reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: telepraca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu telepraca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące telepraca.

Praktyczny poradnik dla pracowników i pracodawców w przypadku koronawirusa

Aktualizacja: 16.03.2020

Jak należy zorganizować pracę w związku z zagrożeniem zarażenia się koronawirusem? Czy pracownik może wnioskować o pracę zdalną? Czy w okresie zagrożenia koronawirusem pracodawca może wysłać pracowników na zaległe urlopy wypoczynkowe? Ministerstwo pracy przygotowało praktyczny poradnik dla pracodawców i pracowników. »

Praca zdalna w przypadku koronawirusa - ważne informacje

Aktualizacja: 13.03.2020

W celu przeciwdziałania COVID-19 (koronawirusa) pracodawca ma możliwość polecenia pracownikowi wykonania pracy zdalnej. Jaka jest różnica między pracą zdalną a telepracą? Jak dokumentuje się pracę zdalną? »

Co z wynagrodzeniem pracownika na pracy zdalnej

Aktualizacja: 12.03.2020

Zgodnie ze specustawą w celu przeciwdziałania COVID-19 pracodawca może zlecić pracownikowi pracę zdalną. Czy jego wynagrodzenie ulegnie obniżeniu? »

Kontrola telepracownika przy użyciu kamer

Aktualizacja: 11.08.2016

Pracodawca ma prawo kontrolować wykonywanie pracy przez telepracownika w miejscu wykonywania pracy. Czy pracodawca może kontrolować telepracownika używając kamer w domu pracownika? »

Co to jest telepraca

Aktualizacja: 17.04.2015

Zatrudnianie pracowników w formie telepracy jest jedną z form świadczenia pracy, która zyskuje na popularności ze względu na elektronizację życia. Przepisy dotyczące wykonywania pracy przez telepracowników znalazły swoje miejsce w rozdziale IIb ustawy - Kodeks pracy. Co to jest telepraca? »

Ogólne zasady wprowadzania telepracy

Aktualizacja: 12.02.2013

Pracodawca, który chce zatrudnić telepracownika, powinien wcześniej przygotować odpowiednie przepisy wewnątrzzakładowe. Należy do nich zaliczyć m.in. regulamin telepracy, który powinien określać np. sposób kontaktowania się pracodawcy z pracownikiem. »

Jakie korzyści można zyskać zatrudniając telepracownika

Aktualizacja: 08.06.2012

Telepraca jest formą świadczenia pracy, którą można stosować do różnych grup zatrudnionych. Strony stosunku pracy, które zdecydują się na taką formę świadczenia pracy, mogą sporo zaoszczędzić. Pracodawca np. na czynszu za powierzchnię biurową, a pracownik na kosztach dojazdu do pracy. »

Korzyści z zatrudnienia telepracowników w firmie

Aktualizacja: 06.03.2012

Jestem menedżerem w firmie informatycznej i zastanawiam się nad zatrudnieniem pracowników zdalnych. Nie wiem jednak, czy jest to korzystne rozwiązanie dla mojej firmy i dozwolone w przypadku wszystkich rodzajów działalności gospodarczych. Na co zwrócić uwagę, rekrutując pracowników i jakie warunki należy spełnić, by móc zatrudniać w ten sposób? »

Dlaczego pracodawcy nie chcą zatrudniać telepracowników

Aktualizacja: 08.12.2011

Przepisy o telepracy zostały wprowadzone do Kodeksu pracy przed czterema laty. Mimo upływu czasu pracodawcy rzadko korzystają z tej formy zatrudnienia. Przyczyną tego są stereotypy o zagrożeniach związanych z telepracą. »

O czym warto pamiętać zatrudniając telepracownika

Aktualizacja: 04.10.2011

Telepraca jest pracowniczą formą zatrudnienia. Oznacza to, że telepracownikowi, który świadczy pracę na odległość, przysługują takie same prawa jak pracownikom zatrudnionym na stałe w zakładzie pracy. »

Telepraca - zasady zatrudniania

Aktualizacja: 13.06.2011

Kodeks pracy nie określa, jakie rodzaje pracy mogą być wykonywane w formie telepracy, czyli pracy wykonywanej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej. Jakie zatem warunki muszą zostać spełnione, by pracownik mógł stać się telepracownikiem i jakie w związku z tym spoczywają na pracodawcy obowiązki? »

Obowiązujące przepisy prawne nie pozwalają na rozpowszechnienie telepracy

Aktualizacja: 01.06.2011

Kodeks pracy nakłada na pracodawców zatrudniających telepracowników liczne obowiązki. Zdaniem Pracodawców RP takie rozwiązanie z pewnością nie przyczynia się do rozwoju elastycznych form zatrudnienia oraz zmniejszenia kosztów po stronie przedsiębiorcy. »

Czy zatrudnienie telepracownika jest korzystne dla pracodawcy?

Aktualizacja: 04.05.2011

Telepraca to praca wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej. Pracownik wykonujący taką pracę i przekazujący jej wyniki pracodawcy jest telepracownikiem. »

Obowiązki pracodawcy przy zatrudnianiu telepracownika

Aktualizacja: 11.06.2010

Jednym ze sposobów obniżenia kosztów zatrudnienia przez pracodawców jest możliwość stosowania telepracy. Dzięki tej formie zatrudnienia pracodawca ma mniejsze obowiązki w zakresie bhp niż w przypadku zwykłych pracowników. Nie musi bowiem zapewniać pracownikom odpowiednich pomieszczeń pracy. Jednak zatrudnianie telepracowników wiąże się dla pracodawcy z licznymi obowiązkami. »

Prawa i obowiązki pracodawcy względem telepracownika

Aktualizacja: 14.01.2010

Telepracownikiem jest pracownik, który wykonuje pracę regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (w rozumieniu przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną) i przekazuje pracodawcy wyniki pracy, w szczególności za pośrednictwem tychże środków komunikacji. »

reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Jacek Andziak

Księgowy / Biuro rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama