REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Pandemia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zarządzać zespołem? Liderem nie trzeba się urodzić. Liczy się cel i chęć współpracy z innymi

Osoby zarządzające zespołem mają kluczowe znaczenie dla firmy. Prawie co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa.

Nowoczesne zarządzanie ludźmi. Jak skutecznie improwizować w zwinnym zespole?

Improwizacja w pracy zazwyczaj kojarzy się dość pejoratywnie - strategie, plany, systemy, zasady działania i współdziałania wydają się nie dawać przestrzeni na spontaniczność. Z drugiej strony „Agile” jawi się jako remedium na sztywność i konieczność dostosowania się do zmian otoczenia czy też reagowania na to, co nieprzewidywalne. Gdzie znaleźć złoty środek? Jak w regułach i zasadach stworzyć przestrzeń na samoorganizację, kreatywność i inicjatywę?

Ponad 50% szefów mówi, że ma „wszystkiego dość” i chce zmienić pracę w 2024 roku. Dlaczego?

Aż 58% osób zajmujących stanowiska kierownicze jest otwartych na zmianę pracy, co wynika przede wszystkim z poczucia, że nie otrzymują adekwatnego wynagrodzenia w obecnym miejscu zatrudnienia, ale też z powodu kiepskich relacji z przełożonymi i negatywnej atmosfery. Takie wnioski płyną z badania „Potrzeby liderów 2024”, zrealizowanego przez IRCenter na zlecenie Pluxee Polska. Lista codziennych wyzwań i obciążeń jest długa – aż 67% kierowników przyznaje, że doświadcza wypalenia zawodowego, jednak wielu z nich nie może liczyć na wsparcie ze strony pracodawcy, ani tym bardziej okazywać swoich prawdziwych emocji. 

Zmiana, czyli żałoba po stracie w organizacji (np. w firmie). Jak reagujemy na zmiany?

Jeżeli planujemy zmiany w firmie lub innej organizacji musimy zdawać sobie sprawę, jak ludzie mogą zareagować na tę zmianę. Warto wiedzieć, jak ludzie odnoszą się do istotnych zmian w swoim otoczeniu. Na pewno ignorowanie oporu i nieadekwatne zarządzanie emocjami pracowników może znacznie utrudnić osiągnięcie sukcesu w procesie zmiany.

Kolejna pandemia? Raczej nie, ale musimy zwiększyć ochronę socjalną

Kolejna pandemia? Raczej nie, ale musimy zwiększyć ochronę socjalną - podkreślają eksperci Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP) i Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Sprawdź 20 kluczowych zasad i praw mających istotne znaczenie dla sprawiedliwych i dobrze funkcjonujących rynków pracy oraz społeczeństwa.

Koniec epidemii - zmiany dla pracodawców i pracowników! To trzeba wiedzieć

Oficjalny koniec pandemii, czyli odwołanie stanu zagrożenia epidemicznego, nastąpi 1 lipca. Choć informację tą uznać można za radosną, bo jest to symboliczne zakończenie trudnych trzyletnich zmagań z koronawirusem, które wywróciły do góry nogami życie znacznej części świata, oznacza wiele zmian dla pracodawców i pracowników. Komentuje dr Paweł Łuczak z Wydziału Zarządzania UŁ.

Odwaga cywilna w miejscu pracy: Kluczowe cechy i korzyści

Odwaga cywilna w miejscu pracy to jedna z najważniejszych cech, która może przyczynić się do sukcesu zarówno pracowników, jak i organizacji jako całości. Termin ten odnosi się do zdolności jednostki do wykazania się odwagą, zarówno moralną, jak i fizyczną, w różnych sytuacjach, które mogą wystąpić w środowisku zawodowym. Jest to niezwykle istotne, ponieważ miejsce pracy często stawia pracowników w obliczu wyzwań, problemów i konfliktów, które wymagają pewnych postaw i działań.

Być bliżej siebie w miejscu pracy, czyli o znaczeniu empatycznego przywództwa

Empatia to obecnie jedna z kluczowych kompetencji przywódczych, uważana za niezbędną do osiągnięcia sukcesu w zarządzaniu. Niezwykle istotne jest empatyczne podejście lidera do pracownika w zakresie jego kondycji psychicznej i samopoczucia. To wątek, na który zwraca uwagę kampania „Bliżej Siebie”, podkreślająca, jak istotna jest komunikacja i właśnie empatia w miejscu pracy. 

