikami, stosuje się do nich inne regulacje.