Zarządzanie w rzeczywistości nieustannej transformacji. Jak gotowość na zmianę przekłada się na wzrost organizacji?

W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw, którymi zarządzają. Strategia na przeczekanie czy też próba długofalowego planowania nie zdaje egzaminu. Obecnie liczy się przede wszystkim trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie. 

Zarządzanie w rzeczywistości nieustannej transformacji

W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw, którymi zarządzają. Strategia na przeczekanie czy też próba długofalowego planowania nie zdaje egzaminu. Obecnie liczy się przede wszystkim trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie.

Inflacja zbiera niepokojące żniwo. Ponad 50 proc. Polaków skarży się na pogorszenie zdrowia psychicznego

W związku ze wzrostem inflacji już ponad połowa Polaków doświadcza pogorszenia zdrowia psychicznego. Grupa ta powiększyła się w ciągu czterech miesięcy o przeszło 7 p.p. Obecnie zmagają się z tym problemem głównie młodzi ludzie z niewielkich miejscowości. Najczęstszym objawem jest ciągły niepokój, który dotyka aż 60% ankietowanych. Tak wynika z cyklicznego badania opinii publicznej.

Zdrowie psychiczne pracowników w obliczu pandemii COVID-19

Czym jest zdrowie psychiczne pracowników i jak wpłynęła na nie pandemia COVID-19? Czy Unia Europejska podjęła jakieś działania, aby chronić pracowników przed skutkami pracy zdalnej i izolacji społecznej? Czy istnieją programy przeciwdziałania depresji, wypalenia zawodowego, czy cyfrowego stresu w miejscu pracy?

Re-manualizacja, czyli człowiek zastępuje robota

W dobie powszechnej robotyzacji procesów biznesowych i fascynacji menadżerów firm technologiami Robotic Process Automation (RPA), międzynarodowy zespół naukowców pod kierunkiem dra Artura Modlińskiego z Wydziału Zarządzania UŁ, wykazał obecność i znaczenie zjawiska odwrotnego – przejmowania pracy robotów na powrót przez ludzi. Nazwał je re-manualizacją procesów zrobotyzowanych.

ZUS zamyka pandemiczny rozdział i podsumowuje pomoc z tarcz antykryzysowych

Ponad 36 mld zł to łączna kwota wsparcia udzielonego do tej pory przez organ rentowy w związku z epidemią COVID-19. Zdaniem ekspertów instrumenty pomocowe przyniosły oczekiwane skutki, ale tylko niektóre będzie można wykorzystać w przyszłości, w nadzwyczajnych sytuacjach

Zniesienie stanu epidemii a przepisy prawa pracy

Zakończenie stanu epidemii w Polsce nie wprowadza zmian w przepisach prawa pracy - obowiązujący od poniedziałku stan zagrożenia epidemicznego podtrzymuje dotychczasowe regulacje dotyczące m.in. wykonywania pracy zdalnej, kierowania pracowników na zaległy urlop oraz na okresowe badania lekarskie.

Efektywność pracowników wzrosła po pandemii

Przed wprowadzeniem innowacji należy dobrze zastanowić się, które z nich będą najkorzystniejsze dla naszej firmy – mówiła Erin Meyer, profesor w INSEAD, międzynarodowej szkole biznesu, podczas kongresu Impact’22, który odbył się w dniach 11-12 maja w Poznaniu.

VUCA - zarządzanie zespołem w niepewnych czasach?

VUCA to anglojęzyczny skrót składający się z czterech głównych komponentów: zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności. Służy do opisu otaczającej nas rzeczywistości, która charakteryzuje się właśnie tymi przymiotami. Czasy zawirowań lokalnych i globalnych są wyzwaniem biznesowym oraz osobistym, ale także wymagają odpowiedniego podejścia ze strony specjalistów HR.

Rotacja pracowników po pandemii COVID-19 – czy można ją powstrzymać?

Pandemia COVID-19 sprawiła, że firmy często zmagają się z problemem rotacji pracowników. Co zrobić aby powstrzymać rotację pracowników? Sprawdź w jaki sposób pracodawcy mogą poradzić sobie z tego typu trudnościami.

Rozwój pracowników - czy zahamowała go pandemia?

W okresie pandemii możliwości rozwoju zawodowego prawie 30 proc. Polaków obniżyły się. Pracodawcy dostrzegają tę tendencję i w rozpoczynającym się roku zamierzają wspierać zatrudnionych w obszarze podnoszenia ich kompetencji.

Obostrzenia pandemiczne wciąż aktualne w zakładach pracy?

28 marca został zniesiony obowiązek izolacji i kwarantanny, a także noszenia maseczek w miejscach publicznych, co przez większość Polaków zostało przyjęte z dużym entuzjazmem. Jednak wprowadzone w rozporządzeniu zmiany nie zwalniają pracodawców z obowiązku dostosowania zasad bezpieczeństwa pracy do panujących aktualnie warunków epidemicznych. Co w praktyce oznacza to dla pracowników?

Rozwój zawodowy pracowników w trakcie pandemii COVID-19

Pandemia COVID-19 znacząco wpłynęła na rozwój kompetencji zawodowych pracowników. Sprawdź co spowodowało obniżenie rozwoju. Jakie zmiany zamierzają wprowadzić pracodawcy.

7 zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego

Sprawdź, jak pozytywne nastawienie napędza sukcesy. Oto 7 podstawowych zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego: przewaga szczęścia, punkt podparcia i dźwignia, efekt Tetris, uczenie się na błedach, krąg Zorro, reguła 20 sekund, inwestycja w więzi społeczne.

Zarządzanie - pionierskie praktyki wokół globu

Zarządzanie - jakie pionierskie praktyki można wymienić? Just Minnaar i Pim De Morree wyróżniają: projektowanie własnego miejsca pracy, pracę opartą na rezultatach, usunięcie mechanizmów kontroli, wzajemna ocenę i ustalanie własnych wynagrodzeń.

Organizacja turkusowa i czas pracy

Organizacja turkusowa to rewolucyjny model zarządzania rozpropagowany przez Frederica Laloux. Jak w organizacjach samozarządzających wygląda kwestia czasu pracy?

Praca hybrydowa - 3 sposoby na poprawienie jakości pracy zdalnej

Praca hybrydowa przekonała już do siebie wielu pracodawców, bez względu na ich wielkość i rodzaj działalności. Model ten cieszy się dużym poparciem pracowników i dobrze zorganizowany jest niewątpliwym atutem firmy jako pracodawcy. Jak sprawić, by praca hybrydowa była wydajna i satysfakcjonująca dla pracowników i pracodawców?

Dobry kontrakt to podstawa współpracy

Dobry kontrakt to podstawa prawidłowo przebiegającej współpracy. Czym jest kontrakt? Jakie są zasady dobrego kontraktu? Jak przygotować się do zawarcia kontraktu?

Rynek pracy - porównanie lat 2020 i 2021

Rynek pracy - który rok był lepszy 2020 czy 2021? W 2021 r. było łatwiej o nową pracę. W której kategorii był najwyższy wzrost ofert pracy? Czy kandydaci są otwarci na reskilling?

Urlop zaległy 2022

Urlop zaległy 2022 - do kiedy trzeba wykorzystać? Czy pracodawca może w czasie pandemii wysłać pracowników na niewykorzystany urlop?

Praca zdalna wymaga pilnej regulacji w Kodeksie pracy

Praca zdalna wymaga pilnej regulacji w Kodeksie pracy - przedsiębiorcy apelują o uchwalenie szczegółowych przepisów dotyczących pracy zdalnej. Pandemia trwa już dwa lata, a przepisów kodeksowych nadal brak.

Pandemia a obowiązki i rozwój pracowników

Jak pandemia wpłynęła na obowiązki i rozwój pracowników? Niektórzy musieli wziąć na siebie dodatkowe obowiązki po pracownikach, którzy byli zwalniani lub ich stanowiska pracy były likwidowane. Przejście na pracę zdalną mogło wiązać się z nabyciem nowych umiejętności cyfrowych. Pracodawcy postawili też na nowe benefity.

Nauka umiejętności społecznych po pandemii

Nauka na nowo umiejętności społecznych po pandemii będzie niezbędna. Wiele osób mimo braku lockdownu zamyka się w domu, gdzie czuje się bezpiecznie. Natłok negatywnych informacji i spędzanie czasu w social mediach nie motywuje do dbania o relację z drugim człowiekiem w świecie realnym. Jakie 5 czynników utraty umiejętności społecznych można wyróżnić?

Czy strach jest skutecznym motywatorem?

Czy strach jest skutecznym motywatorem do pracy? Jak wpływa na naukę i współpracę? Czym jest bezpieczeństwo psychiczne?

Dyrektor personalny - rola w firmie i wyzwania w 2022 roku

Dyrektor personalny - jego rola w firmie wzrosła w czasie pandemii. Doświadczony lider może wesprzeć organizację w kryzysie, ale również pomóc w osiągnięciu realnych zysków. Jakie wyzwania stoją przed działami HR w 2022 roku?

Przebranżowienie się - którą branżę wybrać?

Przebranżowienie się to coraz częstszy sposób na poprawę swojej sytuacji zawodowej. Jak to zrobić? Którą branżę wybrać?

Nowe przepisy bhp w czasie pandemii - ocena

Nowe przepisy bhp wprowadzane w czasie pandemii były potrzebne, zrozumiałe i łatwe w interpretacji. Minusem jest to, że pojawiały się zbyt późno. Jak bhp-owcy oceniają nowe regulacje związane z bezpieczeństwem pracy?

Służba bhp - praca i zarobki w czasie pandemii

Służba bhp w czasie pandemii ma dużo więcej pracy. Czy dodatkowe obowiązki bhp-owców wpłynęły na ich zarobki? Ile w 2021 roku zarabia służba bhp?

Kompetencje przyszłości [RAPORT]

Jakie kompetencje to kompetencje przyszłości? Jakie są trendy w zatrudnieniu w 2021 roku? Oto wyniki raportu.

Odmowa polecenia pracodawcy z powodu pandemii COVID-19

Czy odmowa wykonania polecenia pracodawcy z powodu pandemii COVID-19 jest dozwolona? Czy pracownik, który boi się zakażenia koronawirusem, może odmówić pracy? Co na to prawo?

6 zasad efektywnego zarządzania

Czym jest zarządzanie? Jak efektywnie zarządzać zespołem? Oto 6 podstawowych i praktycznych zasad. Dzięki nim osiągniesz planowane wyniki.

Bezpośredni przełożony a dobrostan pracowników

Czy bezpośredni przełożony ma wpływ na dobrostan pracowników? Czy managerowie potrafią zarządzać rozproszonymi zespołami?

Polacy w pandemii wybierali umowę o pracę

Polacy w czasie pandemii zmieniali formę zatrudnienia na umowę o pracę. Jakie są plusy umowy o pracę?

Multitasking a efektywność pracowników

Czym jest multitasking? Czy jest zaletą, czy wręcz przeciwnie? Jak wpływa na efektywność pracowników?

Benefity pracownicze w czasie pandemii COVID

Które benefity pracownicze zyskały na atrakcyjności w czasie pandemii COVID-19? Co zmieniła pandemia?

Polacy chcą wyższych wynagrodzeń

Dlaczego Polacy chcą wyższych wynagrodzeń? W pandemii mieli obniżone wynagrodzenia przy jednoczesnym nałożeniu dodatkowych obowiązków. Ile kosztuje godzina pracy w Polsce?

Co pandemia uświadomiła menadżerom? [VIDEO]

Pandemia a zarządzanie - co kryzys wywołany pandemią uświadomił menadżerom? Okazało się, że kapitał ludzki jest niezwykle ważny. Duże znaczenie ma także zdolność do szybkich zmian.

Jak niemieccy pracodawcy przygotowują się na 4 falę covid?

4 fala covid przewidywana jest na jesień 2021 r. Statystyki wskazują na tendencję wzrostową zakażeń. Jak niemieccy pracodawcy przygotowują się na ten trudny czas?

Kobiety najwięcej ucierpiały na pandemii

Kobiety najwięcej straciły w czasie pandemii. To one częściej były zwalniane. Spadł na nie ciężar opieki nad dziećmi i pracy jednocześnie. Jak wpłynęło to na ich zdrowie?

Nadgodziny średniotygodniowe Polaków - pandemia

Nadgodziny średniotygodniowe Polaków w czasie pandemii wzrosły. Statystyczny pracownik ma w tygodniu 5,5 godziny nadgodzin.

Odprawa z tytułu zwolnienia z pracy w pandemii - wątpliwości

Odprawa z tytułu zwolnienia z pracy w czasie pandemii została uregulowana przepisami ustawy covidowej. Czy nowy limit wysokości odpraw odnosi się do wszystkich świadczeń? Jakie wątpliwości budzą nowe przepisy?

Praca zdalna a kolejne fale pandemii [RAPORT]

Praca zdalna zyskiwała na popularności wraz z nastaniem kolejnych fal pandemii COVID-19. Sprawdź, jaki wpływ na pracę miały fale koronawirusa w Polsce i Unii Europejskiej.

REKLAMA